Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cb3e7f77-72ab-4ebb-84ae-e67b3594c84d","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"A hét végén árverezik el Stuttgartban. ","shortLead":"A hét végén árverezik el Stuttgartban. ","id":"20250129_Rekordaron-kelhet-el-Fangio-es-Moss-Forma-1-es-Mercedese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb3e7f77-72ab-4ebb-84ae-e67b3594c84d.jpg","index":0,"item":"412133df-ac38-4c77-b553-c7e8c5e5734d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_Rekordaron-kelhet-el-Fangio-es-Moss-Forma-1-es-Mercedese","timestamp":"2025. január. 29. 07:48","title":"20 milliárd forintért kelhet el Fangio és Moss Forma–1-es Mercedese","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82923374-2270-4fb0-8e75-29ddec09d392","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Második Köztársaságban mindig lehettél egy kicsit fasiszta, és ez gyakran nem is jelentett rosszat, hazafi voltál. Amikor mostanában azt kiabáljuk, hogy soha többé, meg kell kérdeznünk, minek nem szabad újra megtörténnie – írja a Die Pressében megjelent vendégkommentárjában a neves író, Robert Menasse, akinek több könyve magyarul is olvasható.","shortLead":"A Második Köztársaságban mindig lehettél egy kicsit fasiszta, és ez gyakran nem is jelentett rosszat, hazafi voltál...","id":"20250129_Robert-Menasse-Die-Presse","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82923374-2270-4fb0-8e75-29ddec09d392.jpg","index":0,"item":"973d0350-7e30-4fb9-b963-dff4fa3c96c3","keywords":null,"link":"/360/20250129_Robert-Menasse-Die-Presse","timestamp":"2025. január. 29. 14:30","title":"Robert Menasse osztrák író: Túlságosan megkönnyítettük a fasiszták dolgát?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d1b0f8a0-1799-439b-8836-1277ea654700","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"„Szigorúak a környezetvédelmi előírások, világszínvonalú eszközök vizsgálják az értékeket. Debrecenben és környékén mindenki biztonságban van!” – írja a miniszter.","shortLead":"„Szigorúak a környezetvédelmi előírások, világszínvonalú eszközök vizsgálják az értékeket. Debrecenben és környékén...","id":"20250129_Videoban-nyugtatgatja-a-debrecenieket-Navracsics-a-kornyekbeli-gyarak-biztonsagossagarol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1b0f8a0-1799-439b-8836-1277ea654700.jpg","index":0,"item":"98560a89-6d55-429c-9032-a994e9adfef3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_Videoban-nyugtatgatja-a-debrecenieket-Navracsics-a-kornyekbeli-gyarak-biztonsagossagarol","timestamp":"2025. január. 29. 12:41","title":"„Mindenki biztonságban van!” – videóban nyugtatgatja a környékbeli gyárak miatt aggódó debrecenieket Navracsics Tibor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5da48425-967c-4efd-b6ce-bea5874345e9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A volt elnök jelenleg egyébként a Kreml vendége.","shortLead":"A volt elnök jelenleg egyébként a Kreml vendége.","id":"20250129_Orosz-droncsapas-pusztitotta-Viktor-Janukovics-autogyujtemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5da48425-967c-4efd-b6ce-bea5874345e9.jpg","index":0,"item":"896b4812-9c75-4be1-a0d5-48a94a3b065d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_Orosz-droncsapas-pusztitotta-Viktor-Janukovics-autogyujtemeny","timestamp":"2025. január. 29. 10:35","title":"Egy orosz drón elpusztította az elmenekült oroszbarát Janukovics volt ukrán elnök veteránautóit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20a484fb-29ca-4c2c-836e-6243a9a1419d","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A titokzatos, varázslatos és határfeszegető előadó júliusban lép fel nálunk.","shortLead":"A titokzatos, varázslatos és határfeszegető előadó júliusban lép fel nálunk.","id":"20250129_Elso-onallo-budapesti-koncertjere-keszul-a-norveg-alt-pop-szupersztar-AURORA","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20a484fb-29ca-4c2c-836e-6243a9a1419d.jpg","index":0,"item":"9b15f15d-dad4-40d6-a08c-db080f78345b","keywords":null,"link":"/kultura/20250129_Elso-onallo-budapesti-koncertjere-keszul-a-norveg-alt-pop-szupersztar-AURORA","timestamp":"2025. január. 29. 10:19","title":"Első önálló budapesti koncertjére készül a norvég alt-pop szupersztár, AURORA","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e65f7988-a5c4-4aa0-8173-f094d79ff093","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az OpenAI o1 és az Anthropic Claude 3.5-ös nagy nyelvi modellek mellett mostantól a DeepSeek R1 használata is választható opció lett a Perplexity internetes keresőben.","shortLead":"Az OpenAI o1 és az Anthropic Claude 3.5-ös nagy nyelvi modellek mellett mostantól a DeepSeek R1 használata is...","id":"20250130_perplexity-ai-mesterseges-intelligencia-internetes-kereso-deepseek-r1","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e65f7988-a5c4-4aa0-8173-f094d79ff093.jpg","index":0,"item":"aa372e99-67fe-463e-9a36-c0013d31aeb4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_perplexity-ai-mesterseges-intelligencia-internetes-kereso-deepseek-r1","timestamp":"2025. január. 30. 10:03","title":"Megkapta a kínai mesterséges intelligenciát az internetes kereső, ami megdöntené a Google uralmát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0081559-580e-41d0-8d5d-9c4af18e050d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az elfogadott rendelet szerint a kerületeket mintegy 259 milliárd forint (46 százalék), a fővárost pedig nagyjából 305 milliárd forint (54 százalék) illeti meg.","shortLead":"Az elfogadott rendelet szerint a kerületeket mintegy 259 milliárd forint (46 százalék), a fővárost pedig nagyjából 305...","id":"20250129_Dontottek-a-fovarosi-kepviselok-a-forrasmegosztasrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0081559-580e-41d0-8d5d-9c4af18e050d.jpg","index":0,"item":"beb73a60-62b3-4e33-80de-6a7f5d576f78","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_Dontottek-a-fovarosi-kepviselok-a-forrasmegosztasrol","timestamp":"2025. január. 29. 22:01","title":"Döntöttek a fővárosi képviselők a forrásmegosztásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az esélyünk a lottóötösre persze ugyanakkora, mint bármely más kombinációval, de az első öt számmal elért telitalálattal biztosan be kéne mennünk hétfőn is dolgozni.","shortLead":"Az esélyünk a lottóötösre persze ugyanakkora, mint bármely más kombinációval, de az első öt számmal elért...","id":"20250130_otos-lotto-sorsolas-leggyakoribb-szamok-12345-esely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52.jpg","index":0,"item":"e370c24b-a5b8-48f1-a009-24e6f17f5d80","keywords":null,"link":"/elet/20250130_otos-lotto-sorsolas-leggyakoribb-szamok-12345-esely","timestamp":"2025. január. 30. 05:01","title":"Nagy lenne a koppanás, ha kihúznák a lottón, hogy 1,2,3,4,5","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
De amíg a Genesis megérkezik a hazai szalonokba, nézzük, mivel vett le a...
Bíró Milán
De amíg a Genesis megérkezik a hazai szalonokba, nézzük, mivel vett le a lábamról a 2007-es trendre faceliftelt Coupe. Természetesen elsőre beleszerettem, áldott szép kék színe lelkemig hatolt. Ez az első autó, amelynél érdemes kiadni pénzt a metál felárra, igaz, könnyen meg is tehetjük, hisz az extralistán mást nem is találunk. Metál 120 ezerért, vérbeli sportkocsi 5,999 millióért - nem is hangzik rosszul. Mit kapunk ezért?
Egy olyan álmot, amiből nem érdemes felébredni. A kétliteres, 143 lovas szívómotorral szerelt autóra sokan mosolyognak, amikor sportkocsiként becézem. Tessék ránézni, Aston Martin, Jaguar és Porsche gének lapulnak meg formavilágában, az emberek úgy bámulják, mintha legalább egy Veyron lenne. X5-ösből majd kiestek úgy érdeklődtek, persze miután megtudták, hogy Hyundai, rögtön fitymálták, de addig…
Hiába mondta a péeres, hogy ez nem egy sportautó, már ott, a mélygarázsban éreztem benne, hogy pont ez kell nekem. Sok nagyobb teljesítményű autóra nem képesek ilyen vadító külsőt ráadni, a kipufogója nem dísz, mint sok másik gépnél, hanem gondosan hangolt szerkezet, duruzsol, ha kell hörög, fokozza a hangulatot.
am
A Coupe bebizonyította, hogy van a lóerőkön túl is élet, létezhetnek zöld sportautók, ha ez még éppen nem is az. A hétszáz kilométeres tesztút során átlagban 10 liter benzint evett száz kilométerenként, igaz, főként városi használatban, fagyos időben.
Apám mindig ilyen autóról álmodott, persze nem pont erről, hanem valamelyik elődjéről. Kalandos élete során, ha nem vezetik tévútra, és nem törik kettébe a karrierje, akkor most ez lehetne a családi örökségem. Sajnálom, hogy neki nem adatott meg ez az élvezet, és én örülök, hogy 10 napig birtokolhattam a gépet. Ezt a tesztet apámnak ajánlom.
Szépek a lámpák, keretnélküliek az ablakok, az oldalsó irányjelző érzékien elegáns, a tükrök izgalmasak, akárcsak a motorfedél kitüremkedései, vonzó az autó fara a porschés dupla széles kipufogókkal, a mesés 17 hüvelykes könnyűfém felnikkel. A fényszórók azonban kifogásolhatóak, sötétben, szürkületben nem lehet kilátni.
[[ Oldaltörés: Nem zörög semmi ]]
Esti hangulat
Bíró Milán
Nem csak kívülről pofás az autó, csodák-csodája, belül is nagyot alkottak a koreai tervezők. Műanyag a belső, de letisztult, elegáns és vagányan retrós. Ilyen szép kerek műszereket csak Alfákban látni, klasszikus, krómozott analóg karikákban kapunk képet a nyomatékról, a pillanatnyi fogyasztásról és az akkumulátor feszültségéről. Haszontalan dolgok, de jó nézni őket. Este a beltér halvány kék neonfényben játszik, kicsit kraftwerkes a hangulat, és még a zenéről nem is beszéltem. Már az i30-asban is megfogott az USB-csatoló. Rutinosan itt is kerestem, hová dughatom a pendrive-omat. Könyöktámaszban nincs, kesztyűtartóban sincs, viszont a magnón ott árválkodik egy mini-USB lyuk. Kicsit káromkodok, hogy miért nem lehet egységesen csinálni, aztán a kesztyűtartóból kibukkant egy zacskó, benne az átalakítóval. Innentől csak a dob meg a basszus jelentette a kapcsolatot a külvilággal, a vezetés elemi élménye lefoglalta az agyhullámaimat. Annál is inkább, mert nem recsegett semmilyen műanyag a kocsiban menet közben. Az ajtónyitásnál azonban megcsapott a zörgő ajtófogantyú zaja, de ez csak távozásnál jelentkezik, a kocsikázást nem zavarja.
A beltér sportos, ergonomikus, csak az egyen ázsiai bajuszkapcsolók rombolják a közízlést, meg a kormány, amely lehetett volna vaskosabb fogású és kisebb is.
Bíró Milán
Hagyományos értelemben jól vezethető a Coupé, nincs benne ESP, nagy gáznál pörögnek a kerekek, a szervókormány nem vajpuha, rendesen kell tekerni, a hosszú tengelytáv miatt nem is egyszerű vele a parkolás. A váltó príma, manuális, a gázpedál, a fék hagyományos, bovdenes, olyan autós, olyan természetes az egész. A futóm rossz úton ráz, ahogy kell, autópályán biztonságosan ragad, hasmagassága 125 centi, ennek ellenére nem akadtam fel egyetlen padkán sem, igaz figyeltem.
Motorja halovány, alig érezni benne az erőt, de elvisz mindenhová. Lámpánál ne próbálkozzunk, hagyjuk a másikat túrázni, legyintsünk, érezni fogják, hogy mi vagyunk a jobbak, csak nem állunk le akárkivel sztrítfájterezni. Nagy gázzal morog, viszont alig halad, de nem versenyezni kell vele, mindennapos használatra, városba, autópályára ideális. Akinek ez kevés, válassza a 2,7 literes V6-ost, 167 lóerővel és persze sokkal magasabb fogyasztással. A kívülállók úgysem gondolják róla, hogy izomszegény. A látványból ez nem derül ki, azt látják, hogy különleges ízlésünk van és halom pénzünk, mert nem látszik a Coupén, hogy a szegmens legolcsóbbja. Nem mondom, szívesen kipróbálnám vérpezsdítőbb motorral is, de cégautóként ezzel is megelégednék.
am
A kéttónusú (szövet-bőr) Recaro ülések kiválóan tartanak, a be- és kiszállás körülményes. A vezetőoldalon nem panaszkodtam, beugrós módszerrel célt értem, de az anyósülésre behuppanók mind beverték előbb vagy utóbb a fejüket. A hátsó sorról inkább nem beszélnék, én magam nem is ültem be oda. Nem akartam a szájam ízét elrontani. Megtette a 10 éves fiam, aki a teszthét során végig panaszkodott, ülésmagasítóval belelógott a feje a hátsó szélvédőbe, ablakfűtést nem kapcsolhattam, amíg ott ült, mert leégett volna a haja vagy a sapkája. Egyszer mégis úgy adódott, hogy felnőttet is szállítani kellett hátul, hasonlóan szenvedett. Viszont a kupéformából adódóan sportkocsihoz képest nagy a csomagterünk, 312 literes csak az ablak vonaláig mérve. A csomagtartó lecsukása veszélyes művelet, még arabul is ráírták, hogy vigyázat: fejbe vágja az utast.