szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A jelenleg kapható legszebb Citroen a C4 Picasso, meseszerű formavilága, fejlett technikája és családbarát tulajdonságai feledtetik a francia autókkal szembeni előítéleteket.

© Stiller Ákos
Csak egy előítélet maradt meg bennem kósza kérdésként: szép és okos egyszerre? Lehetséges? Az egyhetes együttlét meggyőzött a pozitív válaszról, sőt hosszabb távú, életre szóló kapcsolatot is el tudnék képzelni ezzel a nagy kékséggel. A szögletes és gömbölyű formák együttes alkalmazása különlegessé teszi a Citroen fényterűjét. A fény nem csupán átjárja az autót, hanem meg is pihen az egyterűben, csupa ablak és nyitottság az egész.

Vezetése könnyű, a légies felépítés miatt jól átlátható a közlekedés, a hatalmas panoráma szélvédő kinyitja előttünk a világot, érzelmet és vidámságot varázsol az év vége szomorú hangulatában. Úgy van alárendelve a tartalom a formának és a formatervezésnek, hogy közben minden porcikájában funkcionális és praktikus. Tervezői okosan ügyeskedtek a részletekkel is.

Tesztautóm a legmagasabb felszereltséggel volt felvértezve, de alapáron is sokat kínál a Picasso. Alapfelszereltség az ESP (elektronikus menetstabilizáló program), az ASR (kipörgésgátló), 7 légzsák (adaptív vezetőoldali, és kulccsal kiiktatható utasoldali légzsákok, oldallégzsákok, függönylégzsákok, vezetőoldali térdlégzsák), az automata, elektromos kézifék, sebességtartó és -korlátozó berendezés (tempomat), nagy látószögű (70 fokos) panoráma szélvédő zajvédelemmel és kétfázisú napellenzőkkel.

© Stiller Ákos
Ezen felül volt a kocsiban négyzónás automata klímaberendezés hővisszaverő szélvédővel, automata ablaktörlő és világításkapcsolás, hátsó elektromos ablakemelők szakaszos vezérléssel, belsőtér illatosító (igaz már szaga nem volt), magasságban állítható kartámaszok az első üléseken, gyári, Philips hangrendszer MP3 CD-s rádióval kormányról vezérléssel (nyolc hangszóróval 220 ezerért), pneumatikus hátsó felfüggesztés, t olatóradar (elöl-hátul), elektromosan állítható és behajtható külső visszapillantó tükrök, 17 hüvelykes Roskilde könnyűfém felnik, nyitható csomagtér-ablak, többfunkciós grafikus kijelző 5 féle színárnyalattal, Alcantara üléshuzat, bi-xenon kanyarfényszórók (240 ezer forintért), Bluetooth telefonrendszer (80 ezres felár), panoráma tetőablak elektromos mozgatású árnyékolval (190 ezer forint), Hill Assist funkció, AFIL sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, ülésfűtés, hűtődoboz, pillangóváltó stb. Az így telextrázott autó ára, Exclusive (MCP-váltóval hétmillió) felszereltséggel megközelíti a nyolcmilliót, legolcsóbban az egynyolcas benzineshez juthatunk hozzá 4,64 millióért.

A cikk folytatása az Autómenedzser.hu-n, adatok, élmények, kritikák. Kattintson.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Citroen-teszt: szoba kilátással

A Citroen legújabb családi egyterűje a dél-franciaországi Tarn-et-Garonne almáskertek és szőlősök borította lankáin kelt feltűnést a napokban. A nemzetközi sajtóúton a hétszemélyes panoráma egyterű két változatát is kipróbálhattuk.