Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0f5b5f52-d2eb-4373-af3b-5bb84814975e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A Hamász válaszul tíz rakétát lőtt ki dél-izraeli városokra.","shortLead":"A Hamász válaszul tíz rakétát lőtt ki dél-izraeli városokra.","id":"20250407_izrael-hamasz-gazai-ovezet-legicsapas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f5b5f52-d2eb-4373-af3b-5bb84814975e.jpg","index":0,"item":"f62fbc41-dca6-4197-baaf-13f32ca1f4d8","keywords":null,"link":"/vilag/20250407_izrael-hamasz-gazai-ovezet-legicsapas","timestamp":"2025. április. 07. 10:19","title":"Több mint harmincan meghaltak, amikor Izrael légicsapásokat mért a Gázai övezetre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9e2447f-c057-4d27-a928-d45fe41342ac","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Ugyan kap az államtól fizetést, nem is keveset, de van, amit irigyel az egyszerű, dolgozó emberektől Laurent herceg.","shortLead":"Ugyan kap az államtól fizetést, nem is keveset, de van, amit irigyel az egyszerű, dolgozó emberektől Laurent herceg.","id":"20250407_belga-laurent-herceg-tarsadalombiztositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9e2447f-c057-4d27-a928-d45fe41342ac.jpg","index":0,"item":"bd70139d-8f16-41b2-bbbd-0da3c1f64049","keywords":null,"link":"/elet/20250407_belga-laurent-herceg-tarsadalombiztositas","timestamp":"2025. április. 07. 11:14","title":"Perel a belga király öccse, mert nem jogosult társadalombiztosításra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"726b4eaf-cdd7-4c93-a400-b74d655f7b7d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Lényegében az már örülhetett, aki nem 10 százalék feletti veszteséget könyvelt el.","shortLead":"Lényegében az már örülhetett, aki nem 10 százalék feletti veszteséget könyvelt el.","id":"20250407_azsiai-tozsdek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/726b4eaf-cdd7-4c93-a400-b74d655f7b7d.jpg","index":0,"item":"c3b3ba0a-83db-4d5a-b891-d7dac0eeac54","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250407_azsiai-tozsdek-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 10:02","title":"„Teljes a pánik” – rég nem látott brutális mínuszokkal zártak az ázsiai tőzsdék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trump számára nem Amerika a fontos, saját maga az egyetlen viszonyítási pont, igazából nincs kapcsolata a való világgal. Ukrajna-politikáján is látszik, hogy Trump nagyobb valószínűséggel kapja meg az irodalmi Nobel-díjat, mint Nobel-békedíjat. Az Unió fordulóponthoz érkezett, és félő, hogy negatív spirálba kerül. Támadnak az autokraták – Kína és Oroszország új világrendet épít. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Trump számára nem Amerika a fontos, saját maga az egyetlen viszonyítási pont, igazából nincs kapcsolata a való...","id":"20250408_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"d79c5aea-9a4d-4383-b396-bed41e82ad21","keywords":null,"link":"/360/20250408_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. április. 08. 10:34","title":"Trump párhuzamos univerzumban él – volt nemzetbiztonsági tanácsadója elmagyarázta, hányadán is állunk az elnökkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe54a271-2d42-49a9-b6f5-f7203d0daeb8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"F. Jánosnak azon a házon is csak haszonélvezeti joga van, amelyben lakott.","shortLead":"F. Jánosnak azon a házon is csak haszonélvezeti joga van, amelyben lakott.","id":"20250408_till-tamas-f-janos-karterites-serelemdij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe54a271-2d42-49a9-b6f5-f7203d0daeb8.jpg","index":0,"item":"bce8ae37-b114-4adf-a431-5e2db47d6c86","keywords":null,"link":"/itthon/20250408_till-tamas-f-janos-karterites-serelemdij","timestamp":"2025. április. 08. 21:29","title":"Nyolcvanmilliós sérelemdíjat követelnek Till Tamás szülei, de nincs semmi a gyilkossággal gyanúsított férfi nevén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e67dee97-90b2-4fa7-b3d1-fd51b8f16485","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A zenész halálát rákos megbetegedés okozta, társai a közösségi médiában emlékeznek meg róla.","shortLead":"A zenész halálát rákos megbetegedés okozta, társai a közösségi médiában emlékeznek meg róla.","id":"20250407_70-eves-koraban-elhunyt-a-Blondie-dobosa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e67dee97-90b2-4fa7-b3d1-fd51b8f16485.jpg","index":0,"item":"3e50f170-5804-422f-b9fc-c9e5479127e1","keywords":null,"link":"/elet/20250407_70-eves-koraban-elhunyt-a-Blondie-dobosa","timestamp":"2025. április. 07. 19:24","title":"70 éves korában elhunyt a Blondie dobosa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6eb04b39-49a2-4089-b1ca-e62cf71dda3b","c_author":"HVG","category":"360","description":"Összesen közel 2 millió nőnek nem kell majd szja-t fizetnie – plusz annak a 170 ezernek, akik négy vagy több gyerekük miatt már most sem fizetnek. Ám a cégek befagyaszthatják a bruttó béreket, az szja-mentességgel kedvezményezett nők tehát béremeléstől eshetnek el. Így végső soron mélyülhet a nemek közti bérszakadék. ","shortLead":"Összesen közel 2 millió nőnek nem kell majd szja-t fizetnie – plusz annak a 170 ezernek, akik négy vagy több gyerekük...","id":"20250407_hvg-szja-mentesseg-hatasai-nok-munkaeropiac-ado-diszkriminacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6eb04b39-49a2-4089-b1ca-e62cf71dda3b.jpg","index":0,"item":"2f4263c1-53d6-4e19-bcf7-33b7c37fa2ac","keywords":null,"link":"/360/20250407_hvg-szja-mentesseg-hatasai-nok-munkaeropiac-ado-diszkriminacio","timestamp":"2025. április. 07. 13:31","title":"Árt a nőknek Orbánék diszkriminatív adórendszere, hiába nőhet az anyák nettója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05b69421-c41d-41a2-b33a-77fe1c088732","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az MKIK, az MGYOSZ és az ÉVOSZ mellett ezúttal az Audi, a Mercedes, a BMW és a Bosch képviselőit is egyeztetésre hívta.","shortLead":"Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az MKIK, az MGYOSZ és az ÉVOSZ mellett ezúttal az Audi, a Mercedes, a BMW és...","id":"20250407_nagy-marton-ngm-iparkamara-mgyosz-evosz-audi-mercedes-bmw-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05b69421-c41d-41a2-b33a-77fe1c088732.jpg","index":0,"item":"3ad8f67a-cf80-4def-9635-94f3c6a77054","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250407_nagy-marton-ngm-iparkamara-mgyosz-evosz-audi-mercedes-bmw-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 13:29","title":"Mindenki megnyugodhat: Nagy Márton már tanácskozik az amerikai vámokról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Európában szűk, de előkelő körben mutatkozik be a Mazda3 MPS. Számos konkurens található ebben a dinamikus és gyorsan fejlődő szegmensben – többek között a Volkswagen Golf GTI, az Alfa Romeo 147 GTA, a Ford Focus ST, az Opel Astra OPC és a Renault Mégane RS. 2005-ben összesen 33 ezer autó talált gazdára ebből az öt típusból Európában. A Mazda nyolc millió alatti alapárával új vevőkört csábít át ehhez a kategóriához.
Ahogy a Mazda6 MPS esetében, a Mazda3 MPS formatervezőinek is az volt a célja, hogy az autó nagy teljesítményét, sportos jellegét visszafogott formában jelenítsék meg. Miközben az autó alapvető formája megegyezik az alapmodellel, sportos képességei erőteljes hangsúllyal jelennek meg a szélesebb első sárvédőkön, a motorháztető erősebb karaktervonalain és egyéb külső részleteken.
Az aerodinamikailag optimalizált első lökhárítóban található, méhsejt-mintázatú ráccsal fedett, szélesebb légbeömlő nyíláson bőséges mennyiségű friss levegőhöz jut a hűtő. A turbófeltöltő töltőlevegő-hűtője vízszintesen helyezkedik el a motor tetején, és a jellegzetes ötszögletű Mazda-hűtőrácson keresztül jut levegőhöz. Az orr-rész hosszát az innen kiinduló és a motorháztetőn át az A-oszlop felé továbbfutó mély vonalak hangsúlyozzák. Az MPS-re jellemző egyedi külső formatervet az enyhén húzott, téglalap alakú ködlámpák teszik teljessé.
Az oldalsó légterelők miatt a Mazda3 MPS szinte odatapad az úthoz, megjelenése erőteljes. A 20 milliméterrel kiszélesített első kerékjáratok és az alapváltozattal megegyező szélességű hátsó sárvédőívek alatt található 18 x 7J méretű alumínium felniken 215/45 R18-as abroncsok feszülnek.
A farrész kialakítása is a motorháztető alatt rejtőző nagy teljesítményre utal. A matt színűre fényezett lökhárító, 102 milliméter átmérőjű kipufogóvég és LED-es integrált féklámpával gyártott tetőspoiler hangsúlyozzák a farrész sportosan elegáns karakterét. A Mazda négy különféle színben kínálja a Mazda3 MPS-t. A fekete, ezüst és piros színek mellett elérhető egy különleges, Cosmic Blue elnevezésű kék fényezés is.
A Mazda3 széria csúcsmodelljeként a Mazda3 MPS-t sok olyan berendezéssel is felszerelik, melyek megkönnyítik és praktikussá teszik mindennapi használatát. Az alapfelszereltségbe tartoznak az audioberendezés kormányra helyezett kezelőszervei, az összes ablak egy gombbal zárása, a gyermekülések rögzítésére szolgáló Isofix-fülek, az elektromos, fűtött külső tükrök, valamint az indításgátló és a riasztó (piactól függően változhat). A rendelhető extrák között automatikus magasságállítású xenonfényszóró, fényszórómosó, kulcsnélküli nyitó/indító rendszer és tempomat is található. Kapható Bose hangrendszer (Richbass mélynyomóval, ötcsatornás, digitális erősítővel) AM/FM rádióval és hatlemezes CD-tárral, de akár 20 gigabyte-os merevlemez alapú hifi (piactól függően változhat), valamint DVD-alapú navigáció 7 hüvelykes képernyővel, és TMC (Traffic Message Channel) szolgáltatással is elérhető.
A 2,3 literes négyhengeres MZR-motorcsaládban a nagy teljesítmény fő eredői a közvetlen benzin-befecskendezés és a turbófeltöltés. A Mazda6 MPS-ben már használják ezt a motort, változatai pedig megtalálhatók az új CX-7 sportos szabadidő-terepjáróban és a Japánban forgalmazott MPV-ben. Az autó maximális teljesítménye 191 kW/260 LE 5500 fordulat/perc fordulatszámon, míg 380 Nm-es legnagyobb nyomatéka már 3000 fordulat/perc-nél elérhető. Az elektronikus gázpedál és az elektronikusan szabályozott turbónyomás-vezérlés alkalmazása turbólyuktól mentes gyorsítást és élénk gázreakciót eredményez. Mindezek eredményeképpen a Mazda3 MPS 6,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, elektronikusan korlátozott 250 km/h-s végsebességével pedig a világ egyik leggyorsabb sorozatgyártású, elsőkerék-hajtású modellje.
Mivel a belső hűtőhatás megakadályozza a motor kopogását és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, a mérnökök viszonylag magas, 9,5:1-es kompresszióviszonyt alkalmazhattak a Mazda DISI motorban. A magas kompresszió a visszafogott, 9,7 l/100km-es vegyes fogyasztást és a csaknem turbólyukmentes, erőteljes gyorsítást is elősegíti.
A Mazda3 MPS kimagasló teljesítménye miatt kifinomult aerodinamikai tuningot kapott. A 250 km/h-s végsebesség elérése érdekében a fejlesztők a légellenállás csökkentésére koncentráltak. Ugyanakkor a kompakt sportautónak kiváló az egyenesfutása, hirtelen irányváltásokra és elkerülő manőverekre pedig kiszámítható reakciókkal válaszol. A padló alsó felületének gondos megtervezése és az első spoiler alacsonyabbra helyezése által 0,31-re csökkentették a légellenállást. Szélcsatornában fejlesztették ki az első és hátsó kerekek körül keletkező turbulenciát csökkentő légterelő elemeket, amik nagy sebességnél is fokozzák az autó stabilitását.
A motorteljesítménynek megfelelően a mérnökök a fékeket is megerősítették. A Mazda3 MPS-en elöl 320 milliméter átmérőjű, hűtött, míg hátul 280 milliméter átmérőjű féktárcsák találhatók. A 8-9 hüvelykes tandem fékrásegítő és a nagyobb fékmunkahenger, a négycsatornás ABS, az elektronikus fékerő-elosztás (EBD), és a vészfék-asszisztenssel kiegészített kipörgésgátló (TCS) összességében kiemelkedően hatékony fékerőt biztosít.
A Mazda3 MPS október 31-től megrendelhető Magyarországon, a hivatalos Mazda márkakereskedésekben. Az első autókat 2007 februárjában lehet átvenni, az autó listaára a 2,0 literes GTA változat felszereltségével azonos felszereltséggel 7 millió 990 ezer 900 Ft.
Ha visszamegyünk az időbe 10 évet, és magunk elé képzeljük, milyennek látták a mérnökök, tervezők a jövő autóját, bizony, a Mazda5 körvonalai derengnek ki. Ha már végre megalkották, örömmel ki is próbáltuk.
Októbertől a Mazda5 az eddiginél is kedvezőbb ár-érték arányt képvisel: az 1,8 literes benzines modellváltozat alapfelszereltséggel 5 millió 199 ezer 900 forintért vásárolható meg. A modellpaletta kínálatában újdonságnak számító, gazdag biztonsági és kényelmi felszereltéget kínáló dízelmotoros TE változat 6 millió 99 ezer 900 forintba kerül.
A Mazda Brit Nemzetközi Autókiállításon tartja az új Mazda MX-5 elektromos működtetésű keménytetővel szerelt változatának, valamint a Mazda BT-50 pickup európai premierjét.
A Japánban már megismert, hidrogénnel és benzinnel egyaránt működő hibrid Mazda RX-8 RE sportautó augusztus 22-én Európának is bemutatja, hol tart a japán gyártó a környezetkímélő fejlesztésekben.
Megérkezett Európába az exkluzív kivitelű, nagy teljesítményű Mazda6 MPS „kistestvére”, a teljesen új fejlesztésű Mazda3 MPS. A Mazda legújabb csúcsmodellje születésétől fogva atletikus: nem csak roppant gyors, de legalább annyira igényes is.
A Mazda bejelentette, hogy augusztus végén legördült gyártósoráról a Mazda3 (Japánban Axela) egymilliomodik példánya. Ezt az eredményt három évvel és két hónappal a Mazda egyes számú hofui gyáregységében 2003 júniusában beindított gyártás megkezdése után sikerült elérni, ami rekord a cég életében, mivel ilyen rövid periódus alatt még sohasem gyártottak egymillió darabot egyetlen Mazda modellből sem.