A
Skoda 1999-ben mutatta be az első
Fabiát, amelyből 2007-ben jött ki a második generáció, amit 2014-ben követett az aktuális harmadik.
Utóbbi ráncait 2018-ban varrták fel a csehek, és már nem kell sokat várnunk a negyedik generáció hivatalos leleplezésére.
A kereskedésekbe várhatóan valamikor a nyár végén, ősz elején begördülő új Fabia közúti tesztjei már javában folynak. A több-kevesebb álcázófóliát viselő prototípusokról készített kémfotók után most néhány hivatalos kép is érkezett.
A típus az elődjénél nagyobb méretű, körülbelül akkora, mint a konszerntestvér Volkswagen Polo, illetve Seat Ibiza. Ez a két modell egy ideje már arra az újabb platformra épül, amelyre a Fabia csak most tér át. Az elődjénél könnyebb autó csomagtartója 380 literes.
Az utastérben újdonságnak ígérkezik az analóg műszereket váltó teljesen digitális műszeregység, a motorháztető alatt pedig maradnak az 1 literes háromhengeres benzinmotorok, amelyek turbó nélkül 65–85 lóerőt, turbóval pedig 95–110 lóerőt tudnak. A csúcsmodellben várhatóan egy 150 lóerős 1,5 literes négyhengeres motor lesz, egy hétfokozatú DSG automata váltó társaságában.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.