Hozz létre egy linket előfizetéssel nem rendelkező barátaid számára

Holnap debütál a horvátok közel 2000 lóerős villanyautója

A hipersportkocsi kevesebb, mint 2 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást.

  • hvg.hu hvg.hu
  • +${remainingCount} szerző
Holnap debütál a horvátok közel 2000 lóerős villanyautója

A horvátországi székhelyű Rimac 2019 elején a Genfi Autószalonon leplezte le második modelljét, a C_Two nevet kapott hiperautót, pontosabban annak a még nem teljesen végleges prototípusát. A fejlesztések azóta gőzerővel folytak, ennek eredményeképp pedig június 1-én végre lehull a lepel a végleges változatról.

Utóbbiról egyelőre keveset lehet tudni, mindenesetre a gyártó annyit azért már elárult, hogy az autó új néven fog debütálni és minden korábbinál nagyobb teljesítménnyel és különleges technológiákkal fog rendelkezni.

Rimac

A mintegy 700 millió forintos második generációs horvát villanyautó prototípusa 4,75 méter hosszú, 1,98 méter széles, alig 1,2 méter magas.

A négy villanymotorral, négy váltóval és négykerék-hajtással rendelkező Rimac C_Two nem kevesebb mint 1914 lóerős teljesítményt, illetve 2300 Nm-es nyomatékot szabadít rá az aszfaltra. Ezen adatok ismeretében talán már meg sem lepődünk azon, hogy a C_Two alig 1,97 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-as tempóra, vagyis körülbelül olyan fürge, mint a Tesla Roadster 2.

Rimac

A Rimac C_Two 0-ról 300-ra 11,8 másodperc alatt katapultál, a végsebessége pedig 412 km/h. A 120 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt, 1950 kilogramm tömegű autó a WLTP-szabvány szerint egy feltöltéssel 550 kilométert képes megtenni, 0-ról 80 százalékra alig fél óra alatt feltölthető a telepe és a tervek szerint Level 4-es önvezetés is lesz benne. Utóbbi miatt nem kevesebb mint 8 kamera, 2 Lidar rendszer, 6 radar és 12 ultraszónikus szenzor található a kocsiban.

A horvát sportkocsiból a tervek szerint alig 150 példány fog készülni. Azonban még ez is komoly mennyiség ahhoz képest, hogy az elődből csak 8 utcai és 2 versenypályára szánt példány látott napvilágot. És ebből egyet maga Richard Hammond, a The Grand Tour egyik műsorvezetője tört totálkárosra.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.