szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új kétajtós AMG GT motorját nem igazán érheti kritika, messze átlag feletti tömegét viszont nagyon is.

A közelmúltban nagy port kavart, hogy a Mercedes C-osztály legsportosabb új AMG csúcsmodelljében plugin hibrid technikával kiegészített 2 literes 4 hengeres motor váltotta a korábbi őszinte nagy V8-as motort, és közben több száz kilogrammal nőtt a C63 S tömege.

A nemrégiben leleplezett, 15 centiméterrel megnyújtott új Mercedes-AMG GT sportkupé esetében maradt az akár 585 lóerős 4 literes biturbó V8-as motor, amire nem igazán lehet panasz, amiatt viszont sokat kritizálják a típust, hogy jelentősen nehezebb lett az elődjénél.

Míg az előző kétajtós GT csak 1615 kilogrammot nyomott a mérlegen, addig az újdonság 1970 kilogramm tömegű. A súlygyarapodás többek közt az összkerék-hajtásnak, a luxusra hangolt utastérnek, a 2+2 üléses kivitelnek és például az elektromos csomagtér nyitásnak tudható be.

Mercedes-AMG

Viszonyításképp, a BMW M4 1740, a nagyobb M8 1950 kilogramm tömegű.

A Porsche 911 Carrera 4 1570 kilogrammot, a Carrera 4 GTS 1605 kilogrammot, a Turbo pedig 1650 kilogrammot nyom a mérlegen.

A Nissan GT-R alaptömege 1785 kilogramm.

Nem kérdés, hogy nagyot lép a 0-ról 100-ra 3,2 másodperc alatt katapultáló és 315 km/h végsebességű GT 63 csúcsmodell, kanyargós útszakaszon és versenypályán viszont a nagy teljesítménynél többet érhetne a szerényebb tömeg.

Mercedes-AMG

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!