szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Átadták az első hibridhajtású Mercedes-Benz Sprintert. A járművet Neil Gibson, a világ legnagyobb expressz-légifutár-szolgálataként ismert FedEx Express senior fleet managere vette át.

© daimlerchrysler
Az indítókulcs átadására az idei Hannoveri Nemzetközi Haszonjármű Kiállításon került sor. A Mercedes-Benz Hybrid Sprinter az első olyan hibridhajtású transzporter, amely a mindennapos használat jelentette kemény gyakorlati próba keretében ad számot képességeiről Európa útjain. A vele szerzett tapasztalatok fontos információkkal szolgálnak a fejlesztőknek a technológia további tökéletesítéséhez és későbbi sorozatgyártású alkalmazásához.

A Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI 115 kW-os közvetlen befecskendezésű dízelmotorból és 70 kW-os villanymotorból meríti az erejét. Utóbbi a belső égésű motor és az automata váltó között helyezkedik el a hajtásláncban. Lítium-ion akkumulátor látja el árammal, melyet haladás közben generátorként tölt a fékezéskor és lejtmenetben felszabaduló energiával. Akkor is tölthető az akkumulátor, ha éppen nem mozog a jármű, például éjszaka elektromos hálózatról (plug-in). Pusztán elektromos üzemben akár 30 kilométer a 3,5 tonna megengedett össztömegű Sprinter hatótávolsága. Amikor csak a villanymotor működik, nagyon csendesen halad, és semmiféle káros anyagot nem bocsát ki magából, ami igen nagy előnyt jelent az olyan környezeti szennyezésre érzékeny helyeken, mint amilyenek a sétálóutcák vagy a zárt csarnokok. A 15 kWh kapacitású akkumulátor a padlólemez alá van beépítve, így nem csökkenti a raktér méretét.

Az elkövetkező hónapokban Párizs utcáin fogja tesztelni a hibridüzemű Sprintert a FedEx. A gyakorlati próba eredményétől függően további példányokat fog üzembe állítani Franciaországban, hosszú távon ilyenekkel szándékozik leváltani belső égésű motorral hajtott flottája egy részét. A vállalat Európa egész területén használ csökkentett károsanyag-kibocsátású szállítójárműveket, ezzel is bizonyítván, hogy támogatja a hibrid-technológia fejlesztését. Londonban például 2004 óta 38 darabra nőtt a használatában lévő gázüzemű Sprinterek száma.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Az év transzportere a Sprinter

A stuttgarti ETM-kiadó által az idei évben megrendezett Az év transzportere választáson az áprilisban bemutatkozott Mercedes-Benz Sprinter első díjat kapott.

hvg.hu Autó

15 millió forintért kapható a hibrid luxusautó

A Lexus GS 450h, a világ első hibrid prémium szedánja és az első teljes értékű hibrid jármű, amely orrmotoros építést kombinál hátsókerék hajtással a sportos menetteljesítmények biztosítása érdekében.

MTI/hvg.hu Autó

Úton az első hibrid teherautó

Megkezdte közúti szereplését az első amerikai hibrid-dízel teherautó, amely a tervezők szerint 60-70 százalékkal kevesebb dízelolajt fogyaszt, mint hagyományos meghajtású társai, s a széndioxid-kibocsátása is 40 százalékkal alacsonyabb.

automenedzser.hu Autó

Tíz leleplezett mítosz a hibrid autókról

Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Japánban már nem fordulnak meg egy elektromos, gázos vagy hibridhajtású autó láttán. A környezetkímélő négykerekű nálunk még ritka. Itthon a magas ár mellett negatív mítoszok is gátat szabnak elterjedésüknek. Íme 10 előítélet, amelyről lerántjuk a leplet.

hvg.hu Autó

Ezerféle változatban rendelhető az új Sprinter

Tizenegy év elteltével és 1,3 milliós példány megszületése után megújul a Mercedes-Benz Sprinter, a 3,5 tonnás összsúlyú transzporter osztály európai piacvezetője. Az új Sprinter fejlesztésére a Mercedes-Benz 1,8 milliárd eurót költött. Magyarországon 2006 nyarától rendelhető.

hvg.hu Autó

Duplahibrid kabrió 200 lóerővel

A Saab legújabb fejlesztése, a BioPower motor és a hibrid technológia újszerű kombinációja – a Saab BioPower Hybrid Concept – a British International Motor Show keretében mutatkozott be július 20. és 30-a között Londonban.

hvg.hu Autó

Legördült az első új Mercedes-Benz Sprinter

Az új Mercedes-Benz Sprintert két helyszínen, Düsseldorfban és Ludwigsfelde-ben gyártják. A ludwigsfelde-i gyárban a platós járművek és az alvázak gyártása folyik. Az új termékhez egy teljesen új, a legmodernebben automatizált berendezésekkel ellátott gyártósort hoztak létre. Így ott egy új építőcsarnok mellett egy új fényezőműhely is keletkezett.