13 évnyi hallgatást követően a Lancia tavaly rukkolt elő először vadonatúj modellel, a Peugeot 208 és az Opel Corsa prémium kategóriás testvérmodelljének tekinthető Ypsilonnal, melyből most egy új sportverzió érkezett.
A sportos bodykittel felvértezett, 18 colos egyedi könnyűfém felnikre szerelt gumikon gördülő Lancia Ypsilon HF-et kívül-belül megannyi HF-logó díszíti, amelyek az olasz márka dicső autósportmúltjára emlékeztetnek.
Az első kerekeket egy 280 lóerős teljesítményű, illetve 345 Nm nyomatékú villanymotor hajtja, mely az Abarth 600e-ből, az Alfa Romeo Junior Velocéból, az Opel Mokka GSE-ből és a Peugeot 208 GTI-ből lehet ismerős.
A Torsen differenciálműves és Alcon fékrendszerű újdonság 5,6 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet, elektronikusan korlátozott végsebessége 180 km/h.
A 400 V-os és 54 kWh kapacitású akkumulátor 370 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé, és 10 perc alatt akár 100 kilométeres hatótávolságot is bele lehet tölteni az aksiba.
A 3 centiméterrel szélesebb nyomtávú, 2 centiméterrel ültetett sportfutóműves Lancia Ypsilon HF árát egyelőre nem fedték fel.