szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Első körben két benzin- és három dízelmotorral érkezik a később plugin hibridként és sportváltozatban is támadó új kompakt szedán.

A BMW 1975-ben dobta piacra az azóta komoly karriert befutott 3-as sorozat első, E21-es generációját. A szériából 2011-ben mutatták be a hatodik, F30-as típusjelű kiadást, amit most küldött nyugdíjba a Párizsi Autószalonon debütált utódmodell. A G20-as kódjelzésű vadonatúj 3-as BMW konkrétan ilyen lett:

©

A nemrégiben ráncfelvarrt Mercedes C-osztály, illetve az ugyancsak a közelmúltban kisebb faceliften átesett Audi A4-es legfőbb ellenfele 4,71 méter hosszú, vagyis 8,5 centiméterrel több helyet foglal a garázsban, mint a kifutó modell. A szélesség 16 milliméterrel, a magasság egyetlen milliméterrel, a tengelytáv pedig 55 milliméterrel nőtt, ezzel szemben a tömeg 55 kilogrammal csökkent.

©

Az ideális 50:50-es tömegeloszlású új 3-as BMW elöl 43, hátul 21 milliméterrel szélesebb nyomtávú, mint a kifutó modell, a légellenállási tényezője pedig igen kedvező, 0,23-as. A frontrészt a hatalmas BMW-vesék, illetve az új rajzolatú nappali menetfényt kapott fényszórók uralják, hátul pedig vékonyra nyújtott lámpákra lehetünk figyelmesek.

©

A korábbiaknál több hellyel kecsegtető utastérben a kormány mögött alaphelyzetben egy 5,7 colos digitális műszeregység található, ami felár ellenében egy 12,3 colos képernyőre cserélhető. A műszerfal közepén lévő érintőkijelző alapáron 8,8 colos, a jobban felszerelt modellekben pedig egy 10,25 colos panel kerül ide. A csomagtartó alaphelyzetben 480 literes, a hátsó ülések alapáron 40:20:40 arányban dönthetők.

©

A kereskedelmi forgalomban a jövő év márciusában felbukkanó új 3-as BMW első körben ötféle motorváltozattal lesz kapható. Benzin fronton a 184 lóerős 320i jelenti a belépőszintet, ami felett a 258 lóerős 330i trónol – közös vonásuk a négy henger és a turbófeltöltő. A dízelek közül a 150 lóerős 318d a leggyengébb, majd pedig a 190 lóerős 320d, illetve a 265 lóerős hathengeres 330d következik a sorban.

©

Kéziváltó csak a 318d-hez és a 320d-hez lesz, az automata váltó egy nyolcfokozatú ZF-egység. A piaci startkor a 320d-hoz lehet majd összkerékhajtást rendelni, a későbbiekben pedig további modellek is elérhetők lesznek xDrive kivitelben. Várhatóan jövő nyáron érkezik a 60 kilométeres e-hatótávolságú 330e plugin hibrid modell, illetve a sportosra hangolt 374 lóerős M340i. A G21-es kombit előreláthatólag ugyancsak 2019-ben leplezik majd le, 2020-ben pedig támad a minden korábbinál erősebb új M3-as és M4-es.

A pontos árakat egyelőre még nem jelölte meg a BMW, melynek képviselői azt ígérték, hogy az új modell az elődjéhez hasonló áron érkezik meg a szalonokba. A kifutó modell legolcsóbb változata, a 318i szedán jelenleg 9,75 millió forintba kerül hazánkban.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Alig észrevehető, de rájöttek: az ember is képes hegyezni a fülét

Alig észrevehető, de rájöttek: az ember is képes hegyezni a fülét

Koronavírus: három új fertőzött, meghalt két idős beteg

Koronavírus: három új fertőzött, meghalt két idős beteg

Furcsa eredmény jönne ki, ha saját életünk nyomaira bukkannánk a Marson

Furcsa eredmény jönne ki, ha saját életünk nyomaira bukkannánk a Marson