szerző:
Tetszett a cikk?

Talán nem járunk messze az igazságtól, ha azt állítjuk, hogy a legszebb BMW-k néhány évtizede készültek. Mint például ez a nemesített példány.

A BMW 1988 és 1995 között valamivel több mint 12 200 darabot gyártott az E34-es 5-ös sorozatra épülő M5-ösből. A sportszedánt eleinte egy 3,6 literes, 315 lóerős és 360 Nm-es hathengeres motor mozgatta, ami 1991-ben átadta a helyét egy 3,8 literes egységnek, ami már 340 lóerővel gyilkolta a hátsógumikat.

Az előbbi mintegy 6,4, az utóbbi pedig körülbelül 6 másodperc alatt tudta le a 0-100-as sprintet, és közös vonásuk az elektronikusan 250 km/h-ra limitált végsebesség. De voltak, akiknek mindez kevés volt.

Pontosan nekik készült ez a szolid optikai tuningos autó:

László Ferenc

Nekünk a múlt hétvégén a Balatonnál, a Concours d’Elegance oldtimer rendezvényen sikerült összefutnunk a mellékelt fotókon látható Alpina B10 Bi-Turbóval, melyből 1989 és 1994 között alig 507 példány készült. Az E34-es 535i alapjaira épülő ritkaság akkoriban mintegy 150 ezer német márkába került, vagyis közel kétszer annyiba, mint egy gyári M5-ös.

László Ferenc

Az elképesztő felárat az indokolta, hogy a 3,4 literes benzinmotor kapott két turbófeltöltőt, ami nem kevesebb mint 360 lóerős teljesítményt, illetve 520 Nm-es nyomatékot eredményezett. Az ötsebességes kéziváltós autó hivatalosan 5,6 másodperc alatt gyorsul állóhelyzetből 100-as tempóra és a végsebessége 291 km/h. A 0-200-as sprint sem tart vele túl sokáig, konkrétan 19,7 másodpercig.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Összehasonlításképp, a nemrégiben általunk kipróbált legújabb gyári alap BMW M5-ös már 600 lóerős, négykerékhajtású és 3,4 másodperc alatt lő ki 100-ra. Ennél pedig már csak az alig pár napja bejelentett, 625 lovas BMW M5 Competition durvább.

László Ferenc

Záróakkordként pedig egy ugyancsak a Concours d’Elegance-on látott bajor youngtimer, avagy így mutat a mindössze 1 510 példányban gyártott BMW 850CSi hátulja:

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!