szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egy online felmérésből az derült ki, hogy az idén a tavalyinál többet szánunk karácsonyi ajándékokra.

Az idén karácsonykor az ajándékokra szánt teljes összeg ajándékozókként 30 500 forint lesz, ami 10 százalékkal több a tavalyinál – közölte a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, online kiskereskedelmi kutatásának eredményét csütörtökön az MTI-vel.

Az online kutatást az Árukereső.hu megbízásából a GKI Digital készítette októberben. A felmérés szerint a magyar internetezők idén átlagosan 5 embernek terveznek ajándékot vásárolni, a többség a szűk család részére. Tavalyhoz képest idén 12 százalékkal több ajándék kerülhet a webáruházakból a karácsonyfa alá.

A legközelebbi családtagok ajándékaira szánt átlagos összeg meghaladhatja az egyenként 6 ezer forintot, a legkevesebbet a munkatársakra szánják az internetezők, itt az ajándék átlagos értéke 2500 forint körül alakul.

A kutatás szerint a teljes internetező lakosság körében idén is a klasszikusnak számító ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, kozmetikumok, valamint a játékok jelentik az elsődleges ajándékötletet.

Az ajándékozási tervek ugrásszerűen csökkennek a családi kötelékek lazulásával, alig minden ötödik internetező tervez valamilyen meglepetést távolabbi rokonai számára. Közelebb álló barátainak pedig már csak minden nyolcadik, míg egyéb ismerőseinek, munkatársainak az internetezők alig tizede tervez ajándékot vásárolni.

A karácsonyi ajándékok beszerzése előtt, az online vásárlók már tudatosan válogatnak a webáruházak ajánlatai között. A legfontosabb szempont továbbra is az ár, de egyre erősebben jelen van a szempontok között a kiszemelt webáruház megbízhatósága és a szállítási- és átvételi módok közti választás lehetősége, az ár-összehasonlító oldalak találatai, a választék nagysága, vagy a termékekről közzétett vélemények.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!