szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

2009. január 15.

2009. január 15. bizonyosan kiemelt helyet kap a légi közlekedés történetében. Az US Airways légitársaság 1549-es (Airbus A 320-as) járata közvetlenül a felszállás után egy madárrajjal ütközött. Visszafordulni már nem lehetett, ezért a gépet irányító Sullenberger kapitány a Hudson folyón történő landolás mellett döntött. Hihetetlen lélekjelenlét és ügyesség kellett ahhoz, hogy úgy tegye le a vízre a hatalmas testű gépmadarat, hogy annak gyakorlatilag semmi baja se legyen.
E csodaszámba menő történet az online játékok készítőire is hatással volt, legalábbis erre utal, hogy több különböző oldalon is kipróbálhatjuk, vajon hogyan álltunk volna helyt Sullenberger kapitány szerepében. Az alábbi címen található játék talán a legegyszerűbb, s az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem túl dicsérő jelzőkkel emlegetik a külföldi blogokban (unalmas, primitív – hogy csak a legenyhébbeket említsük közülük). Ennek ellenére hihetetlen sebességgel terjed a híre a neten, és már több tízezren kipróbálták, milyen is lehet a vízen landolás. A játék valóban egyszerű: elindítjuk, majd a bal és jobb nyíllal próbáljuk egyenesben tartani a szárnyakat.

Ugye nem is olyan könnyű?

Double Bird Strike névre hallgató flash-játék annyiban több az előbbinél, hogy a madárrajjal történő ütközést is modellezi, illetve akár meg is próbálhatjuk kikerülni a madarakat. Akárcsak az előző játéknál, itt is a jobbra és balra mutató nyilakkal manőverezhetünk.

Elkerülhetetlen az ütközés a madárrajjal

Az alábbi oldalon található játék francia nyelvű, de nem kell különösebb nyelvtudás a használatához. Ahhoz, hogy játszhassunk, meg kell adni az e-mail címünket (vagy valamilyen e-mail címet), s már kezdődhet is a kaland. Mind a képi megjelenítést, mind a hanghatásokat illetően ez a legkiforrottabb játék. Itt is először a madárrajt kell kikerülnünk, ami egy darabig talán még sikerül is, egy idő múlva azonban óhatatlan a szerencsétlen találkozás.

Talán valóban így történt…

A játékot most is nyilakkal irányíthatjuk, ám az ütközés után már csak a fel- és lefelé mutató nyilakkal manőverezhetünk.
Végül az alábbi videón megnézhetjük, mi történt, természetesen itt is egy játékot, a Fligth Simulator-t felhasználva a modellezéshez.


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!