szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szintetikus üzemanyagok sokat segíthetnek a régivágású hajtásláncú modellek életben tartásában.

Nyílt titok, hogy a Stellantis konszernhez tartozó márkák kínálatában 2030-tól kezdődően már csak és kizárólag 100 százalékban elektromos hajtásláncú modellek lesznek elérhetők, ettől függetlenül a cégcsoport úgy gondolja, hogy a hagyományos hajtású kocsik még sokáig velünk maradnak.

A Stellantis úgy véli, hogy a 2029-ig gyártandó belső égésű motoros modellek 2050-ig egész biztos az utakon maradnak, és ezen autók életciklusának megnyújtásában komoly szerepet játszhatnak a mostanság gőzerővel fejlesztett újfajta szintetikus üzemanyagok.

A Stellantis által végzett tesztek azt mutatják, hogy a konszern által 2014 óta árusított 24 belső égésű motor semmilyen módosítást sem igényel ahhoz, hogy szintetikus üzemanyaggal legyen használható.

László Ferenc

A többek közt a Citroënt, Fiatot, Peugeot-t és Opelt felvonultató Stellantis úgy véli, hogy az általa a közelmúltban legyártott autók közül mintegy 28 milliót minden további nélkül át lehet állítani szintetikus üzemanyagra, melynek révén 2025 és 2050 között mintegy 400 millió tonnával lehetne csökkenteni a CO2-kibocsátást.

Egyelőre csak relatíve kis mennyiségben készül ilyen újfajta üzemanyag, mely jelenleg még igen drága, de e tekintetben hamarosan komoly változásoknak lehetünk tanúi.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!