 © Mazda |
Ahogy a Mazda6 MPS esetében, a Mazda3 MPS formatervezőinek is az volt a célja, hogy az autó nagy teljesítményét, sportos jellegét visszafogott formában jelenítsék meg. Miközben az autó alapvető formája megegyezik az alapmodellel, sportos képességei erőteljes hangsúllyal jelennek meg a szélesebb első sárvédőkön, a motorháztető erősebb karaktervonalain és egyéb külső részleteken.
Az aerodinamikailag optimalizált első lökhárítóban található, méhsejt-mintázatú ráccsal fedett, szélesebb légbeömlő nyíláson bőséges mennyiségű friss levegőhöz jut a hűtő. A turbófeltöltő töltőlevegő-hűtője vízszintesen helyezkedik el a motor tetején, és a jellegzetes ötszögletű Mazda-hűtőrácson keresztül jut levegőhöz. Az orr-rész hosszát az innen kiinduló és a motorháztetőn át az A-oszlop felé továbbfutó mély vonalak hangsúlyozzák. Az MPS-re jellemző egyedi külső formatervet az enyhén húzott, téglalap alakú ködlámpák teszik teljessé.
Az oldalsó légterelők miatt a Mazda3 MPS szinte odatapad az úthoz, megjelenése erőteljes. A 20 milliméterrel kiszélesített első kerékjáratok és az alapváltozattal megegyező szélességű hátsó sárvédőívek alatt található 18 x 7J méretű alumínium felniken 215/45 R18-as abroncsok feszülnek.
A farrész kialakítása is a motorháztető alatt rejtőző nagy teljesítményre utal. A matt színűre fényezett lökhárító, 102 milliméter átmérőjű kipufogóvég és LED-es integrált féklámpával gyártott tetőspoiler hangsúlyozzák a farrész sportosan elegáns karakterét. A Mazda négy különféle színben kínálja a Mazda3 MPS-t. A fekete, ezüst és piros színek mellett elérhető egy különleges, Cosmic Blue elnevezésű kék fényezés is.
 © Mazda |
A Mazda3 széria csúcsmodelljeként a Mazda3 MPS-t sok olyan berendezéssel is felszerelik, melyek megkönnyítik és praktikussá teszik mindennapi használatát. Az alapfelszereltségbe tartoznak az audioberendezés kormányra helyezett kezelőszervei, az összes ablak egy gombbal zárása, a gyermekülések rögzítésére szolgáló Isofix-fülek, az elektromos, fűtött külső tükrök, valamint az indításgátló és a riasztó (piactól függően változhat). A rendelhető extrák között automatikus magasságállítású xenonfényszóró, fényszórómosó, kulcsnélküli nyitó/indító rendszer és tempomat is található. Kapható Bose hangrendszer (
Richbass mélynyomóval, ötcsatornás, digitális erősítővel) AM/FM rádióval és hatlemezes CD-tárral, de akár 20 gigabyte-os merevlemez alapú hifi (piactól függően változhat), valamint DVD-alapú navigáció 7 hüvelykes képernyővel, és TMC (Traffic Message Channel) szolgáltatással is elérhető.
Óriási tartalékkal bír a motor (Oldaltörés)
 © Mazda |
A 2,3 literes négyhengeres MZR-motorcsaládban a nagy teljesítmény fő eredői a közvetlen benzin-befecskendezés és a turbófeltöltés. A Mazda6 MPS-ben már használják ezt a motort, változatai pedig megtalálhatók az új CX-7 sportos szabadidő-terepjáróban és a Japánban forgalmazott MPV-ben. Az autó maximális teljesítménye 191 kW/260 LE 5500 fordulat/perc fordulatszámon, míg 380 Nm-es legnagyobb nyomatéka már 3000 fordulat/perc-nél elérhető. Az elektronikus gázpedál és az elektronikusan szabályozott turbónyomás-vezérlés alkalmazása turbólyuktól mentes gyorsítást és élénk gázreakciót eredményez. Mindezek eredményeképpen a Mazda3 MPS 6,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, elektronikusan korlátozott 250 km/h-s végsebességével pedig a világ egyik leggyorsabb sorozatgyártású, elsőkerék-hajtású modellje.
Mivel a belső hűtőhatás megakadályozza a motor kopogását és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, a mérnökök viszonylag magas, 9,5:1-es kompresszióviszonyt alkalmazhattak a Mazda DISI motorban. A magas kompresszió a visszafogott, 9,7 l/100km-es vegyes fogyasztást és a csaknem turbólyukmentes, erőteljes gyorsítást is elősegíti.
Aerodinamikai tuning és megerősített fékek
 © Mazda |
A Mazda3 MPS kimagasló teljesítménye miatt kifinomult aerodinamikai tuningot kapott. A 250 km/h-s végsebesség elérése érdekében a fejlesztők a légellenállás csökkentésére koncentráltak. Ugyanakkor a kompakt sportautónak kiváló az egyenesfutása, hirtelen irányváltásokra és elkerülő manőverekre pedig kiszámítható reakciókkal válaszol. A padló alsó felületének gondos megtervezése és az első spoiler alacsonyabbra helyezése által 0,31-re csökkentették a légellenállást. Szélcsatornában fejlesztették ki az első és hátsó kerekek körül keletkező turbulenciát csökkentő légterelő elemeket, amik nagy sebességnél is fokozzák az autó stabilitását.
A motorteljesítménynek megfelelően a mérnökök a fékeket is megerősítették. A Mazda3 MPS-en elöl 320 milliméter átmérőjű, hűtött, míg hátul 280 milliméter átmérőjű féktárcsák találhatók. A 8-9 hüvelykes tandem fékrásegítő és a nagyobb fékmunkahenger, a négycsatornás ABS, az elektronikus fékerő-elosztás (EBD), és a vészfék-asszisztenssel kiegészített kipörgésgátló (TCS) összességében kiemelkedően hatékony fékerőt biztosít.
A Mazda3 MPS október 31-től megrendelhető Magyarországon, a hivatalos Mazda márkakereskedésekben. Az első autókat 2007 februárjában lehet átvenni, az autó listaára a 2,0 literes GTA változat felszereltségével azonos felszereltséggel 7 millió 990 ezer 900 Ft.