szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A csillagos stuttgarti márka erőforrásnak a termikus hatásfoka minden korábbi értéket megdöntött.

Néhány évtizeddel ezelőtt a benzinmotorok a legjobb esetben 20-25 százalékos hatásfokkal rendelkeztek, öngyulladós társaik pedig legfeljebb 25-30 százalékos értékekkel büszkélkedhettek. Az azóta eltelt időkben mindkét motortípus hatalmas fejlődésen ment keresztül, így ma már nem ritkák azon erőforrások, melyek termikus hatásfoka eléri a 40-42 százalékot.

Ezt a bizonyos 40-42 százalékos határt azonban már igen nehéz átlépni. Most azonban a Mercedes arról számolt be, hogy az 1,6 literes lökettérfogatú V6-os turbós benzinmotorja 50 százalék feletti termikus hatásfokkal büszkélkedhet – legalábbis a tesztpadon. Ez azt jelenti, hogy az erőforrás az üzemanyagban lévő energia több mint felét képes teljesítmény előállítására hasznosítani.

A Mercedes kereskedésekben azonban egyelőre még felesleges ezután az új motor után érdeklődni, ugyanis az említett erőforrás az az AMG által finomhangolt motor, mely a Mercedes csapat Forma–1-es autóiban rejtőzik. Egyelőre tehát csak Hamilton és Bottas használthat ennyire hatékony, és nem mellesleg rekorderős erőforrást, melynek enyhén módosított változata azonban a Project One közúti hipersportautóban is fel fog bukkanni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!