Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Tesla néven rohanhatja le Kínát, a világ legjelentősebb autópiacát a népszerű elektromos autók gyártója, a Tesla. Ehhez előbb egy ottani rafinált üzletemberrel kellett kiegyeznie a cégvezér Elon Musknak, és a megállapodás gyaníthatóan nem kevés pénzébe került…
A kínai üzletember egy bizonyos Zhan Baosheng, aki egy bőrápolással foglalkozó céget vezet, ám 2006-ban jól ráérzett arra, hogy a három évvel korábban, a kaliforniai Palo Altóban megalapított Tesla egy napon sikeres vállalkozás lesz. Az agyafúrt vállalkozó éppen ezért hazájában bejegyeztette a Tesla márkanevet, több domainnévvel együtt és várt.
Lépése és türelme a közelmúltban kezdett kifizetődni, amikor Muskék eldöntötték, hogy megpróbálnak betörni Kínába, a világ legjelentősebb autópiacára. Zhan Baosheng ekkor előállt követeléseivel: több tízmillió dollárt kért azért, hogy átadja a Tesla márkanevet és a hozzátartozó domainneveket, ám a népszerű elektromos jármű, a Model S készítői természetesen túlzónak tartották a kérést.
Mint arról a Carbuzz beszámolt, több hónapos huzavona után a felek a közelmúltban zöld ágra vergődtek egymással és létrejött a megállapodás. Zhan Baosheng átadja a Tesla név kínai használati jogát, valamint a tesla.cn és a teslamotors.cn internetes címeket az autógyártónak: bár az eredeti követeléseiből minden bizonnyal sokat kellett engednie, pénzügyi fronton gyaníthatóan így sem járt rosszul és milliószorosan megtérült az eredeti befektetése.
Arról persze nem szól a fáma, hogy a kínainak pontosan mekkora összeget sikerült legombolnia Musk vállalatáról, amely így zavartalanul láthat neki az ázsiai ország autópiacának meghódításához.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M1-es autópálya és Esztergom között tervezett M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.