szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tesla néven rohanhatja le Kínát, a világ legjelentősebb autópiacát a népszerű elektromos autók gyártója, a Tesla. Ehhez előbb egy ottani rafinált üzletemberrel kellett kiegyeznie a cégvezér Elon Musknak, és a megállapodás gyaníthatóan nem kevés pénzébe került…

A kínai üzletember egy bizonyos Zhan Baosheng, aki egy bőrápolással foglalkozó céget vezet, ám 2006-ban jól ráérzett arra, hogy a három évvel korábban, a kaliforniai Palo Altóban megalapított Tesla egy napon sikeres vállalkozás lesz. Az agyafúrt vállalkozó éppen ezért hazájában bejegyeztette a Tesla márkanevet, több domainnévvel együtt és várt.

Tesla Model S
Tesla

Lépése és türelme a közelmúltban kezdett kifizetődni, amikor Muskék eldöntötték, hogy megpróbálnak betörni Kínába, a világ legjelentősebb autópiacára. Zhan Baosheng ekkor előállt követeléseivel: több tízmillió dollárt kért azért, hogy átadja a Tesla márkanevet és a hozzátartozó domainneveket, ám a népszerű elektromos jármű, a Model S készítői természetesen túlzónak tartották a kérést.

Mint arról a Carbuzz beszámolt, több hónapos huzavona után a felek a közelmúltban zöld ágra vergődtek egymással és létrejött a megállapodás. Zhan Baosheng átadja a Tesla név kínai használati jogát, valamint a tesla.cn és a teslamotors.cn internetes címeket az autógyártónak: bár az eredeti követeléseiből minden bizonnyal sokat kellett engednie, pénzügyi fronton gyaníthatóan így sem járt rosszul és milliószorosan megtérült az eredeti befektetése.

Arról persze nem szól a fáma, hogy a kínainak pontosan mekkora összeget sikerült legombolnia Musk vállalatáról, amely így zavartalanul láthat neki az ázsiai ország autópiacának meghódításához.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!