Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bad39efc-d90f-4293-9032-b19deae6bbf4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ha baj van, akkor foghatják a fejüket. ","shortLead":"Ha baj van, akkor foghatják a fejüket. ","id":"20250517_hatezer-forintba-kotelezo-biztositas-roller","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bad39efc-d90f-4293-9032-b19deae6bbf4.jpg","index":0,"item":"9d84b11e-6476-4758-ac7b-bd59756a92c3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250517_hatezer-forintba-kotelezo-biztositas-roller","timestamp":"2025. május. 17. 08:25","title":"Évente hatezer forint, de amíg nincs nyilvántartás, sokan nem fizetik a rollerbiztosítást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2df36ef-d87f-4ea9-8d37-0823f4911829","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Lánczi Tamás által vezetett Szuverenitásvédelmi Hivatal sokallja az Átlátszó által kért sérelemdíjat, továbbá azt állítja, hogy a jelentésében megfogalmazottak véleménynek számítanak, ráadásul csak azt írták le, amit korábban már mások is.","shortLead":"A Lánczi Tamás által vezetett Szuverenitásvédelmi Hivatal sokallja az Átlátszó által kért sérelemdíjat, továbbá azt...","id":"20250517_szuverenitasvedelmi-hivatal-lanczi-tamas-atlatszo-fovarosi-torvenyszek-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2df36ef-d87f-4ea9-8d37-0823f4911829.jpg","index":0,"item":"d0ad7473-d6c4-477b-b7ea-2f6b946ea5b7","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_szuverenitasvedelmi-hivatal-lanczi-tamas-atlatszo-fovarosi-torvenyszek-per","timestamp":"2025. május. 17. 16:53","title":"A Szuverenitásvédelmi Hivatal az Átlátszó által ellene indított per megszüntetését kéri a bíróságtól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa01d2d6-1f71-4d8c-8aa3-7a5f9160669d","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"105,8 milliárd dollárra nőtt a TikTok márkaértéke.","shortLead":"105,8 milliárd dollárra nőtt a TikTok márkaértéke.","id":"20250516_Mar-masodik-eve-a-TikTok-a-legertekesebb-kinai-marka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa01d2d6-1f71-4d8c-8aa3-7a5f9160669d.jpg","index":0,"item":"c7051c0f-485d-4993-afc1-d6424c0e2f0a","keywords":null,"link":"/elet/20250516_Mar-masodik-eve-a-TikTok-a-legertekesebb-kinai-marka","timestamp":"2025. május. 16. 14:57","title":"Már második éve a TikTok a legértékesebb kínai márka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23b0724d-170b-47c1-96e6-f0e760797f93","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A Rogán Antalhoz köthető, több kínai projektben is érintett Acemil és a Budapesti Erőművet egy Habony-féle magántőkealaphoz segítő VPP-csoport több cége is abba az újbudai irodaházba van bejegyezve, amelyet a BYD nemrég megvásárolt, hogy itt hozza létre európai központját.","shortLead":"A Rogán Antalhoz köthető, több kínai projektben is érintett Acemil és a Budapesti Erőművet egy Habony-féle...","id":"20250516_byd-budapest-szekhaz-ip-west-habony-arpad-rogan-antal-vpp-acemil-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23b0724d-170b-47c1-96e6-f0e760797f93.jpg","index":0,"item":"32f99a1b-dfa4-4b97-8014-f01685440d4c","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250516_byd-budapest-szekhaz-ip-west-habony-arpad-rogan-antal-vpp-acemil-ebx","timestamp":"2025. május. 16. 17:17","title":"Habony- és Rogán-közeli cégek főbérlője lett a BYD az újbudai székház megvásárlásával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bbe0d3c3-d153-455d-8c10-237771c7ab7f","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Néppárt pánikjelenségnek, a Fidesz kétségbeesett kísérletének tekinti az átláthatósági törvényt, amellyel a törzsszavazóikat akarják megszólítani – nyilatkozta a párt egyik német EP-képviselője az EUrologusnak. Az Európai Bizottság azt mondja, hogy vizsgálják, de nem kommentálják a tervezetet, csak ha majd a parlament elfogadja.","shortLead":"Az Európai Néppárt pánikjelenségnek, a Fidesz kétségbeesett kísérletének tekinti az átláthatósági törvényt, amellyel...","id":"20250516_atlathatosagi-torveny-jogallamisag-europai-bizottsag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bbe0d3c3-d153-455d-8c10-237771c7ab7f.jpg","index":0,"item":"de2628ba-eb4a-4c97-b6a9-6deb0aab1567","keywords":null,"link":"/eurologus/20250516_atlathatosagi-torveny-jogallamisag-europai-bizottsag-ebx","timestamp":"2025. május. 16. 19:17","title":"Az Európai Néppárt szerint Orbán pánikol","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Éles bírálatok érik Orbán „tisztogatási törvényét. A magyar kormány vétója az orosz műtrágyaimport megtiltásával kapcsolatban is előkerült. A holnaputáni lengyel elnökválasztás kimenetele barométerként mutatja majd, hogyan is áll a populista hullám Európában. Ha a szélsőjobbos George Simion győz a román elnökválasztáson, az válságba taszíthatja a kontinenst. Ismét kiderült, hogy Putyin nem akar véget vetni a háborúnak. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Éles bírálatok érik Orbán „tisztogatási törvényét. A magyar kormány vétója az orosz műtrágyaimport megtiltásával...","id":"20250516_nemzetkozi-lapszemle-Neue-Zurcher-Zeitung","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"4890f4b3-3cab-460c-a87b-fea63988e311","keywords":null,"link":"/360/20250516_nemzetkozi-lapszemle-Neue-Zurcher-Zeitung","timestamp":"2025. május. 16. 13:16","title":"A lex Putyinra hivatkozva zárhatnák ki Magyar Pétert a választásokról – magyarországi félelmekről ír a Neue Zürcher Zeitung","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"982e777f-aef6-41ab-a2ec-63ae8384f382","c_author":"Czeglédi Fanni","category":"360","description":"Ma már szerencsére közhely, hogy minden test bikinitest, úgyhogy ha végre tényleg beköszönt a nyár, bátran indulhatunk a vízpartra. A boltban kismillió fajta fürdőruha közül választhatunk, aki a bőség zavarával küzd, annak néhány praktikus és alkati szempontot is érdemes mérlegelnie. A legfontosabb paraméter, hogy hogyan viszonyulunk a testünkhöz, miben érezzük kényelmesen magunkat. Képes segédletünk következik.","shortLead":"Ma már szerencsére közhely, hogy minden test bikinitest, úgyhogy ha végre tényleg beköszönt a nyár, bátran indulhatunk...","id":"20250517_bikini-test-tipus-furdoruha-alkat-kepek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/982e777f-aef6-41ab-a2ec-63ae8384f382.jpg","index":0,"item":"886529ed-c0c1-4232-87d0-9bd19c4e5fc8","keywords":null,"link":"/360/20250517_bikini-test-tipus-furdoruha-alkat-kepek","timestamp":"2025. május. 17. 10:30","title":"Az alma, a homokóra, a téglalap – hogyan válasszunk fürdőruhát a testalkatunkhoz?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3032352-50d7-4779-b975-f11181a46a19","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Akárcsak Ferenc pápa, az utóda is bevándorlók leszármazottja, most kiderült, honnan érkeztek a felmenői az Egyesült államokba. ","shortLead":"Akárcsak Ferenc pápa, az utóda is bevándorlók leszármazottja, most kiderült, honnan érkeztek a felmenői az Egyesült...","id":"20250517_XIV-Leo-papa-bevandorlok-csaladfa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3032352-50d7-4779-b975-f11181a46a19.jpg","index":0,"item":"b7d52794-5b69-4477-9eb6-544e0da8b56c","keywords":null,"link":"/elet/20250517_XIV-Leo-papa-bevandorlok-csaladfa","timestamp":"2025. május. 17. 15:21","title":"Feltérképezték XIV. Leó pápa családfáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
1967-es bevezetése óta világszerte több mint 13 millió példányban talált gazdára. A 2012-es modellévre új orrkialakítást kapott a Hilux. A nagy kocsi terepjárós karakterét hangsúlyozza az új első lökhárítóba vágott méretes légbeömlő, amit kétoldalt a beépített ködfényszórók határolnak.
Az utastér személyautókhoz mérhető kényelmet és praktikumot kínál, az elődnél jobb minőségben. A középkonzol dísze a Toyota 6,1 hüvelykes, érintőképernyős multimédia egysége, a Toyota Touch. A sötétebb színvilágot ezüst betétek egészítik ki, az ülések négyféle, strapabíró kárpitozással kérhetők. A vízszintes műszerfal új kialakítású alsó részen találhatók a manuális és automatikus klímaberendezés kezelőszervei. A vezető előtt elhelyezett műszeregységet is átdolgozták, így a számlapok jobban leolvashatók, az SR+ felszereltségi szinteken pedig új fejlesztésű - a Toyotákban megszokott - optitron műszereket építettek be. Modernebb a jó fogású kormánykerék, megtalálhatók rajta az audiorendszer és a bluetooth-os telefon vezérlői. Szintén ennek a felszereltségnek a jellemzője, hogy a tükörházakba irányjelzőket építettek.
Csicsás az autó, króm és kiegészítők mindenütt, a tolatókamera a hátsó támfalból figyel. Úgy néz ki, mintha pillanatragasztóval tették volna rá. Megnyugtattak, hogy gyári tartozék – mosóba azért nem mertem bemenni vele. A motorfedélre vágott méretes töltőlevegő-beömlő sportos jelleget is kölcsönöz a munkagépnek.
Az SR+ szinten alapáras Toyota touch rendszer AM/FM rádiót, CD/MP3 lejátszót, Bluetooth mobiltelefon-csatlakoztathatóságot és zenei streaming szolgáltatást, valamint a hordozható médialejátszók csatlakozására szolgáló USB aljzatot kínál, továbbá képes megjeleníteni az iPod albumborítókat. Mindezen felül a rendszer alapkiépítésben tartalmazza a tolatókamerát. Ennek képe a hátrameneti fokozat választásakor megjelenik a Toyota touch képernyőjén, elősegítve a manőverezést szűk helyen. Nélküle szűk utcákban elveszett - és nagy kárt okozni képes - tulkok vagyunk. Hangjelzés nincs, így ha elbambulunk, élőben nézzük, ahogy betolatunk a szomszéd kerítésébe. Olyan masszív a kocsi, hogy meg sem kottyan neki a drótháló.
Tesztautónkban ennél is fejlettebb, úgynevezett touch & go rendszer dolgozott. A rendszer a Bluetooth- és 3G-képes mobiltelefon segítségével kapcsolódhat a Google helyi keresés funkcióhoz. A Google térképek révén a célállomást a távolból, otthoni számítógépünkről is megadhatjuk – ehhez be kell jelentkezni egy online toyotás felületre. Emellett különféle érdekes pontok (POI) letölthetők, és úti célként beállíthatók.
A vezetőülés nem túl kényelmes, már rövidtávon is megfájdul a hátunk – cserében kakasülőn üldögélünk és fentről figyeljük a forgalmat. A váltóház széles, érződik, hogy a jobb oldali kormányzásra épült az autó (Dél-Afrikában gyártják) - emiatt kevés helye van a gázt taposó lábunknak. Ormótlanra méretezték a fűtő-hűtő-szellőző beömlő nyílást. Bezzeg a bal lábunk pihenhet – ötfokozatú az automatikus váltó. Van pár lassító, nyomatékátcsoportosító fokozata, tehetjük 4-be, 3-ba, 2-be, sőt 1-be is – ilyenkor maximum csak eddig vált fel. Lassú munkára, nehéz terepen való áthaladásra és mostoha körülmények közötti vontatásra alkalmasak ezek a fokozatok, felezővel még finomabban hasítunk át a legvadabb terepen is. Alapjáraton gázadás nélkül kúszik a Hilux.
A 2012-es Hilux kétféle Euro V-ös motorral rendelhető: az átdolgozott 2.5 D-4D erőforrással, illetve a 3.0 D-4D motorral. Mi ez utóbbit vittük el egy próbára. A Land Cruiserben a motor 190 lóerejével nem voltunk megelégedve, halvány volt a teljesítmény egy luxus terepjáróhoz képest. A Hiluxban azonban tökéletesen ellátta a feladatát a 171 lovas változata is, ennél nagyobb erőre nem volt szükség semmilyen helyzetben. A 2982 köbcentis, 16 szelepes, DOHC négyhengeres 3,0 D-4D közös nyomócsöves dízelmotor maximális forgatónyomatéka ötfokozatú automatikus sebességváltóval 360 Nm (1400-3200 fordulat/perc). A kizárólag összkerékhajtású kivitelben kapható 3,0 D-4D automatával 12 mp alatt éri el a 100 km/ó sebességet, a végsebesség 175 km/ó. Az EGR hűtő alkalmazása csökkenti a visszavezetett kipufogógázok hőmérsékletét, ezzel javítva az emissziós értékeket. A motort felszerelték koromrészecske-szűrővel, ami felfogja és regenerálja a kipufogógázban fellelhető koromrészecskéket, hatékonyan elégeti a szénmonoxidot és a szénhidrogéneket.
Bő tartalékkal bír a motor, padlógázra visszavált a váltó, nyomatékból könnyedén előzünk. Terepen amúgy sem a lóerők a legfontosabbak, hanem a megfelelő váltóáttételek, amelyből van dögivel a Hiluxban. A hátsókerékhajtás nem okoz meglepetést, csak laza, murvás, homokos talajon tudunk driftelni, az elektronika résen van, és ha szükséges, beavatkozik.
A motor hangjával elégedett voltam, nem recsegetett a reggeli mínuszokban sem, haladás közben pedig az elvárt zajszint alatt teljesített. Annyira halk volt a motor és a menetzaj - egy teherautós pickuphoz mérten - hogy sokkal inkább zavart az összerakás slendriánságából, illetve az olcsó anyagválasztás miatt egymáshoz súrlódó műanyagok visszafogott koncertje. Már 70 kilométer/órás állandó sebességnél nyomasztó a ciripelés. A kárpitok között megbújó rosszindulatú hangokat az okos navigációs- és zenelejátszó kütyü tiszta hangjaival oltottam ki.
A 600 kilométeres teszt során többnyire arra használtam az autót, amire az ilyen felszereltségű, közel 10 millió forintos pickupokat használni szokták: közúton és városban közlekedtem, terepet csak akkor látott alattam a kocsi, amikor kipróbáltam az offroad kapcsolóit. Hátsókerékhajtással 10 liter/100 kilométeres átlagfogyasztást mértem.
A terepváltó egyszerűen működtethető, összkerékhajtást menet közben, felezőt csak üresben kapcsolhatunk. Hepehupás úton érezzük a létravázas szerkezet hátrányát – terepen ezt áldjuk, a csavarodásokat ugyanis ez semlegesíti.
Az első kettős keresztlengőkaros felfüggesztés és a hagyományos hátsó laprugós híd együttes alkalmazásának köszönhetően a Hilux terheléstől függetlenül kiváló egyenesfutással, csekély oldaldőléssel és maximális kiegyensúlyozottsággal büszkélkedhet. 2,5 tonnás vontatmányt köthetünk utána, terepjáró-képességét szavatolja 292 milliméteres hasmagasság, és 30/19/25 fokos terepszögei.
A plató mérete nem változott, magassága 450 milliméter, hossza 1547, szélessége 1515 milliméter. Tesztautónkon látványos kiegészítőként platófedél volt, amelynek teleszkópos ajtaja külön zárható. A plató finom borítása láttán eltántorodtam attól, hogy trágyát szállítsak a Hilux-szal, de a toyotások megnyugtattak, vízhatlan a szövetborítás, úgyhogy rajta...
Csomagtartó egyébként nincs, azaz van, ha felhajtjuk a hátsó üléspadot, két fedhető lyukban találjuk a kötelező tartozékokat. Ezek mellé pár gomolyag zokni, pár doboz sör még befér.