Kicsi kombi, magas áron

Sokat dob egy kisautón, ha méretes csomagtartóval ajándékozzák meg. A Peugeot 207 kombija jó választás kisgyermekeseknek.

  • hvg.hu hvg.hu
Kicsi kombi, magas áron

© Autómenedzser
Első benyomásra darabos az autó, a francia finomság és elegancia kimaradt. Japános, kopogós, rideg és sötét belső fogad; az oroszlános márkától több érzelmet várnánk még akkor is, ha kisebb autóról van szó, nem a kínálat csúcsáról. Igaz, a 207 SW nagyobbacska autó, ráadásul a tesztelt példányt csúcsfelszereltséggel adták. Valahogy a külseje és a belseje nincs arányban egymással, de csak első érzésre. Ha ésszel nézzük, akkor a puttony igazi áldás egy ilyen kisautón: ha a hátsó sor kényelmén nem is észlelhető a kombi forma, a csomagtartó igen terebélyessé vált.

© Autómenedzser
Az ülések sportos hatásúak, jó az oldaltartás, ám sok az igénytelen műanyag és a fantáziatlan megoldás. Szép a műszerórák fényes és érzéki együttese, a központi kijelzőn jól olvashatók menet közben az utazással kapcsolatos legfontosabb adatok, a hőmérséklet, a fogyasztás, a megtett út, a rádióállomás vagy az éppen játszott mp3-as szám címe. A zenelejátszó kormányról vezérelhető, ami szériafelszerelés a Premium szinten. Fizetni kell viszont az oldal- és függönylégzsákokért, valamint az utasok övének bekapcsolására figyelmeztető jelzésért – 120 ezret. A manuális klíma vezérlőpultja idejétmúlt. A Citroenekből ismerős cserélhető beépített illatszóró ára 13 ezer forint, a sötétített hátsó ablakok további 25 ezerbe, az ülésfűtés és fényszórómosó 50 ezerbe, a tolatóradar 60 ezerbe kerül. A világot koppanásig kitáró panorámatetőért viszont nem kell plusz pénzt adnunk. Ez a tető meg a csomagtartó menti meg az SW-t. A kék (Montebello) metálfényezésért kifizetett 80 ezerrel együtt a tesztelt autó 5,077 millió. Meghökkentően sok, bár tény, hogy jól felszerelték. ESP-t azonban még ennyi pénzért sem kapunk a Peugeot-ba. Ezért –kanyarfényszóróval egy csomagban – további 220 ezret kell leperkálnunk. Aki nem a csúcsfelszereltséget választja, hanem mondjuk az alap egynégyes benzinest, az 3 millió 59 ezerből megúszhatja az üzletet.

A teszt folytatásában kiderül, mi tetszett és mi nem a kombiban.