Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
A kormányfővel jó kapcsolatot ápoló Jászai Gellért óriáscége, valamint a Hernádi Zsolt Mol-vezérhez köthető járműgyártó is zsíros falatokhoz jutott.
A Volánbusz tulajdonában álló pályaudvari és buszfedélzeti utastájékoztató rendszerek hardverüzemeltetésére keresett vállalkozást a MÁV Szolgáltató Központ Zrt, az erről szóló tendert februárban írták ki, most pedig eredményt is hirdettek: a 200 millió forintos keretösszegű tenderen a NER kedvenc telekommunikációs és IT-cége, a 4iG lett a befutó – írja az Átlátszó.
A MÁV ebből az összegből 140 millió forintra vállalt lehívási kötelezettséget. A 4iG alvállalkozója a HC Linear Műszaki Fejlesztő Kft.-re bízta.
A Magyar Vagonnak viszont 10,6 milliárd forintos megbízás jutott egy tavaly megkötött, 27,6 milliárd forint keretösszegű keretmegállapodás alapján, amelyet a vállalat egyedüli ajánlattevőként nyert meg. A feladat motorkocsik, vontatójárművek és vontatott járművek beszerzéséről szólt.
A keretmegállapodás alapján idén márciusban a keretmegállapodás alapján írásbeli konzultációt folytattak le mindhárom részre vonatkozóan: a motorkocsi-alkatrészekre 2,2 milliárd, vontatójárművekre 5 milliárd, míg vontatott járművekre 3,4 milliárd forintos összeget szánt a MÁV. Az állami vasúttársaság a 24 hónapra kötött, összesen 10,6 milliárd forintos szerződésben 5,2 milliárd forintra vállalt lehívási kötelezettséget – írja a lap.
A Magyar Vagon (Ganz-MaVag) korábban állami cég volt, majd magánkézbe került: a Szalay-Bobrovniczky Kristóf jelenlegi honvédelmi miniszter által alapított Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelői Zrt. vette meg. Ennek a cégnek jelenleg két tulajdonosa van, a Solva Industrial Zrt. és a Magyar Vagon Invest Zrt., mindkettő a Solva II Magántőkealaphoz tartozik, amelyet Hernádi Zsolt Mol-vezér érdekeltségei közé sorolnak. A Magyar Vagon tavaly főként azzal került be a hírekbe, hogy megpróbálta felvásárolni a spanyol Talgo vasúti szerelvénygyártót, amit a spanyol kormány orosz befolyásra (pontosabban: nemzetbiztonsági okokra) hivatkozva végül meghiúsított.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
A független kutatók a Tisza egyre tetemesebb előnyét mérik a Fidesszel szemben, a szakma kormánypárti része élesen bírálja őket ezért. Magyarék azonban hiába vezetnek egyelőre, sok idő van még a válaasztásokig.
A kormány megoldása: bírsággal sarkallná élénkebb munkára a bírókat...
Magyar Péter sem hagyta szó nélkül.
Csak a magyarok kisebbsége minősíti magát bal- vagy jobboldalinak – derül ki a Medián júniusi kutatásából.
„Megtiszteltetés, hogy én lehetek az első, akit feljelentettek” – írja.
"Az emberek jókedvűen a hatalom értésére adták, hogy ők szabadok akarnak lenni".