Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f4f7fd90-dc31-4b1b-b809-2606f66bda82","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Láthatóan mindenkinek, még saját lányának is fel kellett vonulnia Orbán Viktor agresszív hangulatú show-ján a hétvégén. Ezúttal a Fideszhez kötődik a háborús narratíva, míg a budapesti balhékból szándékosan kimaradó Tisza Pártnak sikerülhet megszólítania a békére vágyókat. Mi az alapvető különbség a Békemenet közönségéből formált kommenthadsereg és Magyar Péter facebookozó hívei között? ","shortLead":"Láthatóan mindenkinek, még saját lányának is fel kellett vonulnia Orbán Viktor agresszív hangulatú show-ján a hétvégén...","id":"20250521_hvg-orban-viktor-azt-uzente-harcosok-klubja-tisza-part-elemzes-szuverenitasvedelem-komment-hadsereg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4f7fd90-dc31-4b1b-b809-2606f66bda82.jpg","index":0,"item":"8d9cd2e3-3bf1-40fe-bb79-e1094c36cc0d","keywords":null,"link":"/360/20250521_hvg-orban-viktor-azt-uzente-harcosok-klubja-tisza-part-elemzes-szuverenitasvedelem-komment-hadsereg","timestamp":"2025. május. 21. 16:53","title":"Magyar Péter a békések ligájával válaszol a Harcosok Klubjára, miközben a Fidesz rajongói és üzenetei vészesen fogynak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"84f8993b-8da9-425f-9930-0020ce784fd7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A rendőrnek erre is van joga, de mérlegelnie kell a helyzetet. ","shortLead":"A rendőrnek erre is van joga, de mérlegelnie kell a helyzetet. ","id":"20250521_Meg-a-szirenazo-mentot-is-megallitottak-a-turk-delegacio-miatt-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84f8993b-8da9-425f-9930-0020ce784fd7.jpg","index":0,"item":"4c5afae9-7824-4398-892a-5e5989801def","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_Meg-a-szirenazo-mentot-is-megallitottak-a-turk-delegacio-miatt-video","timestamp":"2025. május. 21. 14:58","title":"Még a szirénázó mentőt is megállították a türk delegáció miatt – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d96c9aeb-c081-4bf7-805e-71c5ab35f95b","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A testület egyhangú döntést hozott.","shortLead":"A testület egyhangú döntést hozott.","id":"20250522_george-simion-nicusor-dan-roman-elnokvalasztas-alkotmanybirosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d96c9aeb-c081-4bf7-805e-71c5ab35f95b.jpg","index":0,"item":"e1e4a5d9-a2db-4de0-a57b-6c680fcbe48d","keywords":null,"link":"/vilag/20250522_george-simion-nicusor-dan-roman-elnokvalasztas-alkotmanybirosag","timestamp":"2025. május. 22. 11:34","title":"Hiába nyújtott be óvást Simion, a román alkotmánybíróság szerint Dan az új elnök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cdcc946b-6ee9-4266-bd38-5c3fd53d4e77","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetőjének filozófus édesapja úgy gondolja, hogy azt is meg kellene nézni, hogy folyik-e egyáltalán tényleges munka az Akadémia különböző osztályain.","shortLead":"A Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetőjének filozófus édesapja úgy gondolja, hogy azt is meg kellene nézni, hogy folyik-e...","id":"20250521_lanczi-andras-mta-atvilagitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cdcc946b-6ee9-4266-bd38-5c3fd53d4e77.jpg","index":0,"item":"bf6cf408-d1a6-4461-a13e-471cea19e1ae","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_lanczi-andras-mta-atvilagitas","timestamp":"2025. május. 21. 06:48","title":"Lánczi András szerint itt az ideje átvilágítani az MTA-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a906d3d2-57d1-448f-b032-50c426519457","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az ijedtségen kívül nem esett komolyabb baja annak a fiatal lánynak, akit az áramlatok sodorták el nemrég a parttól.","shortLead":"Az ijedtségen kívül nem esett komolyabb baja annak a fiatal lánynak, akit az áramlatok sodorták el nemrég a parttól.","id":"20250522_dron-eletmentes-florida-horgasz-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a906d3d2-57d1-448f-b032-50c426519457.jpg","index":0,"item":"88715acd-acaa-4298-afa8-cf043903ab16","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_dron-eletmentes-florida-horgasz-video","timestamp":"2025. május. 22. 16:03","title":"Drónnal mentette meg egy floridai horgász egy fuldokló lány életét – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c9c0354-df1c-422b-98bd-f5474ed7a4c0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Aggódni kezdtek a patikák, miután a nemzetgazdasági miniszternek feltűnt, hogy drágulnak a gyógyszerek.","shortLead":"Aggódni kezdtek a patikák, miután a nemzetgazdasági miniszternek feltűnt, hogy drágulnak a gyógyszerek.","id":"20250521_patika-veny-nelkuli-gyogyszerek-dragulas-nagy-marton-ngm-arresstop-arressapka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c9c0354-df1c-422b-98bd-f5474ed7a4c0.jpg","index":0,"item":"a4dccd48-7456-4102-aae6-bf08c8ca3d3d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250521_patika-veny-nelkuli-gyogyszerek-dragulas-nagy-marton-ngm-arresstop-arressapka","timestamp":"2025. május. 21. 09:04","title":"Patikabezárási hullám jöhet Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"334e73d5-d6df-4d17-8445-bd7adf9b53e9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ha elfogadják a megfélemlítési törvényt, akkor lehet, hogy felhagy a videózással, és külföldre költözik.","shortLead":"Ha elfogadják a megfélemlítési törvényt, akkor lehet, hogy felhagy a videózással, és külföldre költözik.","id":"20250521_Pottyondy-Edina-Csak-az-maradt-hogy-takarodjanak-de-ez-tul-nagy-ambicio-egy-pici-lanynak-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/334e73d5-d6df-4d17-8445-bd7adf9b53e9.jpg","index":0,"item":"3ff28cdf-5651-43b3-872c-8f6238562e4d","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_Pottyondy-Edina-Csak-az-maradt-hogy-takarodjanak-de-ez-tul-nagy-ambicio-egy-pici-lanynak-ebx","timestamp":"2025. május. 21. 08:58","title":"Pottyondy Edina: Csak az maradt, hogy takarodjanak, de ez túl nagy ambíció egy pici lánynak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6826a878-96d1-4851-a064-8f4ded8b396a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"“Ne úgy ölelj, hogy ne kapjak levegőt közben”","shortLead":"“Ne úgy ölelj, hogy ne kapjak levegőt közben”","id":"20250521_Brody-Janos-uzent-az-Orban-Viktor-fele-Harcosok-Klubjanak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6826a878-96d1-4851-a064-8f4ded8b396a.jpg","index":0,"item":"b95e5441-4605-4702-be80-5260eca8ac23","keywords":null,"link":"/elet/20250521_Brody-Janos-uzent-az-Orban-Viktor-fele-Harcosok-Klubjanak","timestamp":"2025. május. 21. 11:04","title":"Bródy János üzent az Orbán-féle Harcosok Klubjának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Európában szűk, de előkelő körben mutatkozik be a Mazda3 MPS. Számos konkurens található ebben a dinamikus és gyorsan fejlődő szegmensben – többek között a Volkswagen Golf GTI, az Alfa Romeo 147 GTA, a Ford Focus ST, az Opel Astra OPC és a Renault Mégane RS. 2005-ben összesen 33 ezer autó talált gazdára ebből az öt típusból Európában. A Mazda nyolc millió alatti alapárával új vevőkört csábít át ehhez a kategóriához.
Ahogy a Mazda6 MPS esetében, a Mazda3 MPS formatervezőinek is az volt a célja, hogy az autó nagy teljesítményét, sportos jellegét visszafogott formában jelenítsék meg. Miközben az autó alapvető formája megegyezik az alapmodellel, sportos képességei erőteljes hangsúllyal jelennek meg a szélesebb első sárvédőkön, a motorháztető erősebb karaktervonalain és egyéb külső részleteken.
Az aerodinamikailag optimalizált első lökhárítóban található, méhsejt-mintázatú ráccsal fedett, szélesebb légbeömlő nyíláson bőséges mennyiségű friss levegőhöz jut a hűtő. A turbófeltöltő töltőlevegő-hűtője vízszintesen helyezkedik el a motor tetején, és a jellegzetes ötszögletű Mazda-hűtőrácson keresztül jut levegőhöz. Az orr-rész hosszát az innen kiinduló és a motorháztetőn át az A-oszlop felé továbbfutó mély vonalak hangsúlyozzák. Az MPS-re jellemző egyedi külső formatervet az enyhén húzott, téglalap alakú ködlámpák teszik teljessé.
Az oldalsó légterelők miatt a Mazda3 MPS szinte odatapad az úthoz, megjelenése erőteljes. A 20 milliméterrel kiszélesített első kerékjáratok és az alapváltozattal megegyező szélességű hátsó sárvédőívek alatt található 18 x 7J méretű alumínium felniken 215/45 R18-as abroncsok feszülnek.
A farrész kialakítása is a motorháztető alatt rejtőző nagy teljesítményre utal. A matt színűre fényezett lökhárító, 102 milliméter átmérőjű kipufogóvég és LED-es integrált féklámpával gyártott tetőspoiler hangsúlyozzák a farrész sportosan elegáns karakterét. A Mazda négy különféle színben kínálja a Mazda3 MPS-t. A fekete, ezüst és piros színek mellett elérhető egy különleges, Cosmic Blue elnevezésű kék fényezés is.
A Mazda3 széria csúcsmodelljeként a Mazda3 MPS-t sok olyan berendezéssel is felszerelik, melyek megkönnyítik és praktikussá teszik mindennapi használatát. Az alapfelszereltségbe tartoznak az audioberendezés kormányra helyezett kezelőszervei, az összes ablak egy gombbal zárása, a gyermekülések rögzítésére szolgáló Isofix-fülek, az elektromos, fűtött külső tükrök, valamint az indításgátló és a riasztó (piactól függően változhat). A rendelhető extrák között automatikus magasságállítású xenonfényszóró, fényszórómosó, kulcsnélküli nyitó/indító rendszer és tempomat is található. Kapható Bose hangrendszer (Richbass mélynyomóval, ötcsatornás, digitális erősítővel) AM/FM rádióval és hatlemezes CD-tárral, de akár 20 gigabyte-os merevlemez alapú hifi (piactól függően változhat), valamint DVD-alapú navigáció 7 hüvelykes képernyővel, és TMC (Traffic Message Channel) szolgáltatással is elérhető.
A 2,3 literes négyhengeres MZR-motorcsaládban a nagy teljesítmény fő eredői a közvetlen benzin-befecskendezés és a turbófeltöltés. A Mazda6 MPS-ben már használják ezt a motort, változatai pedig megtalálhatók az új CX-7 sportos szabadidő-terepjáróban és a Japánban forgalmazott MPV-ben. Az autó maximális teljesítménye 191 kW/260 LE 5500 fordulat/perc fordulatszámon, míg 380 Nm-es legnagyobb nyomatéka már 3000 fordulat/perc-nél elérhető. Az elektronikus gázpedál és az elektronikusan szabályozott turbónyomás-vezérlés alkalmazása turbólyuktól mentes gyorsítást és élénk gázreakciót eredményez. Mindezek eredményeképpen a Mazda3 MPS 6,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, elektronikusan korlátozott 250 km/h-s végsebességével pedig a világ egyik leggyorsabb sorozatgyártású, elsőkerék-hajtású modellje.
Mivel a belső hűtőhatás megakadályozza a motor kopogását és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, a mérnökök viszonylag magas, 9,5:1-es kompresszióviszonyt alkalmazhattak a Mazda DISI motorban. A magas kompresszió a visszafogott, 9,7 l/100km-es vegyes fogyasztást és a csaknem turbólyukmentes, erőteljes gyorsítást is elősegíti.
A Mazda3 MPS kimagasló teljesítménye miatt kifinomult aerodinamikai tuningot kapott. A 250 km/h-s végsebesség elérése érdekében a fejlesztők a légellenállás csökkentésére koncentráltak. Ugyanakkor a kompakt sportautónak kiváló az egyenesfutása, hirtelen irányváltásokra és elkerülő manőverekre pedig kiszámítható reakciókkal válaszol. A padló alsó felületének gondos megtervezése és az első spoiler alacsonyabbra helyezése által 0,31-re csökkentették a légellenállást. Szélcsatornában fejlesztették ki az első és hátsó kerekek körül keletkező turbulenciát csökkentő légterelő elemeket, amik nagy sebességnél is fokozzák az autó stabilitását.
A motorteljesítménynek megfelelően a mérnökök a fékeket is megerősítették. A Mazda3 MPS-en elöl 320 milliméter átmérőjű, hűtött, míg hátul 280 milliméter átmérőjű féktárcsák találhatók. A 8-9 hüvelykes tandem fékrásegítő és a nagyobb fékmunkahenger, a négycsatornás ABS, az elektronikus fékerő-elosztás (EBD), és a vészfék-asszisztenssel kiegészített kipörgésgátló (TCS) összességében kiemelkedően hatékony fékerőt biztosít.
A Mazda3 MPS október 31-től megrendelhető Magyarországon, a hivatalos Mazda márkakereskedésekben. Az első autókat 2007 februárjában lehet átvenni, az autó listaára a 2,0 literes GTA változat felszereltségével azonos felszereltséggel 7 millió 990 ezer 900 Ft.
Ha visszamegyünk az időbe 10 évet, és magunk elé képzeljük, milyennek látták a mérnökök, tervezők a jövő autóját, bizony, a Mazda5 körvonalai derengnek ki. Ha már végre megalkották, örömmel ki is próbáltuk.
Októbertől a Mazda5 az eddiginél is kedvezőbb ár-érték arányt képvisel: az 1,8 literes benzines modellváltozat alapfelszereltséggel 5 millió 199 ezer 900 forintért vásárolható meg. A modellpaletta kínálatában újdonságnak számító, gazdag biztonsági és kényelmi felszereltéget kínáló dízelmotoros TE változat 6 millió 99 ezer 900 forintba kerül.
A Mazda Brit Nemzetközi Autókiállításon tartja az új Mazda MX-5 elektromos működtetésű keménytetővel szerelt változatának, valamint a Mazda BT-50 pickup európai premierjét.
A Japánban már megismert, hidrogénnel és benzinnel egyaránt működő hibrid Mazda RX-8 RE sportautó augusztus 22-én Európának is bemutatja, hol tart a japán gyártó a környezetkímélő fejlesztésekben.
Megérkezett Európába az exkluzív kivitelű, nagy teljesítményű Mazda6 MPS „kistestvére”, a teljesen új fejlesztésű Mazda3 MPS. A Mazda legújabb csúcsmodellje születésétől fogva atletikus: nem csak roppant gyors, de legalább annyira igényes is.
A Mazda bejelentette, hogy augusztus végén legördült gyártósoráról a Mazda3 (Japánban Axela) egymilliomodik példánya. Ezt az eredményt három évvel és két hónappal a Mazda egyes számú hofui gyáregységében 2003 júniusában beindított gyártás megkezdése után sikerült elérni, ami rekord a cég életében, mivel ilyen rövid periódus alatt még sohasem gyártottak egymillió darabot egyetlen Mazda modellből sem.