Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"788bf6f1-e0e2-4e1a-954b-e44aaaabc31f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Támaszpontokat azonban nem fognak építeni egy friss megállapodás szerint.","shortLead":"Támaszpontokat azonban nem fognak építeni egy friss megállapodás szerint.","id":"20250411_Panama-engedelyezi-az-amerikai-csapatok-telepiteset-a-csatorna-kozeleben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/788bf6f1-e0e2-4e1a-954b-e44aaaabc31f.jpg","index":0,"item":"d90ff520-4446-4b70-81ba-1d595a0fcf4f","keywords":null,"link":"/vilag/20250411_Panama-engedelyezi-az-amerikai-csapatok-telepiteset-a-csatorna-kozeleben","timestamp":"2025. április. 11. 07:14","title":"Panama engedélyezi az amerikai csapatok telepítését a csatorna közelében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"095579a1-ad19-4305-9ec8-4108210b4a89","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A zenész és kedvese már több mint tíz éve együtt vannak, de esküvőt továbbra sem terveznek.","shortLead":"A zenész és kedvese már több mint tíz éve együtt vannak, de esküvőt továbbra sem terveznek.","id":"20250411_Mick-Jagger-eljegyezte-43-evvel-fiatalabb-baratnojet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/095579a1-ad19-4305-9ec8-4108210b4a89.jpg","index":0,"item":"88060b9b-be82-418e-8211-7fbbf9452bbf","keywords":null,"link":"/elet/20250411_Mick-Jagger-eljegyezte-43-evvel-fiatalabb-baratnojet","timestamp":"2025. április. 11. 12:21","title":"Mick Jagger eljegyezte 43 évvel fiatalabb barátnőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21b02e5d-0bed-4335-84f5-db4d6b92857d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az USAID-támogatások felfüggesztésével 40 millió forinttól estek el.","shortLead":"Az USAID-támogatások felfüggesztésével 40 millió forinttól estek el.","id":"20250411_Trump-dontese-miatt-veszelybe-kerult-az-Utcarol-Lakasba-Egyesulet-mukodese-USAID-tamogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21b02e5d-0bed-4335-84f5-db4d6b92857d.jpg","index":0,"item":"2de56221-59a5-4cae-8b6b-a22d94bd5896","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_Trump-dontese-miatt-veszelybe-kerult-az-Utcarol-Lakasba-Egyesulet-mukodese-USAID-tamogatas","timestamp":"2025. április. 11. 16:39","title":"Trump döntése miatt veszélybe került az Utcáról Lakásba Egyesület működése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f47b2bdb-7148-4ab3-a34c-1a7b84a3935f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nem földi célpontokra, hanem műholdakra irányítanák a fegyvereket, de az eszközök megsemmisítésével kaotikus helyzetet teremtenének a földön.","shortLead":"Nem földi célpontokra, hanem műholdakra irányítanák a fegyvereket, de az eszközök megsemmisítésével kaotikus helyzetet...","id":"20250412_Aggasztja-a-NATO-t-hogy-Oroszorszag-atomfegyvert-telepithet-a-vilagurbe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f47b2bdb-7148-4ab3-a34c-1a7b84a3935f.jpg","index":0,"item":"eabc2116-4a3f-4999-8521-01e0f93e0ed2","keywords":null,"link":"/itthon/20250412_Aggasztja-a-NATO-t-hogy-Oroszorszag-atomfegyvert-telepithet-a-vilagurbe","timestamp":"2025. április. 12. 13:44","title":"Oroszország atomfegyvert telepítene a világűrbe a NATO szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca4fb8e1-e868-4049-a9b9-7d00c66a3cd1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Már most rengeteg a késés a légi közlekedésben, nőtt a járatok száma, ami tovább terhelte a légiirányítást.","shortLead":"Már most rengeteg a késés a légi közlekedésben, nőtt a járatok száma, ami tovább terhelte a légiirányítást.","id":"20250411_repules-keses-jarat-legiiranyitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca4fb8e1-e868-4049-a9b9-7d00c66a3cd1.jpg","index":0,"item":"34dc9613-38f4-47cf-b567-27b5ac3810d4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_repules-keses-jarat-legiiranyitas","timestamp":"2025. április. 11. 10:29","title":"Az idei nyár a tavalyinál is rosszabb lesz a repülésben, készüljenek a késésekre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54aa521a-fc8f-433d-b98d-d01a808c0079","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Eltérő előírások vonatkoznak majd a beruházások előkészületi és beüzemelési szakaszára.","shortLead":"Eltérő előírások vonatkoznak majd a beruházások előkészületi és beüzemelési szakaszára.","id":"20250411_Modosulnak-a-vendegmunkasok-foglalkoztatasanak-szabalyai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54aa521a-fc8f-433d-b98d-d01a808c0079.jpg","index":0,"item":"af7616eb-7268-438e-ad87-72c11b26c610","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_Modosulnak-a-vendegmunkasok-foglalkoztatasanak-szabalyai","timestamp":"2025. április. 11. 07:24","title":"Módosulnak a vendégmunkások foglalkoztatásának szabályai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95ec62a5-c9b5-4f44-82ce-d5df5a51b4b7","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A bal sarokban a jó öreg XC90 felfrissített plugin hibrid csúcsmodellje, a jobb sarokban pedig a teljesen új fejlesztésű tisztán elektromos EX90 legerősebb változata. Két hasonló dizájnú, mégis teljesen eltérő karakterű 7 üléses Volvot fogtunk vallatóra.","shortLead":"A bal sarokban a jó öreg XC90 felfrissített plugin hibrid csúcsmodellje, a jobb sarokban pedig a teljesen új...","id":"20250412_gigantikus-uj-volvok-egymas-ellen-hibrid-XC90-villanyos-EX90-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95ec62a5-c9b5-4f44-82ce-d5df5a51b4b7.jpg","index":0,"item":"c204f831-25b9-4dcb-a445-2e4e4858f235","keywords":null,"link":"/cegauto/20250412_gigantikus-uj-volvok-egymas-ellen-hibrid-XC90-villanyos-EX90-teszt-velemeny","timestamp":"2025. április. 12. 07:59","title":"Gigantikus új Volvók egymás ellen: teszten a hibrid XC90 és a villanyos EX90","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7805ccf6-9da3-4a01-b322-9d6f651c4201","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Eric Dane a jövő héten kezdi meg az Eufória harmadik évadának forgatását.","shortLead":"Eric Dane a jövő héten kezdi meg az Eufória harmadik évadának forgatását.","id":"20250411_gyogyithatatlan-betegseg-eric-dane-euforia-grace-klinika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7805ccf6-9da3-4a01-b322-9d6f651c4201.jpg","index":0,"item":"2e3cc614-b179-4506-bd8b-1d7e0fd4fb20","keywords":null,"link":"/kultura/20250411_gyogyithatatlan-betegseg-eric-dane-euforia-grace-klinika","timestamp":"2025. április. 11. 16:46","title":"Gyógyíthatatlan beteg az Eufória és a Grace Klinika sztárja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az autós koccanások vétlen áldozatait sokszor nem a balesettől veri ki a víz, hanem az azt követő kárrendezési procedúrától. Egy készülő felügyeleti ajánlás könnyíthet a sorsukon.
Kénytelen volt saját cascós biztosítása terhére megjavíttatni vadonatúj gépkocsiját, s így készpénzzel kifizetni a majd 100 ezer forintos önerőt egy baleset károsultja, mert a szervizben nem vállalták, hogy a Közlekedési Biztosító Egyesületnél (Köbe) kötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás terhére elvégzendő javítást közvetlenül a Köbével számolják el. A károsult elmondása szerint a számára kényelmes megoldás azért nem jöhetett szóba, mert a szerviz szerint a Köbe nem vagy csak részben fizeti ki a javítás számláját.
"Még működnek a régi beidegződések" - kommentálta a HVG-nek Nógrádi Judit, a Köbe szóvivője a javítóműhely bizalmatlanságát, amikor ugyanis a panasz kapcsán rákérdeztek az állítólag rendezetlen számlákra, kiderült: egy-két éve már nincsenek ilyenek. Bár a Köbe az ügyfél szabad javítóválasztására hivatkozva továbbra sem köt külön szerződéseket szervizekkel, kezdeményezett egy megbeszélést a műhellyel, jelezve, hogy új szelek fújnak az egyesület háza táján. Igyekeznek eloszlatni azt a vélekedést is, hogy nehézkes lenne a kárbejelentés, s az ügyintézés sem mindig olajozott. A károk bejelentése az egyesületnél is csak központilag lehetséges, viszont több mint egy éve két független kárszakértő társaság, a DeKra és az Autotal munkatársai is felmérik a gépkocsiban keletkezett kárt előre egyeztetett időpontban. A casco terhére elvégzett javítás véleményük szerint a nagy biztosítóknál is bevett megoldás, ha a károsult nem akarja megvárni, míg a károkozó írásban is vállalja a felelősségét, amire akkor is szükség van, ha ezt egyébként a kárbejelentő lapon elismerte.
Nem zárkózik el a szervizekkel való szorosabb együttműködéstől a MÁV Általános Biztosító Egyesület, amely alig két hónapja keretszerződést kötött a Magyar Autójavítók Országos Közösségével (MAOK). A megállapodást az iparosok szervezete kezdeményezte, első menetben 25 fővárosi és Pest megyei műhelyt ajánlva, ahol az autó kijavítása után közvetlenül a szerviz számol el a biztosítóval. "Tisztességes szolgáltatás a célunk, amelyért cserébe tisztességes kárrendezést kérünk" - foglalta össze a HVG-nek ajánlatuk lényegét Szabó Géza, a MAOK elnöke. A szerződés tartalmazza a kisiparos által közölt vállalási díjat. A vállalási díj általában nem éri el az egyes márkaszervizek 8-10 ezer forintos tarifáját. A megállapodást szeptember végén értékelik a szerződő felek, s ha mindegyikük elégedett, kiterjesztik az egész országra.
Bár a kárrendezést gyorsítják, visszaélésekre is alkalmat adnak a szervizek és a biztosítók közötti megállapodások, legalábbis a HVG-nek név nélkül nyilatkozó szakértők szerint. Állítják: egyes biztosítók azért egyeznek bele, hogy a márkaszervizek a szokásosnál magasabb rezsióradíjakat számoljanak el, mert tulajdonosuk, a márkakereskedő az autók mellé az adott biztosítótársaság kötelezőjét vagy cascóját ajánlja. Ráadásul az így kialkudott magas rezsióradíjon még nyerészkedhet is a szerviz, ha kiadja a munkát egy olcsóbb alvállalkozónak. A végső számlát természetesen az ügyfél állja a magas biztosítási díj formájában. Azt, hogy nem teljesen alaptalanok az efféle történetek, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tavaly június végén kartellgyanú miatt az Allianz Hungária és a Generali-Providencia Biztosító, valamint az Opel, a Peugeot és a Porsche márkakereskedők alkuszcégei, továbbá a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége ellen indított rajtaütésszerű vizsgálata is jelzi. De amilyen határozott fellépéssel indult az eljárás, olyannyira bonyolult feladatnak látszik a begyűjtött bizonyítékok feldolgozása. Az első menetben 180 napig tartó vizsgálatot ugyanis idén tavasszal 180 nappal meghosszabbította a GVH, ahol azt sem zárták ki, hogy a munka befejezéséhez szükség lesz a maximálisan igénybe vehető 540 napra.
"Nincs határideje a kötelező gépjármű- felelősségbiztosítás kontójára végzett kárrendezésnek, ezért a károsult ügyfelek kiszolgáltatottak, ha a balesetet okozó vitatja a kárt, de akkor is, ha a biztosító például nyilvántartási rendszerének gyengesége miatt nem tudja összefésülni a kárbejelentéseket és a szerződéseket" - mondta a HVG-nek Binder István, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) szóvivője. A felügyelet ezért az idén ajánlást dolgoz ki a kárrendezés menetéről és határidejéről, amihez az eddigi ellenőrzési tapasztalatok adják a muníciót - vázolta a PSZÁF terveit a szóvivő. Az ajánlás nem kötelező, de betartása jó pontot jelent majd a későbbi PSZÁF-vizsgálatoknál.
A biztosítók eközben egy másik szabály módosításáért szorítanak: az államigazgatási egyeztetés előtt álló kormányrendelet enyhítene a fizetési mulasztások mostani szigorú következményein, és változtatna a kötelező biztosítás fennállásának igazolásán. Biztosítási szakemberek szerint ugyanis betarthatatlan az az előírás, miszerint törölni kell az állományból azt a kötelező biztosítást, amelynek a díját több mint 30 nap késéssel fizetik be, s ezt jelenteni kell a hatóságnak is. A biztosítók többnyire az előírásoknál elnézőbben kezelik a fizetési mulasztásokat, a díjfizetési felszólításokat sokszor csak a 30 napos késedelem után küldik ki, bár ezzel ők sértik meg a szabályokat, ami felügyeleti büntetést vonhat maga után.
A hidrogénmeghajtású autók időről-időre a magazinok címlapjára kerülnek, mint technológiai messiások, amelyek véget vetnek a globális felmelegedésnek, s pontot tehetnek az olajhoz kötődő társadalmi feszültségek végére. A kérdés már csak az, mikor érkezik el a hidrogén-kánaán?
Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Japánban már nem fordulnak meg egy elektromos, gázos vagy hibridhajtású autó láttán. A környezetkímélő négykerekű nálunk még ritka. Itthon a magas ár mellett negatív mítoszok is gátat szabnak elterjedésüknek. Íme 10 előítélet, amelyről lerántjuk a leplet.
Milyen autóval járna, ha úgy tele lenne a zsebe, mint Bill Gatesnek, vagy a világ többi mágnásának? A legújabb Ferrariban feszítene, vagy elporoszkálna egy hétéves nyitott Porschével? A Forbes magazin összeállításában az a meglepő, hogy a világ legtehetősebbjei, az igazi milliárdosok nem jelképként, hanem használati eszközként tekintenek autóikra.
2007 az izgalmas autók éve lesz, ám a formabontó dizájn és forradalmian új technológiák, valamint csodaszép kupék, kabriók és sportkocsik mellett jövőre várható a flottakirály VW Golf Variant, az Audi A5, a megújult Ford Mondeo és a kisautók piacát felkavaró Skoda Fabia. Lássuk az újdonságokat!
Bármelyikünket érheti közlekedési baleset. A pánikot csökkentheti, valamint a későbbi kárrendezési ügyintézést megkönnyíti, ha tudjuk, mi a teendőnk egy ilyen szituációban. Mire számíthatunk, ha vita merül fel a másik féllel szemben? Milyen lehetőségünk van, amennyiben a károkozó ismeretlen, vagy például egy szarvas, netán rendőr?
Sok kicsi sokra megy, szabad szemmel is látszik, hogyan kúszik lassan fel a benzin ára. A nyár folyamán hozzá kell szoknunk, hogy a térségben továbbra is a legdrágábban, 300 forint felett kaphatunk egy liter benzint. Íme tizenhat ötlet, hogyan spórolhat az üzemanyaggal.
Felejtsük el a varázslatos Pussy Galore-t és a többi kebelcsodát, sőt a felrázott martinit is tegyük félre. Nézzük inkább azokat a csodamasinákat, amelyekkel James Bond mindig győz. Tűzön, víz alatt, levegőben.
Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.
Az idei esztendő első negyedévében 6 százalékkal csökkent a közúti közlekedési balesetek száma az előző év azonos időszakához viszonyítva, s a balesetekben 15 százalékkal kevesebben vesztették életüket - közölte a KSH.