szerző:
hvg.hu

Az amerikaiak után hamarosan a britek is használni fogják az arcazonosításra szolgáló technológiát, elsőként a londoni Gatwick repülőtéren.

Az elmúlt években egyre több repülőtér kezdett kísérletbe, hogy kiderüljön, mennyire lehet hatékonyan használni a reptereken az arcfelismerő technológiát. Ezt elsősorban az utazás biztonsága érdekében vezetnék be, de az utasok számára a kapuknál való gyorsabb/kényelmesebb áthaladást is eredményezheti.

Tavasszal már kiderült, az Egyesült Államokban azt tervezik, hogy az összes amerikai repülőteret felszerelik az arcazonosításhoz szükséges technológiával. Korábban 15 légikikötőben alkalmazták, és a statisztikák azt mutatták, sikeres volt a próba.

©

A BBC beszámolója szerint most a briteken a sor, hogy ők is elindítsák a rendszerüket. Az első brit repülőtér, amelyet szenzorokkal szerelnek fel a Gatwick lesz. Tavaly már az EasyJet légitársasággal közösen tesztelték a technológiát, ami a beszállás előtt az utasokat személyazonosságát ellenőrizte.

A londoni repülőtér szerint bár mindez gyorsíthat az emberek mozgatásán, az utasoknak továbbra is magukkal kell vinniük a személyazonosító okmányukat. A brit technológia hasonlóan működik majd, mint amit a kínai Csengtu repülőterén látni:

A Gatwick a döntés előtt megkérdezte az utasokat is: 90 százalékuk úgy nyilatkozott, a technológiát könnyű volt használni, és gyorsított a beszálláson is. A tervek szerint a következő 6 hónapban egy újabb tesztet folytatnak le, majd ha az is sikeres lesz, az északi terminál nyolc beszállókapuját szerelik fel a különleges szenzorokkal, 2022-ben pedig tovább bővítik majd a rendszert. Ettől függetlenül az utasoknak továbbra is át kell esniük a biztonsági ellenőrzésen, és a beszállókártyát is maguknál kell majd tartani.

Az adatvédelmi szakemberek eközben amiatt aggódnak, hogy a sérülnek az utasok jogai, ha pedig ez a gyerekeket is érinti, ott még nagyobb lesz a baj. Emiatt egyértelművé kell tenni az utasok számára, hogy a helyszínen arcazonosításra alkalmas berendezés üzemel, és azt is tudatni kell velük, miként kezeli majd a repülőtér ezeket az információkat.

Ha szeretne többet megtudni az arcazonosítással kapcsolatos technológiákról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Kúria: lehet népszavazást tartani a tervezett csepeli atlétikai stadionról

Kúria: lehet népszavazást tartani a tervezett csepeli atlétikai stadionról

Radar 360: Orbán a Trump-botrányban és a "beteg dologról"

Radar 360: Orbán a Trump-botrányban és a "beteg dologról"

Hol van az a határ, amikor depresszió válik a stresszből?

Hol van az a határ, amikor depresszió válik a stresszből?

Olasz rendszámú bérautókkal építik a BMW debreceni gyárát

Olasz rendszámú bérautókkal építik a BMW debreceni gyárát

Lopott mentőautóval kezdett ámokfutásba és gázolt el gyalogosokat egy férfi Oslóban

Lopott mentőautóval kezdett ámokfutásba és gázolt el gyalogosokat egy férfi Oslóban

Nem halott a dízel – vélekedik a meglepetéssel készülő Mazda

Nem halott a dízel – vélekedik a meglepetéssel készülő Mazda