9 év után búcsúzik a villanyautó-piac egyik úttörője, a BMW i3

A korát megelőző technikával felvértezett elektromos városi kisautó elérkezett életciklusa végéhez.

  • hvg.hu hvg.hu
9 év után búcsúzik a villanyautó-piac egyik úttörője, a BMW i3

A BMW bejelentette, hogy a világ több mint 74 országában értékesített prémium kategóriás kompakt villanyautónak, az i3-nak befejeződött a gyártása.

A bajor gyártó 2013 júliusában leplezte le a BMW i3 végleges változatát, a sorozatgyártás pedig 2013 szeptemberében kezdődött meg a németországi Lipcsében.

BMW

A 250 ezer példányban gyártott és most a HomeRun Edition limitált szériával búcsúzó i3 egyetlen generációt élt meg, de életciklusa során több frissítést is kapott, melynek köszönhetően egyrészt nőtt a hatótávja, másrészt növekedett a teljesítménye.

BMW

A csúcsmodell, a sportosra hangolt i3s az alapmodell 170 lóerejétől eltérően 184 lóerős produkciót ad elő. A 22, 33,2, illetve 42,2 kWh bruttó kapacitású akkumulátorral szerelt BMW i3 2018-ig hatótávnövelő kéthengeres benzinmotoros változatban is készült.

BMW

A BMW kínálatában jelenleg a vadonatúj iX1 a legkisebb elektromos modell, ezenkívül pedig a villanymotoros Mini mellett sem mehetünk el szó nélkül.

BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

A két évvel ezelőttinél is durvább aszály néz ki idén, az őszi vetés hamarabb ért be, a tavaszi kultúrák „nagyon rossz állapotban vannak”, ha nem jön eső, nagy terméskiesések lehetnek a kukoricában. A kormány most leginkább az öntözéssel kampányol az aszály ellen, kár, hogy ez a hazai termőterületek alig több mint 2 százalékán érhető el.