szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A kiválasztott típusok közül csupán három olyan volt, amely meggyőzte a...

www.tubecad.com
A kiválasztott típusok közül csupán három olyan volt, amely meggyőzte a tesztelőket: a 123 eurós Berga Power Block, a 127 eurórért árult gyári Opel akkumulátor és a 145 euróba kerülő Moll M3 plus K2. Az akksikat tíz szempont alapján vizsgálták: többek között nézték a teljesítményt, a tartósságot és a biztonságot. A kapott pontok 45 százalékát adta a teljesítmény: különösen a hidegindításnál mutatott reakciót, illetve a tartósságot és az akksi töltését figyelték meg. A  Bosch és a Banner akksija is csak a középmezőnyben végzett.

A savréteg problémáját is értékelték a szakértők. Ez a jelenség ugyanis sok modern autónál jelentkezik gyakori használat esetén. Egy idő után a sav elválik a desztillált víztől, így csökkena hasznosítható terület, illetve ezáltal a teljesítmény. Az ilyen akkumulátorok rövid időn belül annyira legyengülhetnek, hogy nem tudják a motort beindítani. 

Sokszor a gyári akkumulátorok sem tökéletesek. A tesztet végzők szerint az akkumulátorok nem képesek arra a teljesítményre, amit elvárnak tőlük, ráadásul az azonos típusú akkumulátorok teljesítménye között is eltérés mutatkozhat. Ennek oka elsősorban a gyártási idők különbözőségében keresendő. Éppen ezért szeretnék az ADAC munkatársai, ha az gyártók feltüntetnék az akksin a gyártási időt. 

A tesztben szereplő akkumulátorok részletes eredményei az ADAC honlapján tekinthetők meg.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!