szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Főleg a használt piac egyik nagy kedvence a kombi Audi A6, jó tudni, mire számíthatunk előre.

A héten a neten megjelent lényegében az összes hivatalos fotó az új Audi A6-osról. A kocsit a Genfi Autószalonon meg is lehet majd nézni teljes valójában is.

Ahogyan a megjelent képek kapcsán írtuk is, az új A6-os a nagyméretű A8-as – amelyet már vezettünk is – és a sportosabb A7 stílusát és a csúcstechnológiáját örökölte meg.

Először tehát a limuzin változat jelenik meg hivatalosan, de a gyakorlatias magánvásárlók körében – főleg majd használtként – a kombi, az Avant az igazán érdekes. Ez úgy tűnik másfelé is így van, ezért, egy virtuális dizánjtervek alkotásával foglalkozó művész, Kleber Silva felvázolta, vélhetően, milyen is lesz az új A6 kombi.

klebersilva
klebersilva
Az Avant tervezési vonalai pont olyanok, mint a négyajtósé, csak a hátsó vége lett megnyújtva, viszont másmilyen hátsó lámpákkal és króm betéteket rakott hozzá, amelyek egyesítik a két világító testet - többé-kevésbé úgy, mint az új A8-ason látható. Meglátjuk a valóságban is ilyen lesz-e.
klebersilva
klebersilva

Ami biztos, Európában az A6 két különböző motorral debütál. A turbófeltöltésű 3,0 literes TFSI V6-os, 340 LE (250 kW) és 500 Nm nyomatékot kínál. Ezt a teljesítményt egy hétfokozatú S tronic sebességváltó és összkerékhajtás viszi a kerekek felé, amellyel a szedán 5,1 másodpercen belül gyorsul 0-100 km/h-ra. A dízelmotorok esetében a 3,0 literes TDI V6 az alap, amely 286 lóerős (210 kW) és 620 Nm nyomatékú.

Függetlenül motorváltozatoktól, ott lapul a kocsiban a "mild hibrid rendszer" is, amely egy szíjas generátorból és egy lítium-ion akkumulátorból áll. Audi szerint a rendszer segít csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást nagyjából 0,7 l-rel 100 kilométerenként.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!