szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A korábbi híradásokkal ellentétben a C-osztályba és az E-osztályba sem tér vissza a 8 hengeres erőforrás.

A Mercedes-AMG-t a közelmúltban sok kritika érte amiatt, hogy a C-osztály legsportosabb csúcsmodellje 4 literes V8 helyett plugin hibrid 2 literes 4 hengeres hajtással debütált.

Az igen visszafogott megrendelési számokat produkáló Mercedes-AMG C63 S E Performance hiába rekorderős, 680 lóerős teljesítményű, érzelemmentes orgánuma, hatalmas tömege és riválisainál jelentősen magasabb ára miatt sokak számára csalódást jelent.

Nemrégiben olyan pletykák keltek szárnyra, miszerint a C-osztály és az E-osztály csúcskategóriás AMG modelljeibe 2026-tól visszatérhet a V8-as motor, Michael Schiebe a Mercedes-AMG első embere most azonban tiszta vizet öntött a pohárba: soha többet nem lesz V8-as C-Klasse és E-Klasse.

C63 S E Performance
Mercedes-AMG

Az általunk nemrég alaposan letesztelt új E-osztály AMG csúcsmodelljét egyelőre még nem leplezték le, ebben a várakozások szerint egy 3 literes soros 6 hengeres turbós benzinmotorra épülő plugin hibrid hajtáslánc kap helyet.

Egyelőre csak 4 hengeres motorokkal rendelhető az új E-osztály
László Ferenc

A nagy rivális BMW 6 hengeres 3 literes motorral szereli M3-as modelljét, az érkezőben lévő új M5-ben pedig plugin hibrid technikával kiegészített 4,4 literes V8-as erőforrás lesz.

Az Audi 6 és 8 hengeres erőforrásokkal kínálja RS4-es és RS6-os modelljeit, és ez várhatóan a közeljövőben is így marad.

A Mercedes a felsőbb kategóriás luxusautóit és drágább sportkocsijait szereli V8-as motorral, a 6 literes biturbó V12-es egység egy ideje már csak a Maybach luxuslimuzin általunk nemrégiben kipróbált S680-as csúcsmodelljében érhető tetten.

612 lóerő és 900 Nm a Maybach S680-ban
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!