szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Google szerint a legtöbben az idegesítő hirdetések miatt használnak hirdetésblokkolót, így szeretnének elébe menni a problémának: inkább letiltják az idegesítő reklámokat, így a többit még láthatják a felhasználók – amiből persze a Google-nak is bevétele származik.

Nagyjából egy évvel ezelőtt, tavaly tavasszal lehetett róla hallani először, június elején pedig biztossá vált: a Google olyan funkciót fejlesztett a soron következő Chrome-böngészőbe, ami bizonyos esetekben jelentősen befolyásolhatja, egy oldalnak mekkora bevétele lesz az ott megjelenő hirdetésekből – vagy akár be is döntheti azokat.

Mindennek oka, hogy a Google saját hirdetésblokkolót épít be a Chrome böngészőjébe, hogy a segítségével tisztább internetet hozzanak létre. A cég szerint ugyanis csak az idegesítő hirdetéseket szűrné a rendszer, vagyis azokat, amelyek böngészés közben felugró ablakként jelennek meg, vagy automatikusan, hanggal együtt indulnak el. (Hogy melyik elfogadható hirdetés és melyik nem, azt a Google egy több nagy céget tömörítő koalíció segítségével határozta meg.) A beépített szűrőt mától telepítik, a felhasználóknak sorra küldik ki a böngésző ezt tartalmazó új verzióját.

a fejlesztők azonban egy blogbejegyzésben elmagyarázzák, hogy pontosan hogyan is működik a rendszer és miként lehet neki megfelelni.

A cég első lépésben megvizsgálja az oldalakat, hogy van-e rajtuk olyan reklám, ami nem felel meg a korábban elfogadott szabályoknak (Better Ads Standard). Ha nincs rajta bosszantó hirdetés, az oldal átmegy a szűrőn, ha van, akkor figyelmeztetést kap. Azokat a webhelyeket pedig, amelyeken a figyelmeztetések ellenére is ott lesznek ezek a reklámok, leminősíti a rendszer.

Ezek után a böngészéskor beírt URL-t a Google összeveti a leminősített weboldalak listájával, és ha egyezést talál (vagyis a felkeresni kívánt oldal bosszantó hirdetéseket tartalmaz), akkor ezen az oldalon blokkolja az összes (!) hirdetést. (Tehát nem csak a problémás elemeket.) A felhasználók ugyanakkor bármikor dönthetnek úgy, hogy a tiltás ellenére szeretnék látni a felugró ablakot, így levehetik az oldalról a tiltást.

Mobilon ez így fog kinézni:

©

Asztali böngészőnél pedig a böngésző címsorában jelenik majd meg a figyelmeztetés.

A Google a fair play jegyében nem azonnal blokkolja majd a weboldalakat: a figyelmeztetés után 30 napot ad a kezelőjének, hogy levegye a bosszantó reklámot. Ha ezt nem teszi, csak akkor kezdi el blokkolni a hirdetéseket.

Ha máskor is tudni szeretne a Chrome új funkcióiról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!