Horn Andrea
Horn Andrea
Tetszett a cikk?

A Red Bull címvédő versenyzője csak a 10. helyről indult a 37. F1-es Magyar Nagydíjon, meg is pördült a futam közben, mégis sikerült behúznia a győzelmet. A dobogóra a Mercedes két pilótája, Lewis Hamilton és George Russell fért még fel.

A rajtnál remekül jött el George Russell, a Mercedes versenyzője, aki szombaton nagy meglepetésre lenyúlta a pole pozíciót az addig domináló Ferrarik elől, amelyek Carlos Sainz, Charles Leclerc sorrendben követték. Nagyot lépett előre a hetedik helyről induló Lewis Hamilton (Mercedes) aki gyorsan megelőzte az előle induló két Alpine-t, és a negyedik Lando Norris nyomába eredt. Ugyanennyi pozíciót nyert az időmérőn tizedik Max Verstappen.

A 12. körben utol is érte a hétszeres világbajnok Hamilton a McLaren brit versenyzőjét, és a hármas kanyarban meg is előzte. Akárcsak az időközben rájuk felzárkózó Verstappen. Egy körrel később Norris már csak a hetedik volt, miután Sergio Perez is elment mellette.

Verstappen megnyerte a Magyar Nagydíjat, a Ferrarik saját magukat szabotálták - élő közvetítésünk

A szombaton erőforrás-problémával küzdő Verstappen a 14. körben rádión ismét azt jelentette a csapatának, hogy valami nem stimmel az autójával, egyelőre azonban nem tűnt úgy, hogy visszaesne a sebessége.

A Ferrari a 17. körben elérte, hogy Russellt kihozza a csapata keretket cserélni: eljátszották, hogy ők is kihívják Sainzot. A spanyolt végül csak a következő körben intették ki, de a brit annak ellenére is vissza tudott kerülni elé, hogy nem volt hibátlan a boxlátogatása, mert a jobb első kerekét csak nehezen tudták leszedni. Sainz ráadásul nem csak hogy Russell mögött maradt, hanem még az alpine-os Esteban Ocon is be tudott ékelődni közéjük.

Leclerc a 21. kör végén az élről állt ki a boxba, ahonnan éppen a csapattársa elé tért vissza. A 22. körre az élmezőnyben Oconon kívül mindenki friss abroncsokat kapott, az élen ekkor ismét Russell haladt, mögötte Leclerc, Sainz, Verstappen, a francia és Hamilton haladt.

Veres Viktor

Ocont végül egy körrel később hívták ki, majd pont a csapattársa, Fernando Alonso elé hajtott vissza a pályára. A kettős kicsit egymással is csatázott, mire a mögöttük érkező Daniel Ricciardo (McLaren) köszönte szépen, és elment mindkettejük mellett, így fellépett a 10. helyre.

Az öt körrel fiatalabb gumikon Leclerc a 28. körben utolérte Russellt, aki perceken keresztül hatékonyan védekezett ferraris riválisa ellen, de a 31. körben az egyes kanyarban már nem tudott mit tenni. A nyitott hátsó szárnnyal száguldó Leclerc bevetődött mellé, iszonyú rövid féktávot vett, és gond nélkül befordult, átvéve a vezetést. Ám miközben vívtak, Sainz utolérte őket.

Veres Viktor

A 35. körben a boxból kifelé tartó Cunoda Juki okozott izgalmas pillanatokat: megcsúszott és keresztbe állt a pályán a még nem üzemmeleg gumikon a pálya felső részén, a sikánban.

A negyedik helyen haladó Verstappen hamarosan utolérte Sainzot, de még mielőtt megpróbálta volna megelőzni, kihívták a boxba kereket cserélni. A döntés logikusnak tűnt: korábban ő, majd Norris és Russell is azt jelentette, hogy az eső egyre inkább szemerkél, egyre csúszósabb a pálya. A Ferrari és a Mercedes is gyorsan reagált: Leclerc és Russell is a boxba hajtott és mindkettő kemény keverékű gumit kapott. A bejáratott abroncsain a holland már a következő körben meg tudta előzni a monacóit, rövidesen azonban hibázott: megpördült, Leclerc pedig visszavette a pozícióját.

Két körrel később, a 45.-ben Verstappen ismét csont nélkül megelőzte Leclerc-et, így alakítva a sorrendet az élmezőnyben: Sainz, Hamilton, Verstappen, Leclerc, Russell, Perez. Az első tízbe Ricciardo, Stroll, Norris és Vettel fért még be. Stroll hamarosan utolérte és el is ment a McLaren ausztrálja mellett, aki azonban nekikoccant, és kiforgatta a 3-as kanyarban. Öt másodperces időbüntetést kapott érte.

Veres Viktor

A Ferrari az 51. körben Sainzot is kihívta kerékcserére, ami megint nem sikerült zökkenőmentesen. Hamilton ezzel átvette a vezetést, de egy körrel később ő is új - lágy - gumikat kapott, így Verstappen állt az élre. Eközben a világbajnoki pontversenyben őt 63 ponttal lemaradva követő Leclerc nagyon küzdelmes köröket futott az előzőleg kapott kemény keverékű gumikon, amelyek csak nem akartak elkezdeni rendesen tapadni. Végül az 55. körben újra kiszólította a csapata, a hatodik helyről.

Verstappen elképesztő versenye folytatódott: az 57. körben már 8 másodperccel hajtott az élen Russell előtt, aki 2 másodperces előnyben volt az őt követő Sainzcal szemben. A negyedik helyen Hamilton haladt, folyamatosan közelítve a spanyolhoz.

A hétszeres brit világbajnok végül a 63. körben érte utol riválisát, és probléma nélkül meg is előzte. Ezzel mindkét Ferrari leszorult a dobogóról, amiben ismét szerepe volt az elbaltázott stratégiának: Leclerc versenyét egyértelműen az vágta haza, hogy kemény abroncsokat kapott, amelyek a hűvös-vizes körülmények között nem működtek úgy, ahogy várták tőlük.

Hamilton Sainz után a csapattársát, Russellt is simán lehagyta, és a második helyen találta magát. Két körrel a vége előtt Valtteri Bottas Alfa Romeója megállt, virtuális biztonsági autós szakasz következett.

Az utolsó, 70. körre aztán elengedték a mezőnyt, amely szakadó esőben futott be.

Verstappen pályafutása 28. futamgyőzelmét aratta, ls az elsőt a Hungaroringen, ezzel a háromszoros világbajnok brit Jackie Stewartot megelőzve immár egyedül áll az örökranglista nyolcadik helyén.

Veres Viktor
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!