Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"252629c3-ec76-4f01-b97d-85e0c4f94bc0","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Sokkolta a világot Donald Trump legutóbbi hajmeresztő javaslata: az USA vegye át a Gázai övezetet, telepítsék ki az ott élő több mint 2 millió palesztint, és varázsolják a tengerparti sávot a Közel-Kelet Riviérájává. Szaúd-Arábia nyomban elítélte az elképzelést, és közölte, palesztin állam nélkül nincs kiegyezés Izraellel. Trump nemcsak az USA eddigi közel-keleti politikájával megy szembe, de a nemzetközi jog védelmezése helyett a hódító zsarnokoknak kedvez.","shortLead":"Sokkolta a világot Donald Trump legutóbbi hajmeresztő javaslata: az USA vegye át a Gázai övezetet, telepítsék ki az ott...","id":"20250205_Trump-Gazai-ovezet-USA-kozel-kelet-riviera","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/252629c3-ec76-4f01-b97d-85e0c4f94bc0.jpg","index":0,"item":"8e79aa64-838d-4ae9-9e97-70948a9dcd14","keywords":null,"link":"/360/20250205_Trump-Gazai-ovezet-USA-kozel-kelet-riviera","timestamp":"2025. február. 05. 18:12","title":"Trump gázai „őrültségét” próbálja értelmezni a világ, a közel-keleti Riviéra ötletén arab származású szavazói is kiakadtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e42992c-dec0-4530-9af8-168cea2b278a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Két légtechnikai berendezés gyulladt ki.","shortLead":"Két légtechnikai berendezés gyulladt ki.","id":"20250204_Tuz-Puskas-Arena","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e42992c-dec0-4530-9af8-168cea2b278a.jpg","index":0,"item":"e7987e6c-ce17-4912-b357-8c1f9611b7d7","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_Tuz-Puskas-Arena","timestamp":"2025. február. 04. 21:21","title":"Tűz volt a Puskás Arénában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44b23a2b-edc4-4306-a936-3e0491e304f4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Négy lakást már vásároltak, egy pedig folyamatban van abból a pénzből, amit a demonstráción gyűjtöttek össze.","shortLead":"Négy lakást már vásároltak, egy pedig folyamatban van abból a pénzből, amit a demonstráción gyűjtöttek össze.","id":"20250204_lakhatas-Influenszer-tuntetes-lakasvasarlas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44b23a2b-edc4-4306-a936-3e0491e304f4.jpg","index":0,"item":"f1372477-c9d3-4ac6-9b02-e3daeefb11a1","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_lakhatas-Influenszer-tuntetes-lakasvasarlas","timestamp":"2025. február. 04. 17:30","title":"Nyolc fiatal lakhatását biztosították egy évvel az Influenszer-tüntetés után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"372098ba-3f28-4f5d-b70d-c1a81ef16c39","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A roncsok keresését folytatják a hatóságok.","shortLead":"A roncsok keresését folytatják a hatóságok.","id":"20250205_washington-usa-legikatasztrofa-repulo-helikopter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/372098ba-3f28-4f5d-b70d-c1a81ef16c39.jpg","index":0,"item":"cd9e9de0-e312-409f-9bb1-2a134eaefd5f","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_washington-usa-legikatasztrofa-repulo-helikopter","timestamp":"2025. február. 05. 07:15","title":"Megtalálták a múlt heti washingtoni légi katasztrófa valamennyi áldozatának holttestét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8cd7c4d0-60d8-4c76-9567-c4a9daa9d7ca","c_author":"Bábel Vilmos","category":"360","description":"A CDU bevándorlásellenessége abban különbözik a Fideszétől, hogy nem akarja felerősíteni az emberekben meglévő legrosszabb rasszista, xenofób beidegződéseket. És ha tényleg megfordult a világ, és már a német CDU is migrációellenes, miért nem Friedrich Merz jön Budapestre Orbánhoz látogatóba, miért az AfD kancellárjelöltje?","shortLead":"A CDU bevándorlásellenessége abban különbözik a Fideszétől, hogy nem akarja felerősíteni az emberekben meglévő...","id":"20250205_migracio-fidesz-afd-cdu-bevandorlasellenesseg-nemet-valasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8cd7c4d0-60d8-4c76-9567-c4a9daa9d7ca.jpg","index":0,"item":"d7137d41-9768-4aa7-91ea-f710c0ae16e2","keywords":null,"link":"/360/20250205_migracio-fidesz-afd-cdu-bevandorlasellenesseg-nemet-valasztas","timestamp":"2025. február. 05. 11:00","title":"Orbán Viktornak igaza lett, mégsem halt bele az európai demokrácia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd3158fc-2229-4165-99a3-3eb190e32aea","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A teljesen új frontrésszel és modernizált technikával felvértezett Skoda Enyaq kétféle karosszériával kapható.","shortLead":"A teljesen új frontrésszel és modernizált technikával felvértezett Skoda Enyaq kétféle karosszériával kapható.","id":"20250204_bearaztak-a-skoda-legujabb-villanyautojat-a-friss-enyaqot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd3158fc-2229-4165-99a3-3eb190e32aea.jpg","index":0,"item":"7461cca6-c55c-4496-9cdf-0a521ad4ca53","keywords":null,"link":"/cegauto/20250204_bearaztak-a-skoda-legujabb-villanyautojat-a-friss-enyaqot","timestamp":"2025. február. 04. 07:59","title":"Beárazták a Skoda legújabb villanyautóját, a friss Enyaqot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40bfd9a2-db84-4eea-a8b2-b96287485925","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hamarosan máshol kell belépnie a YouTube-ba, ha a fiókjától függetlenül szeretne tartalmat fogyasztani.","shortLead":"Hamarosan máshol kell belépnie a YouTube-ba, ha a fiókjától függetlenül szeretne tartalmat fogyasztani.","id":"20250204_google-youtube-alkalmazas-vendeg-mod-valtozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40bfd9a2-db84-4eea-a8b2-b96287485925.jpg","index":0,"item":"c35e110e-cf5e-4726-b7a1-ddedb0783eba","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_google-youtube-alkalmazas-vendeg-mod-valtozas","timestamp":"2025. február. 04. 16:03","title":"Nem vész el, csak átalakul az egyik funkció a YouTube-on","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e11f642-9fc6-433f-8622-0d106bd1d03e","c_author":"Domokos László","category":"360","description":"Az inflációkövető lakossági állampapírokból kiáramló pénzek és a most kezdődő újabb Trump-elnökség komoly lehetőséget és feladatot jelentenek a befektetési alapok számára. A problémákról és a kilátásokról a HVG több hazai alapkezelőt is megkérdezett.","shortLead":"Az inflációkövető lakossági állampapírokból kiáramló pénzek és a most kezdődő újabb Trump-elnökség komoly lehetőséget...","id":"20250205_hvg-pekar-david-raiffeisen-befektetesi-alapkezelo-hozamvadaszat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e11f642-9fc6-433f-8622-0d106bd1d03e.jpg","index":0,"item":"534421b7-be16-4b46-827b-dc657d4372c5","keywords":null,"link":"/360/20250205_hvg-pekar-david-raiffeisen-befektetesi-alapkezelo-hozamvadaszat","timestamp":"2025. február. 05. 13:00","title":"Pekár Dávid, Raiffeisen Alapkezelő: Ha valaki elhiszi, hogy Trump idején csak felfelé mehetnek a tőzsdék, nagyon meglepődhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Még egy olyan nagy prémiumgyártó, mint a BMW-Mini sem tudja száz százalékig minden helyzetben, hogy merre is van az előre. A MINI-márka túlságosan is kiszélesített modellválasztékának megkurtítása után a cég agytrösztjei most a szokásosnál is alaposabban mérlegelnek: lehet-e egy szedán az ötödik alaptípusa az életstílus autóként híressé vált retrokedvencnek.
Nem sok márka akad, amely ügyesen ötvözi az autótechnikát a marketing trükkjeivel, mint a Mini. Itt van mindjárt a sokszor luxus-gokartnak hívott márka egyik legújabb darabja, az új Mini Cabrio. A menettulajdonságokat élményként tálaló motorok mellett még egy spéci, a nyitott tetejű autózás idejét számláló óraszerkentyű (Always Open timer) is van benne. Haszna kérdéses, de arra biztosan jó, hogy tovább gerjessze a vezetői élményt. Aztán ott van a vászontetőbe nyomott brit lobogó, a Union Jack mintázata is – az anglomán kuncsaftok nem kis gyönyörűségére. Becsukott állapotban sem látszik belőle sok, de aki ilyet akar, extraként megkaphatja, közel 200 ezer forintért.
Mindenesetre Sir Alec Issigonis, a British Motor Corporation (BMC) konstruktőre – aki még a kilencszázötvenes években megalkotta a Minit, a jármű sarkába kitolt kerekekkel és a keresztben elhelyezett fronthajtásos motorral – bizonyára elégedett lenne, mivé lett a britek egykori népautója.
A még ma is konstrukciós mintának számító kompakt 1959-ben kigördített első szériájában nem is volt fűtés, mégis milliószámra kelt el. De a BMC nem bizonyult jó gazdának: minden kocsin legalább 30 fontot vesztett. Amikor aztán összeomlott az önálló brit autóipar, a BMW kimazsolázta a Minit (a Rover és a Rolls-Royce-szal egyetemben), majd 2001-ben kirukkolt a prémiummá felturbózott sorozattal.
MINI Clubman - galéria
D.P.
A béemvésített Mini-család már nagyobb és technikásabb az eredetinél, a hozzá felkínált extrák listája pedig oly hosszú hogy lényegében nincs két egyforma Mini. Vagy itt van például, a régi és új elemek ügyes elegyítésére példaként a legutóbb kihozott Clubman. A furgonkarosszériás négykerekűben a hátsó csomagtér-ajtó – a régire emlékeztetve – függőleges, két részben kifelé nyílik, azzal a különbséggel, hogy a kocsi már méretesebb, négyajtós, sőt legújabban összkerékhajtással is kapható.
A retromodell divatja piacra csalta a konkurenciát is, így színre lépett az új VW Bogár, a Fiat 500-as, vagy a Chrysler PT Crusier. A MINI is arat, tavaly 338 ezret adtak el belőlük, törzsközönsége, a húszas-harmincas éveiben járó városi szingli, fele-fele arányban nők, férfiak, akik hajlandók elég mélyen a zsebükbe nyúlni az extrákért is, jóllehet a kisautó meglehetősen borsos, itthon alapból 6 milliós árról startol.
Mindezzel együtt a Mini sem ülhet ölbe tett kézzel, újra és újra ki kell találnia magát. A harsány propaganda ugyan eltakarja, de akadtak balfogások is. Legutóbb főként amiatt, hogy a túl szélesre nyitott modellpalettán a kétüléses Roadster és Coupe, valamint a Paceman típus annyira rosszul muzsikált, hogy a gyártó szép csöndben búcsút is intett nekik.
MINI Cabrio - galéria
D.P.
Peter Schwarzenbauer, a Miniért felelős BMW igazgatósági tag azzal magyarázta a döntést, hogy szerintük egyáltalán nem biztos az a járműiparban elfogadott alaptézis, hogy a szélesebb típusválaszték automatikusan nagyobb növekedést eredményez. A márka tapasztalatai nem igazolják e tételt: a kevesebb több, egy szűkebb, de stílusjegyeiben egymástól jól megkülönböztethető, karakteres típuskínálat inkább megteszi. Így aztán jelenleg a hagyományos, három-, illetve négyajtós Mini Hatch, a szabadidős (suv) Countryman, a furgonos Clubman és a négyszemélyes Cabrio képezi az alaptípusokat, s a cég közlése szerint legfeljebb még egy jöhet szóba.
MINI Sedan?
X-Tomi Design
Mini-zsargonban szuperhősöknek nevezik az alapmodelleket, de azon még házon belül is vitatkoznak: „ki is legyen az ötödik szuperhős?” A szaksajtóban már fel-felröppent egy szedán fotója, de amikor erről faggatták Schwarzenbauert, ő azzal hűtötte a kedélyeket, még tépelődnek. Igaz, a limuzin mindenhol keresett karosszériaforma – fejtegette –, de a Mini sajátos világába az nem igen illik.
Érdemes azonban megjegyezni, hogy a döntés alighanem azért sem egyszerű, mivel többféle szempontot kell mérlegre tenni. Nem utolsó sorban azt, hogy a prémiumkompakt kategóriában a két ádáz konkurens, az Audi és a Merci már kirukkolt Győrben készülő A3-as, illetve a Kecskeméten is gyártott CLA szedánnal.
A BMW főnök cáfolta is, hogy már zöld utat adtak volna a néhány éve megszellőztetett elektromos Superleggera roadsternek, s egyelőre a BMW i3-hoz hasonló villanyos Mini sem szerepel a tervekben. A kabrió vevőköre jó ideje állandó, nem nő – tette hozzá a bajor márkafelelős –, s a közeljövőben legfeljebb a konnektoros (plug-in) változatok megjelenése várható.
MINI Superleggera Vision
MINI
Eközben a marketingstratégák az innovatív üzletágakból remélnek többlethasznot. Így abból, hogy a BMW közösségi autómegosztó rendszerébe bevonják a Mini-tulajokat is. Eszerint az egyre több nyugati nagyvárosra kiterjedő, DriveNow fantázianevű autóbérleti megosztóba olyan Miniket is beállítanának, amelyek tulajdonosai éppen nem használják járgányaikat, s jó pénzért kölcsön adják azokat regisztrált felhasználóknak.
Emellett persze a Mininek jól jön minden hírverés, időről-időre hatásvadász hirdetésekkel is bombáz a vásárlói kedv fenntartásához. Különösen a legnagyobb exportpiacon, az USA-ban, ahol az amerikaifoci-bajnokság döntőjében, a Super Bowl idején. Az idén sugárzott reklámspotjuk a másságra épített, társadalmi kisebbségek világhírességei „mondták meg a magukét” – talán mondani sem kell a Mini szája íze szerint.
A fekete teniszcsillag, Serena Williams azt állítja, hogy a Mini csajos verda, míg a leszbikus focista, Abby Wambach vagy a hórihorgas baseballos Randy Johnson úgy véli, a melegek, illetve az alacsony, törpe-növésűek négykerekűje. A tutit végül is a marcona színész, Harvey Keitel mondja: „Tök mindegy minek tartod, a Mini a kifinomult ízlésűeké.”