Az internet az újkori vászon

Minden negyedik ember kreatívan posztol vagy chatel - állítja legfrissebb nemzetközi kutatására hivatkozva az Ipsos, mégha azt nem is határolják körül, hogy mit jelent ez a kreativitás. A piackutató azt írja: 20. század elején az expresszionizmus olyan művészeti irányzatot jelentett, amelyben az alkotó inkább szubjektív reflexióinak kifejezésére helyezte a hangsúlyt, mintsem a külső, látható világ ábrázolására, napjain vászna pedig az internet.

  • hvg.hu hvg.hu
Az internet az újkori vászon

A 21. század beköszöntével új értemet nyert az önkifejezés, de a forrás továbbra is maga az alkotó. Az internet lett az újkori vászon. Az Ipsos kutatása szerint nemzetközi szinten a válaszadók 24%-a beszélgetést kezdeményezve, közösségi vagy más oldalakon eredeti ötleteket elhelyezve valósítja meg önmagát, a magyarok ugyanilyen arányban teszik ezt.

Természetesen az átlagnál jóval aktívabbak a 35 év alattiak (39%), az 50 év felettieket azonban kevésbé vonzza ez a kifejezési forma (10%) - derül ki a közleményből.