Tulajdonképpen nem is olyan meglepő a Sensor Tower jelentése az alkalmazás-áruházakban történő megnövekedett vásárlási kedvről (miután rengetegen voltak kénytelenek elütni a kényszerű bezárkózási időt), legfeljebb a számok sokkolók. Az Apple-féle App Store-ban és a Google Play áruházban ugyanis rekordnagyságú összeget, több mint 100 milliárd dollárt hagytak a felhasználók egy novemberi statisztika szerint.
S miután nagyon sok országban karácsonykor is leginkább otthon voltak az emberek, a karácsonyi költési kedv is igencsak magas volt: becslések szerint globálisan 407,6 millió dollárt költöttek el a két nagy alkalmazás-áruházban. Ez 34,5 százalékos növekedést jelent 2019 hasonló időszakához képest. Ugyanakkor 2019-ben a kiadások csak 17,1 százalékkal nőttek 2018-cal összehasonlítva. Az ünnepi költések igazi kedvezményezettjei a mobiljátékok voltak, ezekre 295,6 millió dollárt költöttek. Ugyanakkor nem játékalkalmazásokra 112 millió dollárt költöttek a fogyasztók 2020 karácsonyán, 59 százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában.

Ennyit költöttünk appokra 2019 és 2020 karácsonyán (kék szín: játékok, fekete szín: egyéb appok)
Sensor Tower
A legnépszerűbb játéknak a Honor of Kings bizonyult, az erre kiadott összeg (összesen 10,7 millió dollár) 205,7 százalékkal volt több tavaly az egy évvel korábbi karácsonyi költésnél. A játékokon kívüli legnépszerűbb alkalmazás a TikTok volt, globálisan 4,7 millió dollárt termelt.
A korábbi években megszokottaknak megfelelően az ünnepi költések nagyobb része az App Store-ban landolt, ide 278,6 millió dollár került, a Google Play Áruház 129 millió dolláros bevételével szemben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.