Ilyen a MÁV-nál mégis mikor lesz? Mutatjuk, mit tudnak az új amerikai vonatok – videó
Magyarországról nézve már-már elképzelhetetlen vasúti fejlesztést hajtanak végre az Egyesült Államokban.
hvg.hu
Miközben Amerika nyugati részén épp a hipergyors vákuumvasutat tesztelik – azt, amelyik a világon először Magyarországon (is) közlekedhet – az ország északkeleti részében máshogy szeretnék megújítani a vasúti közlekedést. Az ott közlekedő Amtrak (ez az amerikai állami vasúttársaság) a következő néhány évben komoly változásokon megy majd keresztül: a szövetségi kormány 2,45 milliárd dolláros (kb. 600 milliárd forint) kölcsönt ad a cégnek, hogy 28 darab újgenerációs szerelvényt szerezzen be.
Az Engadget beszámolója szerint a kölcsönből 2 milliárd dollárt költenek majd arra, hogy 2021-ig 40 százalékkal bővítsék az Acela flottát. Az Amtrak ígérete szerint a vonatokon nemcsak több ülés, de több USB-csatlakozó és az eddigieknél sokkal jobb minőségű wifi lesz majd. A szerelvény végsebessége 297 km/h-ra körül mozog majd, ami már nem sokban marad el a japán szupervonatok 320 km/h-s csúcssebességétől. (Ehhez persze megfelelő pálya is szükséges.) A tervezésnek köszönhetően jobb a kocsik légellenállása, így 20 százalékkal csökkent az energiafogyasztásuk is.
A vonatok az Acela flottához hasonlóan Amerika legsűrűbben lakott részén, az északkeleti korridorban közlekednek majd. Mivel itt nagyon szűk fordulókat vesz a szerelvény, a vonatok mindig megdőlnek, hogy az utasok kényelmesebben utazhassanak.
A maradék 450 millió dollárt (kb. 124 milliárd forint) az állomások fejlesztésére költik el.
Nagyot ment Londonban Emmanuel Macron francia államfő, konkrét megállapodásainak jelentőségét majd az idő dönti el. Hazai ellenfeleinek inkább múltbéli tevékenységük miatt van most feladva a lecke.