Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9ced9e80-5255-4ce6-8fac-88e334517cf9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A MOK szerint három évtizede nincs érdemi reform az egészségügyben, a kormány szerint a tüntetést szervező kamara politikai bábok gyülekezete. ","shortLead":"A MOK szerint három évtizede nincs érdemi reform az egészségügyben, a kormány szerint a tüntetést szervező kamara...","id":"20250308_A-kormany-azzal-vadolja-az-orvostuntetes-resztvevoit-hogy-az-ellenzeknek-kampanyolnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ced9e80-5255-4ce6-8fac-88e334517cf9.jpg","index":0,"item":"084185b1-862e-4cf7-bf9d-41838fef504f","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_A-kormany-azzal-vadolja-az-orvostuntetes-resztvevoit-hogy-az-ellenzeknek-kampanyolnak","timestamp":"2025. március. 08. 12:25","title":"A kormány azzal vádolja az orvostüntetés szervezőit, hogy az ellenzéknek kampányolnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62874a96-1a78-4128-8cc6-0d9b8c564715","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az anyatejhez akár csak hasonló táplálékot gyártani még a tudomány mai állása mellett is lehetetlen, de újabban sokat ígérő kísérletek folynak.","shortLead":"Az anyatejhez akár csak hasonló táplálékot gyártani még a tudomány mai állása mellett is lehetetlen, de újabban sokat...","id":"20250308_hvg-mesterseges-anyatej","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62874a96-1a78-4128-8cc6-0d9b8c564715.jpg","index":0,"item":"5b222c7b-fb36-4a72-9210-dc6e581186e2","keywords":null,"link":"/360/20250308_hvg-mesterseges-anyatej","timestamp":"2025. március. 08. 15:45","title":"Dohányszerű növényből készülhet a mesterséges anyatej","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"08cb688f-df49-4a55-8425-811083ace19c","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Három hete annak, hogy az egyházfő kórházba került. ","shortLead":"Három hete annak, hogy az egyházfő kórházba került. ","id":"20250307_Ferenc-papa-allapota-tovabbra-is-stabil-penteken-dolgozott-is","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08cb688f-df49-4a55-8425-811083ace19c.jpg","index":0,"item":"1977704b-ff16-4bf7-a039-5298034cf39c","keywords":null,"link":"/elet/20250307_Ferenc-papa-allapota-tovabbra-is-stabil-penteken-dolgozott-is","timestamp":"2025. március. 07. 20:15","title":"Ferenc pápa állapota továbbra is stabil, pénteken dolgozott is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c220e5af-de38-431f-b558-aaeec9969d46","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A NATO-csapatok bevonását azonban továbbra is ellenzik.","shortLead":"A NATO-csapatok bevonását azonban továbbra is ellenzik.","id":"20250307_bloomberg-orosz-ukran-haboru-ideiglenes-tuzszunet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c220e5af-de38-431f-b558-aaeec9969d46.jpg","index":0,"item":"1fe5801e-3ac8-44f6-88ed-bfdc3d516cf6","keywords":null,"link":"/vilag/20250307_bloomberg-orosz-ukran-haboru-ideiglenes-tuzszunet","timestamp":"2025. március. 07. 17:57","title":"Bloomberg: Oroszország hajlandó tárgyalni egy ideiglenes tűzszünetről Ukrajnában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6ab726a3-870b-47f3-9c5f-1bfa3f5426e1","c_author":"Sedacur forte","category":"brandchannel","description":"A sikeres vezető kiváló stratégiai gondolkodó, empatikus, hiteles és inspiráló személy, aki egyensúlyt tud teremteni a hatékonyság és a csapat jólléte között. Ugyanakkor az, hogy e kritériumoknak folyamatosan meg tudjon felelni, hatalmas érzelmi és szellemi megterheléssel jár. Hogyan lehet ezt a nyomást hosszú távon kezelni, mi az, ami nélkül még a legtehetségesebb vezető sem képes sikerre vinni csapatát?","shortLead":"A sikeres vezető kiváló stratégiai gondolkodó, empatikus, hiteles és inspiráló személy, aki egyensúlyt tud teremteni...","id":"20250226_jo-vezeto-sedacur-alvas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ab726a3-870b-47f3-9c5f-1bfa3f5426e1.jpg","index":0,"item":"daafcba2-0163-43f4-be82-cfc6eabdf886","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250226_jo-vezeto-sedacur-alvas","timestamp":"2025. március. 07. 07:30","title":"Nem minden a megfeszített munka: így maradj hosszú távon is jó vezető!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Sedacur forte","c_partnerlogo":"5cf9288a-45dd-4fc7-882f-75fd6dbe4936","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"3613163a-7daa-4b57-91a4-ff906c64c262","c_author":"Szőllősi Lili","category":"elet","description":"Az elmúlt években drasztikusan csökkent az az idő, amíg egy dologra tudjuk összpontosítani a figyelmünket. Összeszedtük ennek okait, és tippeket adunk, hogyan lehet ezen javítani.","shortLead":"Az elmúlt években drasztikusan csökkent az az idő, amíg egy dologra tudjuk összpontosítani a figyelmünket. Összeszedtük...","id":"20250307_koncentracio-figyelem-novelese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3613163a-7daa-4b57-91a4-ff906c64c262.jpg","index":0,"item":"28548e9b-bfb2-4fca-922e-0459ef4bc8cb","keywords":null,"link":"/elet/20250307_koncentracio-figyelem-novelese","timestamp":"2025. március. 07. 05:01","title":"Egyre kevesebb ideig tud koncentrálni? Így tehet ellene","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Fegyverrel támadt három férfi egy torontói bár vendégeire péntek este, a támadásban tizenkét ember megsebesült, az elkövetők szökésben vannak – közölte a torontói rendőrség.","shortLead":"Fegyverrel támadt három férfi egy torontói bár vendégeire péntek este, a támadásban tizenkét ember megsebesült...","id":"20250308_Harom-ferfi-bement-egy-torontoi-barba-es-elkezdett-lovoldozni-am-csodaval-hataros-modon-mindenki-meguszta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"6c993eb7-c8fb-4efd-b02d-5494d6114923","keywords":null,"link":"/vilag/20250308_Harom-ferfi-bement-egy-torontoi-barba-es-elkezdett-lovoldozni-am-csodaval-hataros-modon-mindenki-meguszta","timestamp":"2025. március. 08. 16:28","title":"Három férfi bement egy torontói bárba és elkezdett lövöldözni, ám csodával határos módon mindenki túlélte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96d01208-8729-4984-be30-432bfcc7adcf","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A miniszterelnök kifejtette azt is, szeretné, ha az innovációra fordított összegben a legjobbak között lennénk. ","shortLead":"A miniszterelnök kifejtette azt is, szeretné, ha az innovációra fordított összegben a legjobbak között lennénk. ","id":"20250307_orban-viktor-tudomany-mmc-szeged","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96d01208-8729-4984-be30-432bfcc7adcf.jpg","index":0,"item":"94cc59e1-2fba-4004-bc5c-6519b755311a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250307_orban-viktor-tudomany-mmc-szeged","timestamp":"2025. március. 07. 21:58","title":"Orbán Viktor Szegedre látogatott az MCC miatt, és kijelentette, hogy a nemzet fennmaradása szempontjából a tudomány nélkülözhetetlen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Európában szűk, de előkelő körben mutatkozik be a Mazda3 MPS. Számos konkurens található ebben a dinamikus és gyorsan fejlődő szegmensben – többek között a Volkswagen Golf GTI, az Alfa Romeo 147 GTA, a Ford Focus ST, az Opel Astra OPC és a Renault Mégane RS. 2005-ben összesen 33 ezer autó talált gazdára ebből az öt típusból Európában. A Mazda nyolc millió alatti alapárával új vevőkört csábít át ehhez a kategóriához.
Ahogy a Mazda6 MPS esetében, a Mazda3 MPS formatervezőinek is az volt a célja, hogy az autó nagy teljesítményét, sportos jellegét visszafogott formában jelenítsék meg. Miközben az autó alapvető formája megegyezik az alapmodellel, sportos képességei erőteljes hangsúllyal jelennek meg a szélesebb első sárvédőkön, a motorháztető erősebb karaktervonalain és egyéb külső részleteken.
Az aerodinamikailag optimalizált első lökhárítóban található, méhsejt-mintázatú ráccsal fedett, szélesebb légbeömlő nyíláson bőséges mennyiségű friss levegőhöz jut a hűtő. A turbófeltöltő töltőlevegő-hűtője vízszintesen helyezkedik el a motor tetején, és a jellegzetes ötszögletű Mazda-hűtőrácson keresztül jut levegőhöz. Az orr-rész hosszát az innen kiinduló és a motorháztetőn át az A-oszlop felé továbbfutó mély vonalak hangsúlyozzák. Az MPS-re jellemző egyedi külső formatervet az enyhén húzott, téglalap alakú ködlámpák teszik teljessé.
Az oldalsó légterelők miatt a Mazda3 MPS szinte odatapad az úthoz, megjelenése erőteljes. A 20 milliméterrel kiszélesített első kerékjáratok és az alapváltozattal megegyező szélességű hátsó sárvédőívek alatt található 18 x 7J méretű alumínium felniken 215/45 R18-as abroncsok feszülnek.
A farrész kialakítása is a motorháztető alatt rejtőző nagy teljesítményre utal. A matt színűre fényezett lökhárító, 102 milliméter átmérőjű kipufogóvég és LED-es integrált féklámpával gyártott tetőspoiler hangsúlyozzák a farrész sportosan elegáns karakterét. A Mazda négy különféle színben kínálja a Mazda3 MPS-t. A fekete, ezüst és piros színek mellett elérhető egy különleges, Cosmic Blue elnevezésű kék fényezés is.
A Mazda3 széria csúcsmodelljeként a Mazda3 MPS-t sok olyan berendezéssel is felszerelik, melyek megkönnyítik és praktikussá teszik mindennapi használatát. Az alapfelszereltségbe tartoznak az audioberendezés kormányra helyezett kezelőszervei, az összes ablak egy gombbal zárása, a gyermekülések rögzítésére szolgáló Isofix-fülek, az elektromos, fűtött külső tükrök, valamint az indításgátló és a riasztó (piactól függően változhat). A rendelhető extrák között automatikus magasságállítású xenonfényszóró, fényszórómosó, kulcsnélküli nyitó/indító rendszer és tempomat is található. Kapható Bose hangrendszer (Richbass mélynyomóval, ötcsatornás, digitális erősítővel) AM/FM rádióval és hatlemezes CD-tárral, de akár 20 gigabyte-os merevlemez alapú hifi (piactól függően változhat), valamint DVD-alapú navigáció 7 hüvelykes képernyővel, és TMC (Traffic Message Channel) szolgáltatással is elérhető.
A 2,3 literes négyhengeres MZR-motorcsaládban a nagy teljesítmény fő eredői a közvetlen benzin-befecskendezés és a turbófeltöltés. A Mazda6 MPS-ben már használják ezt a motort, változatai pedig megtalálhatók az új CX-7 sportos szabadidő-terepjáróban és a Japánban forgalmazott MPV-ben. Az autó maximális teljesítménye 191 kW/260 LE 5500 fordulat/perc fordulatszámon, míg 380 Nm-es legnagyobb nyomatéka már 3000 fordulat/perc-nél elérhető. Az elektronikus gázpedál és az elektronikusan szabályozott turbónyomás-vezérlés alkalmazása turbólyuktól mentes gyorsítást és élénk gázreakciót eredményez. Mindezek eredményeképpen a Mazda3 MPS 6,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, elektronikusan korlátozott 250 km/h-s végsebességével pedig a világ egyik leggyorsabb sorozatgyártású, elsőkerék-hajtású modellje.
Mivel a belső hűtőhatás megakadályozza a motor kopogását és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, a mérnökök viszonylag magas, 9,5:1-es kompresszióviszonyt alkalmazhattak a Mazda DISI motorban. A magas kompresszió a visszafogott, 9,7 l/100km-es vegyes fogyasztást és a csaknem turbólyukmentes, erőteljes gyorsítást is elősegíti.
A Mazda3 MPS kimagasló teljesítménye miatt kifinomult aerodinamikai tuningot kapott. A 250 km/h-s végsebesség elérése érdekében a fejlesztők a légellenállás csökkentésére koncentráltak. Ugyanakkor a kompakt sportautónak kiváló az egyenesfutása, hirtelen irányváltásokra és elkerülő manőverekre pedig kiszámítható reakciókkal válaszol. A padló alsó felületének gondos megtervezése és az első spoiler alacsonyabbra helyezése által 0,31-re csökkentették a légellenállást. Szélcsatornában fejlesztették ki az első és hátsó kerekek körül keletkező turbulenciát csökkentő légterelő elemeket, amik nagy sebességnél is fokozzák az autó stabilitását.
A motorteljesítménynek megfelelően a mérnökök a fékeket is megerősítették. A Mazda3 MPS-en elöl 320 milliméter átmérőjű, hűtött, míg hátul 280 milliméter átmérőjű féktárcsák találhatók. A 8-9 hüvelykes tandem fékrásegítő és a nagyobb fékmunkahenger, a négycsatornás ABS, az elektronikus fékerő-elosztás (EBD), és a vészfék-asszisztenssel kiegészített kipörgésgátló (TCS) összességében kiemelkedően hatékony fékerőt biztosít.
A Mazda3 MPS október 31-től megrendelhető Magyarországon, a hivatalos Mazda márkakereskedésekben. Az első autókat 2007 februárjában lehet átvenni, az autó listaára a 2,0 literes GTA változat felszereltségével azonos felszereltséggel 7 millió 990 ezer 900 Ft.
Ha visszamegyünk az időbe 10 évet, és magunk elé képzeljük, milyennek látták a mérnökök, tervezők a jövő autóját, bizony, a Mazda5 körvonalai derengnek ki. Ha már végre megalkották, örömmel ki is próbáltuk.
Októbertől a Mazda5 az eddiginél is kedvezőbb ár-érték arányt képvisel: az 1,8 literes benzines modellváltozat alapfelszereltséggel 5 millió 199 ezer 900 forintért vásárolható meg. A modellpaletta kínálatában újdonságnak számító, gazdag biztonsági és kényelmi felszereltéget kínáló dízelmotoros TE változat 6 millió 99 ezer 900 forintba kerül.
A Mazda Brit Nemzetközi Autókiállításon tartja az új Mazda MX-5 elektromos működtetésű keménytetővel szerelt változatának, valamint a Mazda BT-50 pickup európai premierjét.
A Japánban már megismert, hidrogénnel és benzinnel egyaránt működő hibrid Mazda RX-8 RE sportautó augusztus 22-én Európának is bemutatja, hol tart a japán gyártó a környezetkímélő fejlesztésekben.
Megérkezett Európába az exkluzív kivitelű, nagy teljesítményű Mazda6 MPS „kistestvére”, a teljesen új fejlesztésű Mazda3 MPS. A Mazda legújabb csúcsmodellje születésétől fogva atletikus: nem csak roppant gyors, de legalább annyira igényes is.
A Mazda bejelentette, hogy augusztus végén legördült gyártósoráról a Mazda3 (Japánban Axela) egymilliomodik példánya. Ezt az eredményt három évvel és két hónappal a Mazda egyes számú hofui gyáregységében 2003 júniusában beindított gyártás megkezdése után sikerült elérni, ami rekord a cég életében, mivel ilyen rövid periódus alatt még sohasem gyártottak egymillió darabot egyetlen Mazda modellből sem.