szerző:
Tetszett a cikk?

A szuperritka Volkswagen szinte bármilyen terepakadályt képes leküzdeni és mély hóban is brillírozik.

A Volkswagen 1950-ben kezdte meg a Bogarat követő második modellje, a Typ 2 sorozatgyártását, a Bulli becenevű dobozos T1 modell egészen 1967-ig volt kapható.

A sorozat egyik 1962-ben készült példánya egy bécsi mérnökhöz, Kurt Kretznerhez került, aki bár nagyon szerette T1-esét, kicsit komolyabb terepjáróképességet szeretett volna kicsiholni belőle. Az öltetet tett követte, és 1968-ra el is készült a mellékelt fotókon látható narancssárga fényezésű Raupenfuchs.

László Ferenc
László Ferenc

A 23 centiméterrel kiszélesített kaszni alatt elöl nyolc darab kormányzott 14 colos kerék található, hátul pedig 13 colos kerekek találhatók a különleges hernyótalpas megoldásban.

Az alapmodellnél négy centiméterrel magasabb és 160 kilogrammal nehezebb, 1,3 tonnás különlegesség meghajtásáról egy hátul található 1,5 literes 4 hengeres szívó benzinmotor gondoskodik, mely léghűtéses boxeregység 42 lóerős teljesítménnyel rendelkezik.

László Ferenc
László Ferenc

A 95 km/h végsebesség 35 km/h-ra csökkent, az 550 kilogrammal terhelhető Raupenfuchsban három-hat személy foglalhat helyet. Említést érdemel továbbá az automatikus differenciálzár, a nyolc dobfék

Kretzner két ilyen kocsit készített, a harmadik példány végül sosem készült el. Az általunk a hannoveri VW Bus Festivalon megtekintett Raupenfuchs restaurálásával tavaly készültek el a gyári szakemberek.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!