Budapest legkorszerűbb villamosai a Combinók, hosszú idő után ezek voltak az első vadonatúj járművek a BKV flottájában. A Nagykörúti 4-es, 6-os vonalon váltották le ezek a villamosok a régi Ipari Csuklósokat, de már korábban is tervezték, hogy hétvégenként az 1-es vonalra kiadnak majd Combinókat, ha befejezik a felújítást.
Vasárnap az 1-es pályájának elsőként felújított szakaszán, a Bécsi úti végállomásnál rohant az ütközőbaknak egy Combino, ami tanulójáratként közlekedett akkor. A számítások szerint 18 kilométer/órás sebességgel csattant a baknak, a jármű eleje csúnyán összetört.

Az Index szerint már későn, a bak előtt 55 méterrel vette vissza nullára a sebességet a vezető, és csak az utolsó pillanatban kezdett el fékezni. Van olyan gyanú, hogy az oktató nem volt a fülkében, mert egyébként ő vészfékezett volna. Ha így történt, akkor bár mindkét vezetőt felelősség terheli a baleset miatt, az oktatót inkább – fogalmaznak a cikkben.
Az Index úgy tudja, hogy a tanulóvezető nem zöldfülű kezdő volt, mert teljesen kezdőknek nem engednek Combinót vezetni. Az is valószínű, hogy nem aludt el, vagy nem lett rosszul, mert úgynevezett éberségi berendezés van a Combinón.
A Bécsi úti végállomásnál van egy új váltó, az első olyan, amin 10 kilométer/óra helyett 35-tel is át lehet menni. Egyes feltételezések szerint ezt próbálgathatta a vezető, és elfelejtett fékezni. Az ügyben vizsgálatot indítottak, ennek kell tisztáznia a részleteket.
A villamosban százmilliós kár keletkezett, de a jármű javítható, így elvileg néhány hónap múlva már újra lehet utazni azzal a Nagykörúton.
Hétfőn egy másik villamos is összetört Budapesten, méghozzá a 18-as vonalon egy Tátra típusú jármű, amely egy úttisztító autóval karambolozott.
