szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyelőre relatíve kis mennyiségben termel eFuelt az új chilei üzem, de a tervek szerint hamarosan alaposan fel fogják futtatni a gyártókapacitását.

Miközben a Porsche mostanság egyre több figyelmet fordít a 100 százalékban elektromos autózásra, a mellett sem megy el szó nélkül, hogy a jelenleg világszinten használatban lévő 1,3 milliárd belsőégésű motoros jármű jó része még sokáig velünk lesz. A német gyártó szerint a belsőégésű motoros kocsiknak is van jövőjük, és itt jön be a képbe a közel CO2-semleges autózást biztosító szintetikus üzemanyag.

A Porsche épp most nyitotta meg a chilei Punta Arenas-ban található új eFuel előállító üzemét, melyben szélenergia segítségével vízből és szén-dioxidból készítenek szintetikus üzemanyagot.

Egy Porsche 911-be tankolják az eFuel első literjeit
Porsche

Az évente 270 napos szeles időjárású helyszínen működő létesítmény a pilot fázisban mintegy 130 ezer liter eFuelt állít elő éves szinten. Az évtized közepén évente 55 millió liter, két évvel később pedig várhatóan már 550 millió liter üzemanyag készül majd az üzemben.

Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy mennyire drága az egyébként hagyományos módon szállítható eFuel előállítása, illetve, hogy pontosan mennyibe kerül egy liter ebből a környezettudatosnak mondott üzemanyagból. A Porsche eddig mintegy 100 millió dollárt fordított a szintetikus üzemanyagok fejlesztésére és gyártására.

Porsche

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!