szerző:
hvg.hu

Egyelőre semmilyen hivatalos forrásból nem erősítették meg, de a megbízható információk közzétételéről ismert szivárogtatók már arról beszélnek, hogy a Galaxy S10 és S10+ készülékekben grafénalapú akkumulátor kerülhet.

Az elmúlt hónapokban számos dolog kiderült már arról, milyen készülék lesz a Samsung hamarosan érkező új csúcsmobilja, a Galaxy S10. A mobil megkapja az Infinity O névre keresztelt kijelzőt, ami azt jelenti, hogy a belógó szenzorsziget helyett csupán egyetlen kameralyuk lesz, ami "megtöri" a kijelzőt, jön a kijelző alá betett ujjlenyomat-olvasó, de érkezhet a Pixel telefonokból megirigyelt Night Sight funkció is, ami sok mobilfotós számára teheti vonzóvá a készüléket. A legizgalmasabb technológiai újdonságot azonban a pletykák szerint a készülék belsejében kell majd keresni.

A kínai közösségi oldalon, a Weibón, valamint a Twitteren is igen aktív szivárogtató, MMDDJ_ még december közepén tett közzé egy igen érdekes bejegyzést, ami azt magyarázza, miért lehet majd az S10 és az S10+ készülékeket a korábbinál is gyorsabban tölteni.

MMDDJ_ szerint a Samsung grafénalapú akkumulátorokat fog használni, ami jelentősen lerövidítheti a töltési időt. Ezzel nagyjából egyidőben egy másik, az Ice Universe néven futó szivárogtató is tett egy Twitter-bejegyzést, amiben titokzatosan csak annyit írt, hogy a Samsung 15W-os töltése "történelmi lesz". Mindebből arra lehet következtetni, hogy az új csúcsmobilok még ennél is gyorsabban szívják majd fel az energiát.

Ha igazak a híresztelések, az azt jelentheti, hogy a Samsung komoly áttörést hozhat nemcsak a mobil, de az egész tech iparban. A segítségével ugyanis jóval gyorsabban lehet akkumulátort tölteni, mint jelenleg. A helyzet pedig az, hogy egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a dél-koreai cég ilyesmivel rukkoljon elő, 2017 novemberében ugyanis már arról szóltak a beszámolók, hogy a Samsung épp ilyesmit fejleszt.

A várakozások szerint a mobilt 0-ról 100 százalékra 12 perc alatt lehetne feltölteni, ami óriási előrelépés ahhoz képest, hogy jelenleg erre nagyjából egy óra szükséges. A Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) ráadásul olyan megoldást találhatott, amely a túlmelegedés ellen is védelmet biztosít. (Képzeljük csak el, mi történne az elektromos autókkal, ha ez a technológia ott is megjelenne.)

További bizakodásra okot adó információ, hogy a SAIT Amerikában és Dél-Koreában már benyújtotta a technológiával kapcsolatos szabadalmát, így minden esély megvan rá, hogy előhúzzák a kalapból az új megoldást. Hogy ez valóban így lesz-e, azt egyelőre nem tudhatjuk, de a magunk részéről csak drukkolni tudunk a dolognak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
EU-s pénzből épültek lakóotthonok Hajdú-Biharban, de hónapok után is üresek

EU-s pénzből épültek lakóotthonok Hajdú-Biharban, de hónapok után is üresek

Conte: Kérdezzék meg Orbánt, miért nem ment Salvini után!

Conte: Kérdezzék meg Orbánt, miért nem ment Salvini után!

Havas Henrik-ATV csörte a Hit Gyülekezetéről és a Fideszről

Havas Henrik-ATV csörte a Hit Gyülekezetéről és a Fideszről

Vigyázat, nagyfeszültség! Teszten az első igazi elektromos Audi

Vigyázat, nagyfeszültség! Teszten az első igazi elektromos Audi

A Fidelitas titkolja, miből fizeti a cirkuszos kampányt

A Fidelitas titkolja, miből fizeti a cirkuszos kampányt

Napokon belül megnyitja kapuit a világ legnagyobb repülőtere

Napokon belül megnyitja kapuit a világ legnagyobb repülőtere