szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bajor gyártó teljesen új fejlesztésű sportmodelljéből lesz csak hátul hajtó és összkerekes változat is. És a manuális váltóról sem feledkezik meg a BMW.

A BMW 2011-től egészen 2018-ig gyártotta az F30-as típusjelzésű 3-as sorozatot, melynek nemrégiben mutatkozott be a G20-as kódjelű teljesen új generációja. A G20-ból egyelőre még nincs igazán erős változat, így a még fejlesztés alatt álló új M3-as érkezéséig be kell érnünk az M Performance kivitellel (mellékelt fotókon), illetve az M340i-vel.

BMW

Az új 3-as sorozat M3-as kivitele várhatóan 2020-ban fog bemutatkozni, és a legfrissebb pletykák szerint összkerekes, illetve hátsókerék-hajtású változatban is elérhető lesz. A hamisítatlan vezetési élményre vágyók minden bizonnyal a csak hátul hajtó M3-ra csapnak majd le, melyet a legfrissebb pletykákban M3 Pure néven emlegetnek.

Az elektronikus hátsó differenciálzárral felvértezett M3 Pure várhatóan csak és kizárólag hatfokozatú kéziváltóval lesz rendelhető, a motorházteteje alatt pedig egy az M4 GTS-ből származó vízbefecskendezéses 3 literes biturbó erőforrás kap helyet. Ez a motor az előzetes információk alapján 460 lóerős lesz, vagyis ugyanolyan erős, mint a kifutó M3-as limitált CS változata.

BMW

Az M3-ból ezenkívül 480 lóerős teljesítményű összkerék-hajtású változat is érkezik. Ez az automataváltós verzió az M5-öséhez hasonló meghajtást kap, vagyis gombnyomásra bármikor egyszerűen hátsókerekessé tehető. 2021-ben jöhet az 500-510 lóerő körüli Competition kivitel, melyet később az 530-550 lóerős CS és CSL változatok követhetnek majd.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!