szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hamarosan elindul egy olyan rendszer, amely a túlterhelt teherautókat fogja automatikusan szűrni, bírságolni. Ennek az elemeit építik most több helyen az utak aszfaltjába.

Az M0-s autóúton a Megyeri híd felé az M3-as autópálya csomópontjában a 67-es km-nél útépítők dolgoznak, mérőberendezést építenek a burkolatba – írtuk reggeli anyagunkban. Az M3-as autópálya előtt 10 km-es a torlódás.

Az autósok az 54-es km-nél lévő csomópontban tudnak menekülni az M31-es autópálya –  Gödöllő – Mogyoród – M2-es autóút útvonalon, vagy az 58-as km-nél térhetnek le a Budapesten átvezető – de most torlódásos Nagytarcsai út – Vidámvásár utca – Ostoros út - Szlovák út – Rákospalotai határút – Szentmihályi út – Árpád út útvonalon.

A torlódás oka, hogy nagy erőkkel épül a Nemzeti Tengelysúlymérő-rendszer (TSM). Összesen 89 helyszínen kerül az aszfalt alá automatikus tengelysúlymérő szenzor az útdíjköteles szakaszokon. A rendszer kiépítésekor a mérési pontokon az útba süllyesztett érzékelőket telepítenek, amelyek képesek a járművek tengelyterhelését és össztömegét mozgás közben meghatározni.

A már beépített eszközök február óta egyelőre tesztüzemben dolgoznak, a rendszer kiépítése folyamatos, a kapcsolódó jogszabály-módosítások pedig tavasszal készülnek el.

D.P.

A rendszer élesben úgy tudjuk, ősztől fog működni és a szolgáltatást a matrica-ellenőrző kapukhoz hasonlóan, a nemzeti útdíjfizetési szolgáltató fogja üzemeltetni. Nemrégiben, amikor a szolgáltató központjában jártunk, ahol megnéztük, hogyan dolgoznak a kameráik, a képernyőkön látható volt a tengelysúlymérő pontok építése, jellemzően az ellenőrző-kapuknál.

Ha valakit érdekel, hogyan ellenőriz menet közben a rendszer, itt egy rövid animáció róla, ez egészül ki majd a tengelysúly-méréssel is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!