szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vázoljuk, hogy az elmúlt esztendőben hogyan alakult a három nagy német prémiumgyártó csatája.

A Mercedes az elmúlt esztendőben 2,34 millió új személyautót adott el, és ezzel maga mögé utasította két fő riválisát, a BMW-t és az Audit. A képzeletbeli dobogó második fokára a müncheniek állhatnak fel, tavaly ugyanis mintegy 2,17 millió új BMW talált gazdára. A harmadik helyezett Audi 1,85 millió autót adott el 2019-ben.

Ha a csoport-szintű teljesítményt nézzük, akkor a BMW a Mini és a Rolls-Royce számokkal kiegészítve 2,52 millió autót dobott piacra, szemben a Mercedes-szel, mely a Smart eladásokat is beleszámítva 2,45 millió új kocsit helyezett forgalomba.

A Mercedes számára 2019 utolsó negyedéve minden korábbinál jobban sikerült: a stuttgarti márka most először több mint 600 ezer autót tudott eladni 3 hónap alatt. Konkrétan 614 319 darabot.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!