szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Hihetetlen – ez az egyszerű szó is nehezen jön ki az ember száján, látva ezt a...

Dodge Nitro

Hihetetlen – ez az egyszerű szó is nehezen jön ki az ember száján, látva ezt a monstrumot. Ha a Hummer tervezőinek lett volna bármiféle esztétikai érzékük,ilyen autót csináltak volna. Fogalmazhatnánk úgy is, hogy ez a Humvee női változata. Persze a Dodge Nitro minden ízében férfias autó, ennél macsósabbat elképzelni sem tudok. Tesztautóm R/T felszereltséget kapott, olyant, amit a négyliteres benzines brutál változathoz kínálnak alapból. 

A 2,8 literes dízelmotor új fejlesztés a német-amerikai konszernnél. Az egyhetes tesztút során meggyőzött a moci, jól seper az új seprű. A kocsi nem túl fürge, ám a 177 ló elég magabiztosan mozgatja a kéttonás gépet, a 20 hüvelykes felnik jól mutatnak, fékezéskor azonban kissé hátráltatják a megállást. Fékezéskor a hatalmas orrészre is számíthatunk, annyi levegőt szorít ki maga elől, hogy ha mögötte megyünk magába szippant a Nitro. Bevallom, ha én ilyent vennék, a négyliteres 260 lovast választanám, igaz az a dupláját is megeszi, ráadásul benzinből. A dízel kétezres fordulat alatt nagyon erőtlen, inkább a magasabb pörgetést szereti. Ennek ellenére a hatszáz kilométeres tesztelés során vegyes használatban a nagy bandita 10,37 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként. 

Dodge Nitro

A Nitro külseje megdöbbentő, belseje ezzel szemben konszolidált, modern, nem ízléstelen, kevésbé kopogós, ám minőségi érzetet nem találunk. A legnagyobb gáz az R/T felszereltségből adódó ragasztott ajtókárpit, amely dombornyomású kosfejet mintáz,ám a legkisebb érintésre leesik. Tízmilliós autótól többet várna az ember. Igaz, kit érdekel a műbőrkárpit, ha mienk a legvadabb autó 100 kilométeres körzetben. A legjobban megbámult tesztautó volt a kétéves praxisom során. (A cikkre reagálva az importőr DaimlerChrysler képviselője elmondta, hogy az említett borítás egy extra Startech díszítő elem, amelyet autóbarátok bontottak le a tesztautóról egy autóbemutató során.)

[[ Oldaltörés: Nem cégautó ]]

Nem munkába járós, céges autó,hanem egy bevállalós fétis, aki ezzel jár nem szégyelli, hogy különleges ember, van pénze és hatalma, amit szeret fitogtatni. Bulis autó, fiatal közönségnek. 

Dodge Nitro

Technikailag fejlett az autó, az összkerék-hajtás kapcsolható, van ESP, 10 gigás merevlemez várja az mp3-akat és a képeket. A navigáció háromdimenziós, van ülésfűtés, tempomat, parkolássegítő radar. A kapcsolók, a műszerfal a Chrysler Sebringből ismerős, picivel jobb minőségben. Az ülések kényelmesek, hátul három felnőtt is elfér, a csomagtartó is nagy. A belmagasság nekem pont jó volt, aki nagyon magas, nos, az magára vessen. A vezető lábtere nagyon szűk, a tempomat adta kényelmet nem tudtam élvezni, mert a jobb lábamnak semmi hely nem marad a kardán alagút miatt, ezért folyton a gázpedálon kellett tartani, még akkor is, ha éppen nem toltam ezerrel. Bal oldalon nincs lábtartó, hosszú úton kényelmetlen vezetni. Kapaszkodó nélkül nehéz a beszállás, a feleségemet folyton be kellett húznom a kocsiba. A duda nem illik a gengszter attitűdhöz, úgy hápog, mint egy rút kis kacsa.

Az ajtó oldalzsebei használhatatlanok, viszont van néhány hasznos tároló, több pohártartó, így családi kirándulásokra is jó ez az SUV. A tetőből ráadásul egy kilenc hüvelykes DVD-multimédia rendszer monitorja is kihajtható, így a gyerekek is élvezik a kimerítő utazásokat. A rendszerhez drótnélküli fülhallgató, távirányító és PS2-csatlakozó is jár. 

A kormány nagyon pontatlan, szokni kell, nagy sebességgel csak akkor közlekedjünk, ha már biztosan uraljuk ezt a behemótot. Oldalszélben imbolyog. A futómű lágy, a peres gumik ellenére áthajózik minden akadályon.

Dodge Nitro

Egy nagyvárosban is feltűnést kelt, nem csoda hát, hogy egy Tolna megyei falucska, Kisszékely lakosságát teljesen lázba hozta az autó. Ebben a faluban naponta négy-öt autó fordul meg, a Nitro láttán azt hitték, eljött a világ vége. Nehéz lemosni használójáról hogy nem gengszter, engem a falusi kocsmában, szimplán legyilkosoztak, igaz csak halkan és csak a hátam mögött. 

Nitró nélkül is mindenkit állva hagy, az emberek szinte sokkot kaptak az autó láttán. Senki nem tudja, kinek a micsodája ez az izé, a Dodge felirat kicsiben szerepel csak a kocsi fenekén. Körbejárják, ízlelgetik és tartanak tőle. Megkérdezik, milyen autó, mennyivel megy, de az árat sosem tudakolják. Úgy ahogy egy bérgyilkosnál sem illik arról érdeklődni, mennyiért dolgozik. 

A kulcsot soha ne hagyjuk a Dodge-ban, ha nem akarnak úgy járni, mint én: takarítás közben sikerült bezárni az autót, én kint maradtam, a kulcs meg bent.

B. Cs.

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]



Dodge Nitro 2,8 CRD R/T
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2777
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő177 lóerő 3800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 410 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2763
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4584/1856/1755
Csomagtér389-1994 liter
Saját tömeg (kg) 2015
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 180
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 11,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 10,8
Országúti 7,3
Vegyes8.6
Tesztfogyasztás10,37
CO2 kibocsátás (g/Km) 228
ÁRA A tesztelt változat ára 10,225 millió forint


 


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!