Az Apple több üzletén is piros színűre cserélte logóját
December 1-je az AIDS elleni küzdelem világnapja. Az Apple már hosszú évek óta a saját eszközeivel figyelmeztet a súlyos betegségre és a kapcsolódó egészségügyi, gazdasági, társadalmi problémákra.
hvg.hu
Bár az orvosi hírek élén már hosszú ideje a koronavírus-járvány áll, az AIDS – amellett, hogy ígéretes előrelépések történtek a gyógyításában – még mindig az egyik legsúlyosabb egészségügyi probléma a világon. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) 23 évvel ezelőtt az AIDS elleni küzdelem világnapjává nyilvánította december 1-jét, és követve e kezdeményezést, sokan a saját eszközeikkel próbálják felhívni a figyelmet a közös fellépés fontosságára.
Az Apple például több Apple Store-ban is pirosra színezte a nagy alma logót, és folytatja termékei exkluzív (Product)RED verzióinak értékesítését. Ezek a kedvelt Apple eszközök piros színű változatai, az iPhone-októl egészen az Apple okosóra-szíjakig.
Emellett december 6-ig minden, az Apple.com-on, az Apple Store appal, illetve az amerikai Apple Store-okban történő vásárlás után 1 dollárt (összeségében maximum 1 millió dollárt) ajándékoz a The Global Fund nemzetközi szervezetnek. A bevétel felét 2022. december 31-ig a Covid–19 elleni küzdelemre fordítják, hogy enyhítsék a koronavírus-járvány hatását az AIDS felszámolásáért folytatott küzdelemre.
Az Apple a RED-del kötött 15 éves együttműködés során már csaknem 270 millió dollárt gyűjtött a globális járványok, például az AIDS és a Covid–19 elleni küzdelemhez.
A miniszterelnök szerint olyan fontos szerepet játszunk Ukrajna energiaellátásában, hogy ha például egy baleset miatt nem tudnánk nekik áramot és gázt küldeni, akkor megállna az országuk. Megnéztük, mennyi ebben az állításban az igazság.