Új zenés-játékos közösségi hálózat a neten

Loudcrowd néven olyan közösségi portált alapítottak a Rock Band és Guitar Hero fejlesztői, amelyen zenés játékokban vehetünk részt, vagy népszerű pop-rock zeneszámokat hallgathatunk - olvasható a Yahoo.com-on.

  • MTI MTI
Új zenés-játékos közösségi hálózat a neten
A honlap indulása a "Dél-Délnyugat" elnevezésű zenés, filmes, játékos rendezvényhez kötődik, amelyet évente az amerikai Texas államban lévő Austin városban rendeznek meg és amelynek idén március 17-én, kedden volt a megnyitója.

Dan Ogles, az egyik alapító tag a Harmonix nevű játékfejlesztő cégtől jött, amely az első Rock Band és Guitar Hero játékokat fejlesztette. A Rock Band és a Guitar Hero különlegessége, hogy a játék során valódi hangszerek műanyag megfelelőit veheti kezébe a felhasználó, hogy ismert könnyűzenei számokat "eljátszva" a virtuális közönség rajongását kivívja.


"Az a célunk a Loudcrowd internetes honlappal, hogy a Guitar Hero élményét egy közösségi portál szociális adottságaival keverjük" - mondta Ogles. "Eddig a játékosok csak a nappalijukban egyedül, vagy szűk baráti körben szórakozhattak a Guitar Heróval, a Loudcrowddal viszont az egész internetnek szól, ahol az emberek egyre többet élnek társadalmi életet."

Oglest az vonzotta a Guitar Heróhoz is, hogy a zenét keverje a játékkal, és nincs ez másképp a Loudcrowddal sem. Az egyedüli különbség, hogy a műanyag hangszerek helyett a regisztrált felhasználók az egerüket igénybe véve flash játékokkal szórakozhatnak, amelyek azért jellegükben nagyon sok tekintetben hasonlítanak Guitar Heróhoz vagy a Dance Dance Revolutionhoz, egy másik közkedvelt zenei játékhoz, amelyben ritmusérzékünket kellett próbára tenni. Az egyik ilyen játékmódban például a DJ-k munkájához hasonlóan kell "szkreccselni", tehát a forgó lemezjátszón bizonyos felvillanó pontokra klikkelve zenélni.

A játékosok emellett barátaikkal és idegenekkel "táncolhatnak", vagy játékokra is kihívhatják őket: az egész olyan, mint egy online virtuális zeneklub. A "talpalávalót" pedig olyan független zenészektől hallhatjuk, mint a Kid Sister, a Ladytron vagy a Santogold.

A Loudcrowd teljesen ingyenes és még reklámokkal sem fárasztja a felhasználót. A honlap úgy próbál pénzt keresni, hogy olyan virtuális javakat árul, mint speciális ruhák az avatárnak (a játékost megszemélyesítő kis figurának), vagy újabb zeneszámok, amelyek felhasználhatók a játékon belül.

Nabeel Hyatt, a Lowdcroud kiadásával foglalkozó Coundits Labs cég főnöke a honlapot ahhoz hasonlította, mintha "a barátaiddal együtt részt vennél egy koncerten." Az eddigi bétaverziót leginkább 16-26 éves lányok próbálták ki, így az internet előtt sokat ülő hímnemű felhasználóknak ez remek alkalom az ismerkedésre.
Ezt ne kérd nyáron a kozmetikustól – életmódváltásra is szükség lehet, hogy megvédjük a bőrt a veszélyektől

Ezt ne kérd nyáron a kozmetikustól – életmódváltásra is szükség lehet, hogy megvédjük a bőrt a veszélyektől

A nyári bőrápolás nem merül ki annyiban, hogy leveszünk egy fényvédőt a polcról. Mit kell tenni, ha minden önmérséklet ellenére leégünk? Mihez kezdjen, akinek problémás a bőre, és milyen termékeket érdemes magunkkal vinni a nyaralásra? Mit együnk, hogy szebbek legyünk? Szakértőkkel beszélgettünk hiedelmekről, jó és rossz praktikákról.