szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Első körben két benzin- és három dízelmotorral érkezik a később plugin hibridként és sportváltozatban is támadó új kompakt szedán.

A BMW 1975-ben dobta piacra az azóta komoly karriert befutott 3-as sorozat első, E21-es generációját. A szériából 2011-ben mutatták be a hatodik, F30-as típusjelű kiadást, amit most küldött nyugdíjba a Párizsi Autószalonon debütált utódmodell. A G20-as kódjelzésű vadonatúj 3-as BMW konkrétan ilyen lett:

BMW

A nemrégiben ráncfelvarrt Mercedes C-osztály, illetve az ugyancsak a közelmúltban kisebb faceliften átesett Audi A4-es legfőbb ellenfele 4,71 méter hosszú, vagyis 8,5 centiméterrel több helyet foglal a garázsban, mint a kifutó modell. A szélesség 16 milliméterrel, a magasság egyetlen milliméterrel, a tengelytáv pedig 55 milliméterrel nőtt, ezzel szemben a tömeg 55 kilogrammal csökkent.

BMW

Az ideális 50:50-es tömegeloszlású új 3-as BMW elöl 43, hátul 21 milliméterrel szélesebb nyomtávú, mint a kifutó modell, a légellenállási tényezője pedig igen kedvező, 0,23-as. A frontrészt a hatalmas BMW-vesék, illetve az új rajzolatú nappali menetfényt kapott fényszórók uralják, hátul pedig vékonyra nyújtott lámpákra lehetünk figyelmesek.

BMW

A korábbiaknál több hellyel kecsegtető utastérben a kormány mögött alaphelyzetben egy 5,7 colos digitális műszeregység található, ami felár ellenében egy 12,3 colos képernyőre cserélhető. A műszerfal közepén lévő érintőkijelző alapáron 8,8 colos, a jobban felszerelt modellekben pedig egy 10,25 colos panel kerül ide. A csomagtartó alaphelyzetben 480 literes, a hátsó ülések alapáron 40:20:40 arányban dönthetők.

BMW

A kereskedelmi forgalomban a jövő év márciusában felbukkanó új 3-as BMW első körben ötféle motorváltozattal lesz kapható. Benzin fronton a 184 lóerős 320i jelenti a belépőszintet, ami felett a 258 lóerős 330i trónol – közös vonásuk a négy henger és a turbófeltöltő. A dízelek közül a 150 lóerős 318d a leggyengébb, majd pedig a 190 lóerős 320d, illetve a 265 lóerős hathengeres 330d következik a sorban.

BMW

Kéziváltó csak a 318d-hez és a 320d-hez lesz, az automata váltó egy nyolcfokozatú ZF-egység. A piaci startkor a 320d-hoz lehet majd összkerékhajtást rendelni, a későbbiekben pedig további modellek is elérhetők lesznek xDrive kivitelben. Várhatóan jövő nyáron érkezik a 60 kilométeres e-hatótávolságú 330e plugin hibrid modell, illetve a sportosra hangolt 374 lóerős M340i. A G21-es kombit előreláthatólag ugyancsak 2019-ben leplezik majd le, 2020-ben pedig támad a minden korábbinál erősebb új M3-as és M4-es.

A pontos árakat egyelőre még nem jelölte meg a BMW, melynek képviselői azt ígérték, hogy az új modell az elődjéhez hasonló áron érkezik meg a szalonokba. A kifutó modell legolcsóbb változata, a 318i szedán jelenleg 9,75 millió forintba kerül hazánkban.

BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!