szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy valóban hosszú, a Rolling Stone magazinnal adott interjúban sok mindent elárult magáról és a Flappy Bird játékról annak fejlesztője.

Ha valaki nem töltötte volna le még idejében a meglehetősen bugyuta, azonban valamiért mágis rabul ejtő játékot, a Flappy Birdöt, az most csak a klónjai közül válogathat, hogy bízhat abban, hogy valóban komolyan gondolja a játék fejlesztője, a 28 éves Dong Nguyen azt, amit a Rolling Stone magazinnak mondott: gondolkozik azon, hogy visszaengedi a játékot az alkalmazásboltokba.

A szuperegyszerű játék felhasználók millióit igézte meg, akik semmivel sem törődve tapogatták mobileszközükön a madarat, hogy sértetlenül átnavigálják a kisebb-nagyobb csövek között.

A játék 2013 májusában került az App Store-ba (később a Google Playen is megjelent), ingyenes volt, és fejlesztője azt remélte, hogy havi néhány száz dollár bejön majd neki a játékon belüli hirdetésekből. Persze havonta több mint 25 ezer új app jelenik meg az alkalmazásboltokban, és a Flappy Bird el is tűnt közöttük. Nyolc hónappal később azonban valami történt, és a játék hirtelen népszerű lett a világban. Februárra már több mint 50 milliószor letöltötték, és Nguyen naponta körülbelül 50 ezer dollárt keresett a hirdetésekkel. Még Mark Zuckerberg meggazdagodása sem indult ilyen gyorsan – jegyzi meg a Rolling Stone cikkírója.

Ez akár jól is hangozhatna, Nguyen számára azonban inkább zavaró volt az egész. Pontosabban az, hogy bloggerek és mások kezdték támadni a játék nintendós grafikájáért, tanárok keresték meg, hogy nem bírnak a diákjaikkal, akik a Flappy Birddel játszanak az órákon, e-maileket kapott olyanoktól, akik a Flappy Bird miatt veszítették el az állásukat (azaz munkaidőben játszottak), ráadásul a vietnami média is rászállt, hogy minél többet tudjon mutatni az embereknek a „titokzatos” fiatalemberről, aki nagyon nem akart reflektorfénybe kerülni.

Dong gyűlölte ezt a hirtelen jött népszerűséget, és úgy gondolta, ha kiveszi a játékokat az alkalmazás-áruházakból, akkor majd az élete is visszatér a régi kerékvágásba. Február 9-én egy Twitter-üzenetben tudatta döntését, és ennek a megjelenését követő 22 órában 10 millióan még gyorsan letöltötték a játékot.

A Flappy Birddel kapcsolatban Nguyen elmondta, nem tudta előre, hogy ekkora siker lesz a játék. Valójában számára az Angry Bird túl bonyolult volt, így egy jóval egyszerűbb játékra gondolt, amelyhez egyetlen felhasználói akcióra van szükség a képernyő érintésére. Irányadó volt számára, amit Nolan Bushnell, az Atari alapítója és a Pong kitalálója mondott: a játék legyen könnyen megérthető és nehezen elsajátítható.

Amikor az elképesztő számú Flappy Bird utánzatról kérdezték (amelyekről már mi is írtunk, legutóbb például ebben a cikkünkben) úgy válaszolt, az emberek könnyen utánozzák az egyszerűsége miatt, de mégsem tudnak egy másik Flappy Birdöt készíteni.

Mostanság pedig, amellett, hogy egyre inkább hajlik arra, hogy visszaengedi a Flappy Birdöt az app store-okba (egy, a függőségre utaló figyelmeztetéssel egyetemben), több új játékon is dolgozik az egyébként láncdohányos fiatalember. Lesz egy cowboy témájú lövöldözős játék, egy Kitty Jetpack nevű vertikális repülős játék és egy akció-sakk, amelyik a Checkonaut névre hallgat. Mindhárom játék alapelve megegyezik: egyszerűség, retro grafika és nehéz játék. Valamelyik a három játék közül hamarosan meg is jelenik, úgyhogy feltehetően nem csak a Flappy Bird kapcsán fogja emlegetni a világ Dong Nguyent.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!