szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Grandiózus méretei ellenére jó ránézni az új hetesre, nem tüzel...

am



Grandiózus méretei ellenére jó ránézni az új hetesre, nem tüzel vissza szúrós és agresszív tekintettel, mint ahogy például az ötös teszi. Letisztult, harmonikus, kissé kupészerű, barátságos kinézetű autót faragott ezúttal Chris Bangle csapata. A bömös fara a nagy japán vetélytárséhoz hasonlít, szemből megmaradt vérbeli BMW-nek, a hosszú motorfedél eltalált dizájnelem. Persze nem csupán az, hisz komoly, ikerturbós motorokat pakoltak a müncheniek a hetesbe. Hazánkban kezdetben három motorral vihetik a heteseket, a 730d-ben 245 lovat mozgat meg a soros hathengeres, az 540 newtonméteres erőforrás gyári fogyasztási adata kedvező, 7,2 liter. Ennél nagyobb étvágyú a soros hathengeres benzines, 9,9 litert kér papíron a 326 lovas 740i. Az általunk kipróbált 4,4 literes 750i 407 lóerős teljesítményével, 600 newtonméteres nyomatékával és 5,2 másodperces százas sprintjével nyűgözött le. 11,4 literes gyári átlagfogyasztását a rövid tesztút során nem tudtuk leellenőrizni.

am

Hihetetlen erővel szakítja fel az aszfaltot, intelligens futómű ide, aktív kormányzás oda, ha padlógázzal tépünk be egy kanyarba, sport plusz üzemmódban (ilyenkor a menetstabilizáló csak a háttérben figyel, lehet farolni) bőrünkön érezzük meg, milyen is a passzív biztonság. A kolléga ugyanis kissé túladagolta a kanyarban a gázt, vagy a kanyar volt túl erős az autóhoz, a lényeg az, hogy életemben először bordán szorított a biztonsági öv. A kisodródással egy időben az övek megfeszültek és az ülésbe szögeztek bennünket, az autó pedig felkészült egy esetleges balesetre. Szerencsére szó sem volt vészhelyzetről, de legalább tapasztaltunk valami újat. Újdonságból pedig nincs hiány a hetes BMW-ben: sávtartó asszisztens, éjjellátó kamera, gyalogosfelismerő rendszer (a központi kijelzőn és a szélvédőre kivetítve is megjelenik a gyalogos képe), 3-4000 ezer oldalas iDrive rendszer, könnyített funkcióval, aktív kormányzás, négykerék-kormányzás, intelligens világítás, adaptív légrugózás, oldalsó kamerák, parkolókamera, csúcshifi, négyzónás klíma, hangvezérlés, kulcsnélküli indítás és ajtónyitás stb. 

am

Könnyűszerkezetes az új hetes, a hatékony dinamika koncepciót többfázisú acélfajták és melegen alakított acéltermékek alkalmazása erősíti. A tető, az ajtók, a motorházfedél és a sárvédők alumíniumból készültek, magasnyomású öntési eljárással készült alumínium rugótalpak vannak elöl, a haránthajtás és a differenciálmű háza is ebből az anyagból van, akárcsak az összes motor forgattyúháza. 

am

Nagyot alkottak a béemvések a szórakoztatás és a tájékoztatás terén is, a központi képernyő10,2 hüvelykes, a navigációs háromdimenziós és Magyarországot is ismeri, a műszerfalon és a szélvédőn minden fontos infó a rendelkezésünkre áll, az új iDrive kezelőgombjai programozhatóak, a merevlemezes tárolón felvehetjük és elmenthetjük az éppen bejárt útvonalat, élményeinket USB-n keresztül pedig másokkal is megoszthatjuk. Zenéinket merevlemezen is tárolhatjuk, a hátsó szórakoztató rendszer óriási képernyőin filmet nézhetünk, játszhatunk. Természetesen van hosszított változat is, ennek tengelytávja 3210 milliméter, 140 milliméterrel hosszabb, mint a normál. 

am

A sok élményből, amely az első találkozáskor ránk zúdult, a különlegesen kis fordulókört emelném ki. Bámulatosan fordul az autó, ebben a kormányzott hátsó kerekek a ludasok: 60 kilométer/óra alatt a kormányzással ellentétesen, 60-as tempó fölött a kormányzással egyező irányba fordulnak, így segítve a tapadást. Az oldalra néző kamerapáros már csak hab a tortán: akkor is belátunk egy kereszteződésbe, ha valami takarja a kilátást, elég csak az autó orrát kidugni.

am

Legolcsóbban 19,9 millióért vihetjük haza az új BMW 7-est, ennyiért 730d-t kapunk, a 740i alapára 21,95 millió forint, a 750i-ért 25,19 milliót kell leperkálnunk, a hosszított változat 1-1,1 millióval drágább (csak benzinmotorral). 

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]



 

BMW 750i
MOTOR
 
Hengerűrtartalom (cm3)
4395
Környezetvédelmi besorolás
EURO 5
Max. teljesítmény lóerő
407 lóerős 5500-6400-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
600 Nm 1750-4500-as fordulaton 
MÉRETEK
 
Tengelytáv (mm)
3070
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
5072/1902/1479
Csomagtér
500 liter
Saját tömeg (kg)
1945
MENETTELJESÍTMÉNYEK
 
Végsebesség (km/h)
250
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
5,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
 
Városi
16,4
Országúti
8,5
Vegyes
11,4
Tesztfogyasztás
n. a.
CO2 kibocsátás (g/Km)
266
ÁRA
Alapára 25,19 millió Ft.
 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

BMW X6 teszt: gyomorforgatóan jó

A BMW X6 oldalablakai keskeny csíkjával és a far irányába enyhén ereszkedő tetővonalával egy kupé arányait testesíti...