szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A nemrégiben felfrissített Seat Ibiza és VW Polo után hamarosan érkezik a cseh testvérmodell új generációja is.

A Skoda 1999-ben mutatta be az első Fabiát, amelyből 2007-ben jött ki a második generáció, amit 2014-ben követett az aktuális harmadik. Utóbbi ráncait 2018-ban varrták fel a csehek, és már nem kell sokat várnunk a negyedik generáció hivatalos leleplezésére.

A kereskedésekbe várhatóan valamikor a nyár végén, ősz elején begördülő új Fabia közúti tesztjei már javában folynak. A több-kevesebb álcázófóliát viselő prototípusokról készített kémfotók után most néhány hivatalos kép is érkezett.

©

A típus az elődjénél nagyobb méretű, körülbelül akkora, mint a konszerntestvér Volkswagen Polo, illetve Seat Ibiza. Ez a két modell egy ideje már arra az újabb platformra épül, amelyre a Fabia csak most tér át. Az elődjénél könnyebb autó csomagtartója 380 literes.

©

Az utastérben újdonságnak ígérkezik az analóg műszereket váltó teljesen digitális műszeregység, a motorháztető alatt pedig maradnak az 1 literes háromhengeres benzinmotorok, amelyek turbó nélkül 65–85 lóerőt, turbóval pedig 95–110 lóerőt tudnak. A csúcsmodellben várhatóan egy 150 lóerős 1,5 literes négyhengeres motor lesz, egy hétfokozatú DSG automata váltó társaságában.

©

 

©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!