Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8cefab26-833c-43dd-a125-405b2c9e416b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Fidesz EP-képviselőjének ülésnyitó beszéde több művészre is inspirálóan hatott, és ezzel mind gazdagabbak lettünk egy kicsit.","shortLead":"A Fidesz EP-képviselőjének ülésnyitó beszéde több művészre is inspirálóan hatott, és ezzel mind gazdagabbak lettünk...","id":"20250131_deutsch-tamas-angol-zene-kiszin-schilling-arpad-sarosdi-lilla-reggae-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8cefab26-833c-43dd-a125-405b2c9e416b.jpg","index":0,"item":"b11cb27d-42da-41ac-8164-6ab643403def","keywords":null,"link":"/elet/20250131_deutsch-tamas-angol-zene-kiszin-schilling-arpad-sarosdi-lilla-reggae-ebx","timestamp":"2025. január. 31. 12:29","title":"Gitármuzsika és reggae-dal is készült Deutsch Tamás angoljából, ami Sárosdi Lilláékat is megihlette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"659c9b1b-259b-4c43-a7f6-e47f078bcbe8","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A hatalomközeli sajtó egyfolytában azt szajkózza, hogy a kormányfő milyen fontos politikai tényező, a helyzet azonban az, hogy a gazdasági nehézségek miatt Orbán még kevésbé tudja befolyásolni az EU programját – írja a Politico vendégkommentátora.","shortLead":"A hatalomközeli sajtó egyfolytában azt szajkózza, hogy a kormányfő milyen fontos politikai tényező, a helyzet azonban...","id":"20250130_Mujtaba-Rahman-orban-politico-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/659c9b1b-259b-4c43-a7f6-e47f078bcbe8.jpg","index":0,"item":"8f56cb36-b938-42e8-a7dc-4ab43a476b50","keywords":null,"link":"/360/20250130_Mujtaba-Rahman-orban-politico-lapszemle","timestamp":"2025. január. 30. 07:30","title":"Mujtaba Rahman: Nem kell berezelni Orbántól!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ea555878-58d2-4cec-aed9-3279b7043bad","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"A Huawei Mate XT normál mobilként, kompakt tabletként és hatalmas táblagépként egyaránt használható. Testközelből ismerkedtünk meg a méregdrága kínai csodamobillal, és annak kistestvérével, a szintén hajlítható Mate X6-tal.","shortLead":"A Huawei Mate XT normál mobilként, kompakt tabletként és hatalmas táblagépként egyaránt használható. Testközelből...","id":"20250130_haromfele-hajlithato-duplan-nyithato-mobil-huawei-mate-xt-x6-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea555878-58d2-4cec-aed9-3279b7043bad.jpg","index":0,"item":"9677a556-9031-4271-a058-81b90df4f9ec","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_haromfele-hajlithato-duplan-nyithato-mobil-huawei-mate-xt-x6-teszt-velemeny","timestamp":"2025. január. 30. 11:03","title":"Ez egy valóban forradalmian új mobil: kezünkben a háromba hajlítható Huawei Mate XT","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f5cc720-c5a8-4a22-ad04-d540eaf41d2f","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Megvannak a szükséges engedélyek, hamarosan indulhatnak a Nemzetközi Űrállomásra.","shortLead":"Megvannak a szükséges engedélyek, hamarosan indulhatnak a Nemzetközi Űrállomásra.","id":"20250130_kapu-tibor-iss-urutazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f5cc720-c5a8-4a22-ad04-d540eaf41d2f.jpg","index":0,"item":"ce7e68f3-9880-4227-a965-28274956eddb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_kapu-tibor-iss-urutazas","timestamp":"2025. január. 30. 08:26","title":"Tavasszal indulhat az űrbe Kapu Tibor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0839a4c-6f74-45f3-bd2f-db7e68fc1765","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Polgár Csaba már elbúcsúzott, utódja Dank Magdolna, a Semmelweis vezető onkológusa lehet. ","shortLead":"Polgár Csaba már elbúcsúzott, utódja Dank Magdolna, a Semmelweis vezető onkológusa lehet. ","id":"20250130_nepszava-pinter-sandor-belugy-orszagos-onkologiai-intezet-polgar-csaba-semmelweis-dank-magdolna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0839a4c-6f74-45f3-bd2f-db7e68fc1765.jpg","index":0,"item":"50855a94-ca6b-4614-9705-27ed7419e6a9","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_nepszava-pinter-sandor-belugy-orszagos-onkologiai-intezet-polgar-csaba-semmelweis-dank-magdolna","timestamp":"2025. január. 30. 12:53","title":"Népszava: A Semmelweis Egyetemről kaphat új főigazgatót az Országos Onkológiai Intézet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e73d6f8-5946-4465-a6bd-49f14682b76b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Megérkezett az alap M3 Touringnál kicsit könnyebb és némileg erősebb új CS kivitel.","shortLead":"Megérkezett az alap M3 Touringnál kicsit könnyebb és némileg erősebb új CS kivitel.","id":"20250130_550-lovas-sportkombi-itt-a-vadonatuj-bmw-m3-cs-touring","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e73d6f8-5946-4465-a6bd-49f14682b76b.jpg","index":0,"item":"34952331-7bf6-4859-afa8-516033caaa77","keywords":null,"link":"/cegauto/20250130_550-lovas-sportkombi-itt-a-vadonatuj-bmw-m3-cs-touring","timestamp":"2025. január. 30. 07:07","title":"550 lovas sportkombi: itt a vadonatúj BMW M3 CS Touring","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3916e26a-03cd-4b8c-b95a-6cd544917ebe","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Most csak a gázolaj lesz olcsóbb.","shortLead":"Most csak a gázolaj lesz olcsóbb.","id":"20250131_uzemanyag-benzin-gazolaj-tankolas-benzinkut-arcsokkenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3916e26a-03cd-4b8c-b95a-6cd544917ebe.jpg","index":0,"item":"28ec4d85-228e-4bfd-909d-3941197c59d0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250131_uzemanyag-benzin-gazolaj-tankolas-benzinkut-arcsokkenes","timestamp":"2025. január. 31. 09:48","title":"Még jön egy kis árcsökkenés a benzinkutakon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09e1b1fd-3e4c-485b-9471-e3e0f84f0307","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az átmeneti felmelegedés után jön a lehűlés hétvégén, vasárnap már 10 Celsius-fok alatt marad a csúcshőmérséklet, és visszatérnek a hajnali fagyok.","shortLead":"Az átmeneti felmelegedés után jön a lehűlés hétvégén, vasárnap már 10 Celsius-fok alatt marad a csúcshőmérséklet, és...","id":"20250131_Jon-a-lehules-hetvegen-vege-a-januari-enyhulesnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09e1b1fd-3e4c-485b-9471-e3e0f84f0307.jpg","index":0,"item":"4c1ed601-d2f9-4ebf-9f02-8d205845fa06","keywords":null,"link":"/itthon/20250131_Jon-a-lehules-hetvegen-vege-a-januari-enyhulesnek","timestamp":"2025. január. 31. 08:55","title":"Jön a lehűlés hétvégén, vége a januári enyhülésnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Alaposan átrendezi mostanság kínálatát a Suzuki. Sorra jönnek az új modellek, megérkezett a „nagy csomagtartós Swift” az új Baleno. Persze más érdekessége is van, többek közt a kis turbó motorja, valamint, hogy megjelent a hibridhajtás is a Suzuki kisautóinak palettáján.
A címben pedzegetett állítás igazolásaként érdemes elöljáróban tudni, hogy úgy hírlik, a szép lassan elbúcsúzó, jelenlegi generációs Suzuki Swifttel együtt, a modell is elköszön Esztergomtól. A következő generáció már nem nálunk fog készülni, ergo az árképzése sem lesz annyira rugalmas, mint, amit megszokhatott az itthoni nagyközönség. Vélhetően át is rendeződik majd a hazai paletta részben ennek nyomán. Persze a modellkínálat átrendeződése már zajlik, nem kis részben a telitalálatnak bizonyult Vitarával, másfelől, hogy megérkezett a „nagyobb csomagtartós Swift”, vagyis a Baleno.
Suzuki Baleno - galéria
D.P.
Kezdjük is ezzel a leginkább mindenkit foglalkoztató tétellel, a Suzuki Swift legtöbbet emlegetett negatívumával, a kis csomagtérrel szemben mit kínál az újdonság. A Suzuki Baleno csomagtere alapból 320 literes (VDA-szabvány) – vagyis a hátsó támlák magasságáig pakolva – míg a Swifté, alig 211 liter volt. Mindez azt jeleni, a Baleno csomagtere nem csak a rokonhoz képest óriási, hanem a kategória többi versenyzőjéhez képest sem vall szégyent.
Mivel minden más paraméterében is a Swift lesz az etalon, érdemes gyorsan átnézni a méreteket. A Baleno 3995 mm hosszú, a Swift 3850. Az újdonság 1745 mm széles, míg az esztergomi rokon 1695, magasságban a Swift nyer 1510 mm-rel, a Baleno 1470 milliméter magas. Tengelytávot illetően a Baleno 2520 milliméteres tengelytől-tengelyig hosszában, míg a Swift 2430 milliméter, vagyis 90 milliméterrel kevesebb helyet kínál.
Külsőséget illetően, az újdonság a Suzukik folyékonyságot sugalló formanyelvét örökölte, nem lehet azt állítani, hogy mérföldkő lesz, de formás. A magasabb felszereltségi szinteken persze a krómdíszítések is előkerülnek, akárcsak a 16 colos könnyűfém kerekek, a színre fújt visszapillantók, vagy a B-oszlop műanyag díszbetétei.
Suzuki Baleno - galéria
D.P.
Természetesen, ahogy szokás a lámpatestek tudásában is van eltérés, halogénizzóstól a bi-xenonig terjed a skála, a LED-es nappali fény egységes. Ami a belső teret illeti, a jelenlegi Swift-Vitara-S-Cross generáció egységei – kormány, ablakkezelők, központi multimédia, és infoegység köszönnek vissza – miközben például a vezető előtti kis kijelző teljesen új színes, digitális. Nagy felbontásban és ízléses grafikával jeleníti meg a fogyasztási adatoktól kezdve a számtalan információ bármelyikét a gépkocsi pillanatnyi állapotáról.
A Baleno üléshelyzete jellemzően kicsit magas, de kényelmes, vezetés közben a kormány a kategóriához mérten még megfelelően direkt visszajelzéseket is ad, a manuális váltó a japán szabvány szerinti pontosságú az első kilométerek alapján. A hátsó hely 180 centis magasságú sofőr mögé beülve is kényelmes, a fejtér sem érződik szűkösnek. A futómű a kis kategóriában szokásos hátul csatolt lengőkaros, torziós megoldású.
Az Indiában készülő Baleno másik újdonsága, hogy teljesen új platformra épül, könnyebb és nagyobb szilárdságú, mint a kifutó platformok. A legkönnyebb változat az 1.2 literes benzines szívómotorral, alig 935 kilogramm tömegű.
D.P.
Az igazán nagy érdeklődés – legalábbis műszaki szempontból - az új 1.0 literes turbómotorokat veszi körül, amely a második tagja a Suzuki Boosterjet motorcsaládjának. Az 1.4 literes turbós változatot már próbáltuk is a Vitarában. A kisebbik változat 998 köbcentis és 110 lóerős egység 170 Nm-es nyomatékmaximummal, amely 2000-es fordulatszámon jelentkezik. A motor hengerenkénti befecskendezéssel és változó szelepvezérléssel rendelkezik, a turbót pedig a hengerfejbe integráltan helyezték el, amellyel kompaktabb lehetett a motor felépítése részben annak köszönhetően, hogy nincs külön leömlő a motorblokkon. Ilyen paraméterekkel, elvileg vegyes fogyasztásban 4,5-4,9 literrel beéri száz kilométerenként a Baleno, váltótípustól függően.
A másik komoly újdonság a Suzuki első hibridje ebben a kategóriában, SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) fantázia néven, ami jelen esetben egy „mild” hibridet jelent, vagyis nem képes a jármű kizárólag elektromos módban haladni, a hajtásba segít be a kis elektromos egység, ami leginkább egy felturbózott generátor-indítómotorként fogható fel. A rendszerben a szokásos 45 amperes ólom akkumulátor mellett, egy 3 amperórás lítium-ion akkumulátor is helyet kapott, ezek kapcsolódnak egy úgynevezett ISG-egységhez (integrált indítógenerátor), amely üzemállapotnak megfelelően segít be a hajtásba. Jelentős teljesítményű elektromos egységről persze nem beszélhetünk, mivel 3 lóerő, illetve 50 Nm-nyomatékot biztosít az elektromos rendszer a hajtásnak. Ilyenkor sem azt történik, hogy ez plusz teljesítményként jelenik meg, hanem a belsőégésű egység fogyasztása csökkenthető vele valamelyest.
D.P.
A hibrid rendszer kompaktságára jellemző, hogy alig 6,2 kilogramm a súlytöbblete miatta a hibrid Balenóknak. Ez a változat egyelőre csak a manuális váltóval és 1.2 literes benzines erőforrással rendelhető meg, a 90 lóerős és 120 Nm-es nyomatékú egységgel rendelkező változat. Ezen kívül a palettában van még a már jól ismert dupla befecskendezéses 1.2 literes 90 lóerős négyhengeres szívómotorral szerelt egység, amelyet 2014-óta használ a Suzuki a Swiftekben. Ezt a változatot kipróbálva néhány kilométeren, a fentieken kívül megjegyezhető, hogy a zajszigetelés jónak tűnt, autópálya tempónál is csendes a kabin, az autó stabil, talán csak az oldal szélre lesz kicsit érzékeny.
Aki a Baleno biztonsági rendszerei miatt aggódna az ázsiai piacokon nyújtott néhány nem túl meggyőző törésteszt nyomán, megnyugodhat, mivel a Baleno megkapta a 2016-os szigorúbb szabványok szerinti EuroNCAP négy csillagát az idei évben. A rendszer része alapvetően 6 légzsák, automata radaros vészfékasszisztens, opciósan adaptív tempomat, sávelhagyás figyelmeztetés.
Az új Suzuki Baleno legolcsóbban listaáron 3,69 millió forinttól lesz elérhető, ez az 1.2 literes GA felszereltségűt jelenti, a várhatóan sokkalta nagyobb volumenű 1.2 literes GL-felszereltséggel 4,07 millió forint lesz az alapára. A csúcskivitelek, vagyis a GLX felszereltség ugyan ezzel a motorral 4,87 millió forintról indul. A hibrid alapára, amely csak GLX felszereltséggel jön 5,1 millió forint – vagyis 400 ezer forint a felára. Az új turbós 1.0 literesek 5,38 millió forintról indulnak, míg a csúcson a hatfokozatú Baleno 1.0 GLX DITC 6AT szerepel 6,07 millió forintos alapárral.
Hiába a jó kormányfői fizetés, ha az ember ingyen pártelnök és magas az infláció. Nem csoda, ha Orbán nemhogy félretenni nem tudott, csak költött – 4,3 milliót – a feleségével közös számlájáról.
A rendőrség hivatalosan csak annyit jelentett be, hogy egy nő maradványait találták meg a Dee-folyóban, ugyanakkor azt is közölték, hogy az ikrek közül már csak Elizát keresik.