szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Az eBay-en az eladáskor kétféle költséget számítanak fel.

Az eBay-en az eladáskor kétféle költséget számítanak fel. Az egyiket akkor, amikor meghirdetjük az árut, a másikat a sikeres eladás után. A felkínált cikk adatainak megadásához egy nagyon könnyen kezelhető felületen kell kitölteni a megfelelő mezőket. A legfontosabb, hogy jó nevet adjunk az árunknak, hogy a keresések során sokan megtalálják. A közzétételi díjban benne van egy rövid leírás és egy fénykép elhelyezése is. Ha ennél többet szeretnénk, azért már többet kell fizetni. A közzétételi díj a kikiáltási ártól függ, 0,2 dollártól indul, és legfeljebb 4,8 dollár lehet. Ez utóbbi az 500 dollár kezdőár feletti árukra érvényes.

Fényképet és rövid leírást is mellékelhetünk az eladni kívánt termékhez

Fontos, hogy jól határozzuk meg a kikiáltási árat. Ehhez segítséget is kapunk, mert megnézhetjük, hogy pillanatnyilag milyen áron kaphatók a hasonló termékek az eBay-en. Az aukció időtartamát 1 és 7 nap között határozhatjuk meg. Ha már több sikeres tranzakción vagyunk túl, akkor az Így vásárolhat az eBay-en cikkünkben említett Buy It Now lehetőséget is megadhatjuk.
Az adatok ellenőrzése és jóváhagyása után a mi termékünk is bekerül a hatalmas adatbázisba. Ezután már nincs más dolgunk, mint figyelni, hol áll a licit, illetve vannak-e érdeklődők. Ezt legkönnyebben a My eBay oldalon tudjuk ellenőrizni, ahol egy helyen láthatjuk az eddig megvásárolt és eladott termékeinket, illetve azokat a cikkeket is, amelyekre eredménytelenül licitáltunk, vagy amelyeket nem sikerült eladni.

Az értékelésekből fontos információkhoz jutunk

A licitálás határidejének lejárta után levélben kapunk értesítést az eredményről. Ha sikerült az eladás, már küldhetjük is a számlát a vevőnek, és amint megérkezett a pénz a PayPal számlánkra, postázhatjuk a terméket. A sikeres eladás után is felszámol egy százalékos költséget a rendszer, amit azonnal levon, amint megérkezik a vevőtől az átutalás. Ez a százalék annál kisebb, minél magasabb áron kelt el a termék, és sávonként változik 5,25 és 1,5% között.
Ha valamit nem sikerül eladni, akkor újra meghirdethetjük, csak ilyenkor érdemes alacsonyabb kikiáltási árat meghatározni. Ha az újra meghirdetett terméket sikerül eladni, akkor nem számítják fel a második közzétételi díjat.

A kikiáltási árat érdemes a pillanatnyi kínálathoz igazítani

Az eBay egyik erőssége, hogy a vásárlók és az eladók minden tranzakció után visszajelzéseket küldhetnek. Erre külön figyelmeztet is a rendszer, hogy ne felejtsük el, mert ez sokat segít egy-egy leendő partner kiválasztásában, megítélésében. A visszajelzés pozitív, közömbös és negatív lehet. Ezen kívül egy mondatban meg is indokolhatjuk a döntésünket.
Minden eBay-felhasználó neve mellett láthatunk egy számot, amely a rá vonatkozó visszajelzéseket mutatja. Rákattintva ezeket el is olvashatjuk, egyszóval megtudhatjuk, hogy az illető mindig gyorsan szokott-e fizetni, pontosan elküldi-e az árut, és az megfelel-e a leírásnak. Aki sok negatív visszajelzést gyűjt be, azzal természetesen nem érdemes üzletelni, aki viszont esetleg már több ezer pozitív visszajelzéssel rendelkezik, abban nyugodtan megbízhatunk.
A negatív visszajelzéseket nagyon komolyan veszik, többszörös figyelmeztetést kapunk, ha ilyet szeretnénk valakiről írni, és előtte mindig felajánlja a rendszer, hogy próbáljunk valamilyen kölcsönösen előnyös megállapodásra jutni a partnerünkkel. A visszajelzések utólagos törlésére nincs lehetőség, de további megjegyzéseket fűzhetünk hozzájuk, például a felmerült problémák megnyugtató rendezéséről.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!