szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A C-osztály legsportosabb változata hiába igen erős és nagyon gyors, több sebből is vérzik.

A Mercedes a közelmúltban dobta piacra az aktuális C-Klasse csúcsmodelljét, a közel 700 lóerős plugin hibrid hajtású Mercedes-AMG C63 S E Performance-t, mely iránt a legfrissebb híradások szerint nagyon szerény vásárlói érdeklődés mutatkozik.

Német lapértesülések szerint a helyi kereskedők eddig alig vettek fel megrendeléseket az új modellre – a Mercedes ezzel kapcsolatos hivatalos álláspontja egyelőre ismeretlen, mint ahogy azt sem tudni, hogy világszerte eddig hány darab C63 S E Performance-t értékesítettek.

Mercedes-AMG

Az újdonság sikertelensége több tényezőnek is betudható. Ezek közül talán a legfontosabb, hogy az érces hangú 4 literes V8-as benzinmotor helyét egy elektromos rásegítéssel rendelkező 2 literes 4 hengeres egység vette át.

Hiába az 510-ről 680 lóerőre nőtt csúcsteljesítmény és a 700-ról 1020 Nm-re emelkedett maximális nyomaték, valamint a 4-ről 3,4 másodpercre olvadt 0-100-as szintidő, a piacnak vélhetően többek közt az sem tetszik, hogy a nagy és nehéz akkumulátor miatt több száz kilogrammal 2,1 tonnára nőtt a kocsi tömege.

Ráadásul nem is olcsó a kombi és szedán változatban készülő összkerék-hajtású Mercedes-AMG C63 S E Performance, melynek magyarországi alapára 45,7 millió forint.

Mercedes-AMG

A 0-ról 100-ra 4,2 másodperc alatt felgyorsuló, 480 lóerős 3 literes 6 hengeres motorral szerelt hátsókerék-hajtású BMW M3 már 31,3 millió forint ellenében hazavezethető, a 3,5 másodperces 0-100-as sprintre képes 510 lovas összkerekes BMW M3 Competition M xDrive indulóára pedig 34,1 millió forint.

Az aktuális M3-as az első olyan generáció, mely immár kombi kivitelben is készül.

BMW

A 3,9 másodperces 0-100-as szintidővel rendelkező 2,9 literes 6 hengeres motorú Audi RS4 Avant hazai indulóára 31,6 millió forint, ez a típus kizárólag kombiként kapható.

Audi

Nemrégiben olyan pletykák keltek szárnyra, miszerint a C-osztály és az E-osztály csúcskategóriás AMG modelljeibe 2026-tól visszatérhet a V8-as motor, tűzhöz közeli AMG források szerint viszont erre lényegében semmi esély.

Az általunk nemrégiben alaposan kipróbált új E-osztály flagship modelljét egyelőre még nem leplezték le, a plugin hibrid E63 S E Performance "szíve" állítólag egy 6 hengeres benzinmotor lesz.

Az új E-osztály, de még nem az AMG csúcsmodell
László Ferenc

Viszonyításképp, az előd E 63 S 4Matic+ 4 literes biturbó V8-as egysége 612 lóerős, illetve 850 Nm-es produkciót ad elő, ami 3,4 másodperces 0-100-as gyorsuláshoz és 300 km/h végsebességhez elegendő.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!