szerző:
Tetszett a cikk?

Valahonnan a távolból finoman dorombol a 6 literes 12 hengeres, fejünket puha párna, hátunkat és vádlinkat masszázs kényezteti, finoman terjeng a fedélzeti parfüm illata, az ezüst poharakban behűtött Dom Perignon gyöngyözik. A csúcs Maybach S-osztály átértelmezi a luxusutazás fogalmát.

Sokan rajongásig imádják a 7-es BMW-t és egyesek a fél karjukat adnák egy Audi A8-ért, de a német über szentháromság delikvensei közül egyértelműen a Mercedes S-osztály örvend a legnagyobb népszerűségnek.

A Bentley és a Rolls-Royce kínálatában azonban akadnak olyan luxustól tocsogó hatalmas limuzinok, melyek mellett még egy nyújtott tengelytávú S-Klasse is szerényen meghúzza magát a parkoló sarkában.

De nyugalom, a Mercedes a kékvérű brit szedánokra is tud adni választ, amit úgy hívnak, hogy Maybach S-osztály. Kipróbáltuk, hogy milyen együtt élni egy ilyen német csodával, teszten az abszolút csúcsmodell, a Mercedes-Maybach S680 (a megannyi részletfotóért érdemes rákattintani a galériára).

László Ferenc

Tekintetes úr

Jelen tesztalanyunk egyetlen percig sem titkolja, hogy az aktuális S-osztályra épül, de a külseje minden tekintetben picit finomabb, picit arisztokratikusabb az úgymond mezítlábas alapmodellnél.

A vaskos krómcsík által hosszában kettéosztott géptető elején büszkén mered az égnek az ezüst csillag, a hatalmas hűtőmaszk tekintélyt parancsolva próbálja meg oltani a mögöttes gigant erőforrás folyamatos légszomját, és akkor az egyedi kialakítású lökhárítókról és az itt-ott felfedezhető szolíd V12 és Maybach logókról még nem is tettünk említést.

5,47 méteres hossz, 3,4 méteres tengelytávolság
László Ferenc

A klasszikus vonalvezetésű szedánnak jól áll a smaragdzöld metálfény, de ha kimaxolnánk a polgápukkasztás faktort, akkor ott az egy hét alatt kézzel felvitt kéttónusú fényezés potom 7,7 millió forintért. Ennyiből akár egy új Suzuki Vitara is kijön, igaz fapados kivitelben.

Tesztautónkon az egyfajta arany középutat jelentő látványos sokküllős 21 colos felnik feszülnek. A 19-20 colos polgári felnik valahogy nem mutatnak ilyen impozánsan, a 22 colos AMG példányokat pedig már kicsit túlzásnak érezzük.

A 13,4 méteres fordulókör 11,4-12,4 méterre csökkenthető
László Ferenc

A kamerákkal folyton kátyúkat és fekvőrendőröket keresgélő légrugós futómű minden úthibát kisimít, 21 colos kerékkel is kiváló a komfort, a kisebb kerekekben maximum annyi ráció lehet, hogy a hátsókat 4,5 helyett akár 10 fokkal is képes elforgatni az összkerék-kormányzás.

Utóbbi rendszernek köszönhetően nemcsak a kanyarvételi tulajdonságok javulnak, hanem eggyel kisebb méretűnek is érződik a hatalmas hodály.

Az 5,18 méteres normál S-osztálynál 29 centiméterrel hosszabb a Maybach verzió, mely még a Lang kivitelű S-Klasséra is rálicitál 18 centiméterrel. Érdekesség, hogy a már csak egyetlen tengelytávval gyártott új 7-es BMW alig 8 centiméterrel rövidebb a Maybachnál, a Rolls-Royce Ghost alapmodellje pedig körülbelül ugyanennyivel hosszabb nála.

László Ferenc

Mobil lakosztály

A két hatalmas kijelzőt felvonultató műszerfal ismerős lehet a normál S-osztályból és kicsit kevésbé futurisztikus, mint az elektromos EQS triplakijelzős Hyperscreenje. A kiváló minőségű digitális műszeregységén Maybach tematika is beállítható, a helykínálat pazar, a minőségérzet nemcsak látszatra, tapintásra és illatolásra is messze áltag feletti.

A hűthető/fűthető ülések finoman masszíroznak és kanyarban aktívan betámasztanak a megfelelő oldalon, a 2,6 millió forintos Burmester 4D elképesztően jól szól, és többek közt plafonra szerelt, illetve az oldalajtókból látványosan kiforgó megvilágított hangszórókat is felvonultat.

László Ferenc

A soft-close ajtócsukás nem mai feature, az elektromos ajtónyitás/csukás viszont új fejlesztés, de az új 7-estől eltérően ezúttal csak a hátsó ajtók mozgathatók motorosan. A legnagyobb luxust a jobb hátsó utast élvezheti, aki gombnyomásra előreküldheti az anyósülést és már-már fekvőpozícióban utazhat.

A hátsó ülések támlája 19-43,5 fokban dönthető és a behuppanást követően előzékenyen előrébb mozog a biztonsági öv csatja, melyhez hasonló megoldás leginkább csak kupékban és kabriókban található. Nem mellesleg légzsák is rejtőzik a hátsó biztonsági övekben.

László Ferenc

 

László Ferenc

Mindkét hátsó utasnak járnak a pihepuha párnák, a nyak- és vállfűtés, illetve a vádlimasszás. Talpmasszázs nincs, az az A8 felségterülete.

First Class kivitelben négyszemélyes a Maybach S-osztály, hátul középen többek közt egy 1-7 Celsius fokos hőmérsékletet biztosító mini hűtő, egy elegáns pohárvitrin, valamint egy a középkonzolból kivehető tablet található.

Az első ülések háttámláján két érintőkijelző figyel, melyekhez egy-egy vezeték nélküli high-end fejhallgató is jár, ellenben a plafonból lenyitható szélesvásznú hatalmas kijelzőre vágyók jobban járhatnak egy 7-es BMW-vel.

László Ferenc

Tévénézés vagy zenehallgatás közben jól esik egy kis pezsgőt kortyolgatni az ezüstpoharakból, melyek alsó peremére finoman ráharap a középkonzol három karma, így nem kell a kihajtható asztalkákon tárolni a borulékony itókát.

A fedélzeti parfümadagoló nem holmi hétköznapi Mercedes-, hanem exkluzív Maybach illatot lehelget finoman az utastérbe, olyan speciális formában, hogy a parfüm ne tapadjon rá a ruhánkra és a bőrünkre, és ne vegyüljön a saját Yves Saint Laurent illatunkkal. Hiszen hova vezetne mindez?

László Ferenc

A 253 apró LED-et felvonultató hangulatvilágítás látványosan személyre szabható, és szemrevaló vizuális effekttel jelzi például azt is, ha éppen feljebb vagy lejjebb állítjuk a klíma hőfokát. A csomagtér nem túl tágas, alaphelyzetben 495 literes, és ebből sokat elrabol az egyébként könnyen kivehető pezsgőhűtő.

A legolcsóbb extra a 2540 forintos láthatósági mellény, de a rosegold kulcsért sem sok az 50 ezer forint, a zászlótartó rudak darabjáért pedig 470 ezer forintot kérnek el.

László Ferenc

László Ferenc
László Ferenc
Tucatmodell

Normál Mercedesekbe egy ideje már nem szerelnek V12-es motort, ilyen irányú igényeinket már csak a Mercedes-Maybachok képesek kielégíteni. Az S680-ban lévő 6 literes biturbó egység 612 lóerős produkciót ad elő, ami mellé 900 Nm-es nyomaték hívható le már 2000-es fordulattól.

A futóművet és minden egyebet kilágyító Maybach módban mindig második fokozatban lódul meg a 2350 kilogrammos monstrum (S580 Lang: 2115 kg), a kilencfokozatú automata váltó azonban még Sport módban is szuperfinoman vált.

A hátsókerék-hajtású előd S650-ben 630 lóerőt és 1000 Nm-t tudott a V12
László Ferenc

0-ról 100-ra 4,5 másodperc alatt pattanhatunk fel, melyben komoly szerepe van a V12-vel most először kombinált összkerék-hajtásnak, mely alapvetően mindig a hátsó kerekeket gyötri nagyobb hangsúllyal. 130-nál percenként mindössze 1500-at fordul a főtengely, a végsebesség 250 km/h-ra van korlátozva.

Aki ennél nagyobb tempóra vágyik, annak ott a valaha készült legerősebb S-osztály, a nemrégiben debütált S63 E Performance, melynek 802 lovas és 1430 Nm-es plugin hibrid V8-as hajtása 3,3 másodperces 0-100-as szintidőt, illetve 290-es végsebességet biztosít.

László Ferenc

Padlógázra minden esetben instant gyorsulás és valahonnan a messzi távolból érkező V12-es morajlás a jutalmunk. Az utastérben földöntúli csend honol, a vaskos hangszigetelés, a zajelnyelő habos gumiabroncsok és az aktív zajkioltás megteszi a hatását. Furcsa érzés, hogy bár látjuk a mellettünk elsuhanó autókat, lényegében semmit sem hallunk belőlük.

A 13,4 literes gyári átlagfogyasztást lehetetlenség hozni a való világban, de a 15-16 liter körüli érték minden további nélkül elérhető, és a cserébe kapott élmény ismeretében nem nevezhető pazarlóan magasnak. Gázpedált tiprósan közlekedve persze 25-30 liter is benne lehet a pakliban, ami villanyautós szintre csökkenti a 76 literes üzemanyagtartályú járgány hatótávját.

László Ferenc

Ha már lúd, legyen kövér alapon mi biztosan V12-vel rendelnénk meg a típust, de persze a 4 literes biturbó V8-cal szerelt lágyhibrid S580 503+20 lóereje és 700+250 Nm-es nyomatéka is mindenre elegendő. Főleg, hogy ez a kicsit visszafogottabb verzió alig 0,3 másodperccel lomhábban ugrik fel álló helyzetből 100-as tempóra.

Érkezik továbbá az első zöld rendszámos Maybach, a plugin hibrid hajtásláncú és 100 kilométert akár villannyal is megtenni képes S580e, melynek 510 lóereje és 750 Nm-e nem kevés, de soros 6 hengeres motorja azért ebben a ligában picit már rangon aluli.

Az általunk a közelmúltban részletesen bemutatott divatterepjáró Maybach, a GLS egyetlen 557+22 lovas lágyhibrid V8-as hajtással kapható, a szintén alaposan körbejárt EQS 680 SUV pedig a Maybach első tisztán elektromos modellje, 658 hangtalan lóerővel.

Az elődből 6,5 méter hosszú Pullman kivitel is készült 4,42 méteres tengelytávval
László Ferenc

László Ferenc
Konklúzió, árak

+: stílusos megjelenés, finom V12-es motor, földöntúli luxus, high-tech orgia.

: a legtöbbünk számára elérhetetlen álom marad.

A Mercedes-Maybach S680 megmutatja azt, hogy 2023-ban mire képesek fényűző luxus fronton Stuttgartban. Ráadásul ebben a flagship modellben még a régi szép emlékeket idéző V12-es motor dohog, és nem holmi downsizing jegyében fogant polgári V8.

Nem mellesleg jelen tesztalanyunk formanyelv tekintetében is egy igazi Maybach, ellentétben a felfújt gombóc GLS-sel, ami legfeljebb csak nyomokban emlékeztet a patinás cég hagyományaira.

Az S680 95 millió forinton nyit és a közel fullextrás tesztautót 120 millió forintos áron jegyzik. Hatalmas összegekről van szó, és bár furcsa leírni, de ár/érték arányban tulajdonképpen korrekt ajánlatt egy ilyen luxusszedán, mert a brit riválisok ennél is jelentősen többe kerülnek.

Utóbbiakban picit talán még vastagabb a szőnyeg, de high-tech fronton jelenleg verhetetlen a Maybach S-osztály, melynek S580-as verziója 73,5 millió forinttól indul. Aki pedig beéri egy mezei S500 Langgal, akár már 50 millió forintból megúszhatja a vásárlást.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!