Betelepülési stop: nem kapkodnak Navracsics törvénye után az önkormányzatok
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Rosszul lett a baleset előtt az a 45 év körüli villamosvezető, aki összetörte egy Combino elejét vasárnap este a fővárosban, a Bécsi úti villamos végállomáson – közölte a Blikk. A rendőrség is vizsgálódik az ügyben.
Váratlanul rosszul lett és ráborult az irányítópanelra annak a Combinónak a vezetője, amelyet vasárnap este tört össze egy végállomáson, legalábbis a sofőr ezt mondta a baleset után felvett jegyzőkönyv szerint – írta a Blikk.
A lap szerint a vezető mellett lévő oktató mindent szabályszerűen csinált, azonnal vészfékezni kezdett, ám hogy odaférjen a berendezéshez, félre kellett tolnia alélt társát, ezért már túl későn lassított. A Combino körülbelül 20 kilométer per órás sebességgel ütközött a vágányzáró baknak, ami szétroncsolta a villamos orrát, a karosszéria összegyűrődött, a villamosvezető-fülke vezetőállása is összetört. A benne ülő két villamosvezető megsérült.
A villamost vezető férfi egyébként más típusú villamoson dolgozott – két év gyakorlat kell a Combino vezetéséhez –, de a balesetkor a Combinón gyakorolt, mivel arra is meg akarta szerezni a vezetői engedélyt. Az eddigi adatok szerint a férfi a gyakorlás során mindent az előírásoknak megfelelően csinált.
"A kolléga még az éberségjelzőt is mindvégig használta, vagyis a folyamatosan felvillanó fényjelzést nyugtázta egészen addig a pillanatig, amíg rosszul nem lett. A villamosban az előzetes becslések szerint több tízmillió forintos kár keletkezett, de a kárfelmérés még nem zárult le" – mondta a Blikknek a szerencsétlenül járt villamosvezető egyik kollégája. Hozzátette, azt már most kizárták a szakértők, hogy műszaki hiba okozta volna a balesetet.
A Bors Online úgy tudja, hogy a Budapesti Rendőr-főkapitányság hivatalból eljárást indított az ügyben, mivel személyis sérüléses baleset történt.
A villamos vezetőjét kórházba szállították, a beszámolók szerint 8 napon túl gyógyuló sérüléseket szenvedett, a lábát durván összevágták a karosszéria szétrepedő darabjai. Ha valóban rosszullét miatt történt a baleset, a Combinón tanuló vezető anyagilag nem felelős a történtekért, ha azonban az ő hibája miatt ütköztek a vágányzáró baknak, komoly, akár többmilliós kártérítést kell fizetnie – tette hozzá a lap.
Az Index korábban azt írta, már későn, a bak előtt 55 méterrel vette vissza nullára a sebességet a vezető, és csak az utolsó pillanatban kezdett el fékezni. Van olyan gyanú, hogy az oktató nem volt a fülkében, mert egyébként ő vészfékezett volna. Ha így történt, akkor bár mindkét vezetőt felelősség terheli a baleset miatt, az oktatót inkább.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.