szerző:
hvg.hu

A Sony 3D TV-ket júniustól lehet megvásárolni világszerte, a Panasonic az USA-ban már a héten árulni kezdi a háromdimenziós tévéket, és egyes kereskedők már reklámozzák a Samsung hasonló termékét is.

A Sony június 10-től piacra dobja a 3D TV-ket Japánban, és az idő tájt világszerte is megjelennek a háromdimenziós televíziói. A cég a PlayStation 3 konzolt is frissíti addigra, hogy háromdimenzió-kompatibilis legyen. Más, háromdimenziós szórakoztató elektronikai termékek is elérhetőek lesznek a 3D tévével egy időben a bejelentésük szerint. 

A Sony két első szériája 40- illetve 46 inches modell lesz, ami a két pár 3D szemüveggel együtt több mint háromezer dollárba kerül majd. A terveik szerint júliusban dobják piacra az 52 és a 60 inches modelleket. Ezeket szintén 3D szemüveggel lehet majd használni, ami active shutter (aktív zár) szemüveggel működik. Ez felváltva továbbítja a jobb és a bal szemnek szánt képeket full HD minőségben. 

Négy 3D-ready modell is érkezik, amelyeket szemüveggel és infra adóval lehet majd működtetni.  Mindegyik szettbe építenek real-time 2D-to3D konvertert, ami képes arra, hogy a kétdimenziós televízióból érkező jelekből háromdimenziós képet szimuláljon.

A Sony bejelentése összhangban van a tavaly szeptemberben beharangozott launch tervekkel, ugyanakkor nem a japán cég lesz az első, amely piacra helyezi a 3D tévét. A Panasonic az USA-ban már e héttől árulja a 3D tévéket, és egyes kereskedők már reklámozzák a Samsung 3D televízióját is, amelyeket Európában is hamarosan meg lehet vásárolni a februári bécsi bejelentés szerint.

A Sony nagy reményeket fűz a 3D-kompatibilis szettekhez, 2,5 millió darabot terveznek belőle eladni idén. Ez a teljes TV-eladási célszámuk tíz százalékát teszi ki.

Az egy következő kérdés, vajon szükségünk van-e 3D tévékre, amikor nem áll rendelkezésre 3D TV-csatorna? A válasz lehet a Panasonic és az LG fejlesztése: a Skype-pal együtt azon dolgoznak, hogy a ma megszokott televíziót videokonferenciára alkalmas eszközzé alakítsák.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Tech

Kém a kávéfőzőben: hogyan fésülik össze adatainkat?

Az egyik legfontosabb web 2.0-ás fejlesztés a mashup, azaz a különböző forrásokból származó információkat összefésülő a rendszer. De mi történik, ha például valakinek a neve tévedésből felkerül a szexuális bűnözők listájára, amit forrásként használnak a programok, és névvel, címmel, fotóval együtt megjeleníthető egy térképen az adat? Kieron O'Hara és Nigel Shadbolt „Kém a kávéfőzőben” című könyve többek között a neten felelőtlenül elszórt információkra is felhívja a figyelmet.

hvg.hu/MTI Tech

Indul az ország IT-fitnesztesztje

Egy nemrég közölt adat szerint öt éven belül Magyarországon is a munkahelyek 90 százalékának betöltéséhez alapkövetelmény lesz a digitális írástudás. A magyar kis- és középvállalatok (kkv-k) már most ugyanazt várják a munkavállalóktól, mint a svédek, de az alkalmazottak képzésére, fejlesztésére nem áldoznak.

MTI Gazdaság

Ishida: 2011 a letámadás éve lesz

A Sony Corp. áprilistól 2011 március végéig tartó üzleti évében támadásba lendül a laptévék világpiacán és értékesítéseit 70 százalékkal, több mint 25 millióra növeli.

hvg.hu Tech

Három magyar e-kiválóság a CeBIT-en

A Prezi.com az innovatív prezentációs alkalmazásért, az MTA SZTAKI a pocket guide turisztikai navigációs megoldásért, a Typotex Kft. pedig a Bábel Mátrix Web Antológiárt kapott díjat a CeBIT-en.

MTI Tech

A CeBIT-et is megöli az internet

A világ legrangosabb számítástechnikai és távközlési kiállításán, a hannoveri CeBIT-en megjelent kiállítók szerint elsősorban nem a gazdasági válság és a cégek szűkös anyagi háttere miatt csökken a részvétel, a visszaesés inkább az internet előretörésével magyarázható, ami lassan feleslegessé teszi az ehhez hasonló nagyszabású rendezvényeket.

A sors iróniája, éppen most készül új székházba a Fundamenta Lakáskassza

A sors iróniája, éppen most készül új székházba a Fundamenta Lakáskassza

Kulka János: Kívülről látom az egész korábbi életemet

Kulka János: Kívülről látom az egész korábbi életemet

Halogatni szokta teendőit? Ezzel talán megszabaduhat ettől a rossz szokástól

Halogatni szokta teendőit? Ezzel talán megszabaduhat ettől a rossz szokástól

Szombathelyt is átveszi a Fidesz? Ma eldől

Szombathelyt is átveszi a Fidesz? Ma eldől

Videó a legendás orosz gyártósorról: így készülnek a MiG–29 vadászgépek

Videó a legendás orosz gyártósorról: így készülnek a MiG–29 vadászgépek

30 mp alatt felismeri a Google mesterséges intelligenciája, ha áttétet képez a mellrák

30 mp alatt felismeri a Google mesterséges intelligenciája, ha áttétet képez a mellrák