Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8f133967-e99b-4172-896e-fa95d2cbf979","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Gelencsér Attila, a kaposvári választókerület fideszes országgyűlési képviselője korábban arról beszélt, a felzárkóztatási programban elérhető támogatásokat célszerű lenne még a választások előtt látható fejlesztésekre fordítani. A minisztérium szerint szakmai döntések születnek minden esetben.","shortLead":"Gelencsér Attila, a kaposvári választókerület fideszes országgyűlési képviselője korábban arról beszélt...","id":"20250313_Megszolalt-a-miniszterium-a-kiszivargott-hangfelvetellel-kapcsolatban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f133967-e99b-4172-896e-fa95d2cbf979.jpg","index":0,"item":"629bba0f-e058-4b9b-abff-b858bc1c3826","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_Megszolalt-a-miniszterium-a-kiszivargott-hangfelvetellel-kapcsolatban","timestamp":"2025. március. 13. 08:37","title":"Megszólalt a minisztérium a kaposvári hangfelvétellel kapcsolatban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6170b0f1-b35e-4607-ac52-afc2d8376f15","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A sztár szerint minden előzményt nélkülözött a menesztése.","shortLead":"A sztár szerint minden előzményt nélkülözött a menesztése.","id":"20250314_Sharon-Stone-allitja-nemregiben-eltavolitottak-egy-nagy-hollywoodi-filmbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6170b0f1-b35e-4607-ac52-afc2d8376f15.jpg","index":0,"item":"417b749d-0ec6-473b-917b-360ee8a4161e","keywords":null,"link":"/kultura/20250314_Sharon-Stone-allitja-nemregiben-eltavolitottak-egy-nagy-hollywoodi-filmbol","timestamp":"2025. március. 14. 12:30","title":"Sharon Stone állítja: nemrégiben kitették egy nagy hollywoodi filmből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46766a19-385e-4e61-b4f0-2e17b710d219","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Aggasztja az erdélyi magyarokat, hogyan reagál majd a román állam a kettős állampolgárok magyarországi kiutasításának lehetőségét megteremtő fideszes ötletre. A viszonosság visszaüthet.","shortLead":"Aggasztja az erdélyi magyarokat, hogyan reagál majd a román állam a kettős állampolgárok magyarországi kiutasításának...","id":"20250314_hvg-hataron-tuliak-allampolgarsaga-jogfosztas-rmdsz-calin-georgescu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46766a19-385e-4e61-b4f0-2e17b710d219.jpg","index":0,"item":"3665d954-d603-4450-81fe-ac9aad7524ff","keywords":null,"link":"/360/20250314_hvg-hataron-tuliak-allampolgarsaga-jogfosztas-rmdsz-calin-georgescu","timestamp":"2025. március. 14. 12:50","title":"A magyar vagy a román állampolgárságukról mondjanak le? Feladja a Fidesz a leckét az erdélyi magyaroknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ed0495c-bd4a-4481-8005-62633cbe961d","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Niantic továbbra is tulajdonosa és üzemeltetője marad az Ingress Prime és a Peridot AR-játékoknak.","shortLead":"A Niantic továbbra is tulajdonosa és üzemeltetője marad az Ingress Prime és a Peridot AR-játékoknak.","id":"20250312_A-Scopely-35-milliard-dollarert-veszi-meg-a-Pokemon-Go-jatekot-is-fejleszto-Niantic-jatekreszleget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ed0495c-bd4a-4481-8005-62633cbe961d.jpg","index":0,"item":"39480e49-7575-4396-9c51-9436f19c2bdc","keywords":null,"link":"/kkv/20250312_A-Scopely-35-milliard-dollarert-veszi-meg-a-Pokemon-Go-jatekot-is-fejleszto-Niantic-jatekreszleget","timestamp":"2025. március. 12. 19:47","title":"3,5 milliárd dollárért veszi meg a Pokémon GO játék fejlesztőjét a Scopely","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfit mindkét alkalommal csak a rendőrök tudták megfékezni.","shortLead":"A férfit mindkét alkalommal csak a rendőrök tudták megfékezni.","id":"20250314_ugyeszseg-vademeles-orjongo-ferfi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"3956c538-7834-4a01-9089-f8e00617e88c","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_ugyeszseg-vademeles-orjongo-ferfi","timestamp":"2025. március. 14. 14:52","title":"Nem engedték rágyújtani a füves cigijére, ezért őrjöngeni kezdett egy strand büféjében, majd kórházi ápolókat rúgott fejbe egy férfi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5630fc06-cb6f-4a71-968c-668987c74907","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Egy parvovírusos kutya tetemét is megtalálták a német családfő tanyáján.","shortLead":"Egy parvovírusos kutya tetemét is megtalálták a német családfő tanyáján.","id":"20250314_kutya-tanya-orgovany-allatvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5630fc06-cb6f-4a71-968c-668987c74907.jpg","index":0,"item":"f7d607e2-5836-420b-b112-5bebdd8f391f","keywords":null,"link":"/elet/20250314_kutya-tanya-orgovany-allatvedelem","timestamp":"2025. március. 14. 14:16","title":"„Embermagasságban állt a kutyaürülék” – 150 kutyát tartott embertelen körülmények között egy család az alföldi tanyavilágban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"426edbb2-2185-4b20-bb24-d6080d618018","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Külön minisztert bíztak meg a kérdés megfogalmazásával, amire igen–nem választ adhatnak majd a magyarok. A tervek szerint május végéig mindenki megkapja a szavazólapot. ","shortLead":"Külön minisztert bíztak meg a kérdés megfogalmazásával, amire igen–nem választ adhatnak majd a magyarok. A tervek...","id":"20250314_Kiderult-mi-lesz-a-faek-egyszerusegu-nemzeti-konzultacios-szavazolapon-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/426edbb2-2185-4b20-bb24-d6080d618018.jpg","index":0,"item":"38ef0dd7-5f4d-4074-a8ee-d28d6f61a992","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_Kiderult-mi-lesz-a-faek-egyszerusegu-nemzeti-konzultacios-szavazolapon-ebx","timestamp":"2025. március. 14. 10:59","title":"Kiderült, hogyan voksolhatunk a faék egyszerűségű véleménynyilvánító szavazáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4076b1f9-c82d-47b5-b1eb-5a252770cc7d","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"A kormány ismét alaposan belenyúlt a költségvetésbe, lesz pénz rezsire a Klebelsberg Központnál, a Hungaroringnak is jut több mint 8,3 milliárd, és az alapítványi egyetemek is kapnak 8 milliárdot.","shortLead":"A kormány ismét alaposan belenyúlt a költségvetésbe, lesz pénz rezsire a Klebelsberg Központnál, a Hungaroringnak is...","id":"20250314_baptista-egyhaz-epulet-koltsegvetes-modositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4076b1f9-c82d-47b5-b1eb-5a252770cc7d.jpg","index":0,"item":"56595b30-b103-402f-817a-72e1cb4ceca6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250314_baptista-egyhaz-epulet-koltsegvetes-modositas","timestamp":"2025. március. 14. 13:27","title":"A Baptista Egyház úgy kap ajándékba egy épületet, hogy az állam újítja fel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
1967-es bevezetése óta világszerte több mint 13 millió példányban talált gazdára. A 2012-es modellévre új orrkialakítást kapott a Hilux. A nagy kocsi terepjárós karakterét hangsúlyozza az új első lökhárítóba vágott méretes légbeömlő, amit kétoldalt a beépített ködfényszórók határolnak.
Az utastér személyautókhoz mérhető kényelmet és praktikumot kínál, az elődnél jobb minőségben. A középkonzol dísze a Toyota 6,1 hüvelykes, érintőképernyős multimédia egysége, a Toyota Touch. A sötétebb színvilágot ezüst betétek egészítik ki, az ülések négyféle, strapabíró kárpitozással kérhetők. A vízszintes műszerfal új kialakítású alsó részen találhatók a manuális és automatikus klímaberendezés kezelőszervei. A vezető előtt elhelyezett műszeregységet is átdolgozták, így a számlapok jobban leolvashatók, az SR+ felszereltségi szinteken pedig új fejlesztésű - a Toyotákban megszokott - optitron műszereket építettek be. Modernebb a jó fogású kormánykerék, megtalálhatók rajta az audiorendszer és a bluetooth-os telefon vezérlői. Szintén ennek a felszereltségnek a jellemzője, hogy a tükörházakba irányjelzőket építettek.
Csicsás az autó, króm és kiegészítők mindenütt, a tolatókamera a hátsó támfalból figyel. Úgy néz ki, mintha pillanatragasztóval tették volna rá. Megnyugtattak, hogy gyári tartozék – mosóba azért nem mertem bemenni vele. A motorfedélre vágott méretes töltőlevegő-beömlő sportos jelleget is kölcsönöz a munkagépnek.
Az SR+ szinten alapáras Toyota touch rendszer AM/FM rádiót, CD/MP3 lejátszót, Bluetooth mobiltelefon-csatlakoztathatóságot és zenei streaming szolgáltatást, valamint a hordozható médialejátszók csatlakozására szolgáló USB aljzatot kínál, továbbá képes megjeleníteni az iPod albumborítókat. Mindezen felül a rendszer alapkiépítésben tartalmazza a tolatókamerát. Ennek képe a hátrameneti fokozat választásakor megjelenik a Toyota touch képernyőjén, elősegítve a manőverezést szűk helyen. Nélküle szűk utcákban elveszett - és nagy kárt okozni képes - tulkok vagyunk. Hangjelzés nincs, így ha elbambulunk, élőben nézzük, ahogy betolatunk a szomszéd kerítésébe. Olyan masszív a kocsi, hogy meg sem kottyan neki a drótháló.
Tesztautónkban ennél is fejlettebb, úgynevezett touch & go rendszer dolgozott. A rendszer a Bluetooth- és 3G-képes mobiltelefon segítségével kapcsolódhat a Google helyi keresés funkcióhoz. A Google térképek révén a célállomást a távolból, otthoni számítógépünkről is megadhatjuk – ehhez be kell jelentkezni egy online toyotás felületre. Emellett különféle érdekes pontok (POI) letölthetők, és úti célként beállíthatók.
A vezetőülés nem túl kényelmes, már rövidtávon is megfájdul a hátunk – cserében kakasülőn üldögélünk és fentről figyeljük a forgalmat. A váltóház széles, érződik, hogy a jobb oldali kormányzásra épült az autó (Dél-Afrikában gyártják) - emiatt kevés helye van a gázt taposó lábunknak. Ormótlanra méretezték a fűtő-hűtő-szellőző beömlő nyílást. Bezzeg a bal lábunk pihenhet – ötfokozatú az automatikus váltó. Van pár lassító, nyomatékátcsoportosító fokozata, tehetjük 4-be, 3-ba, 2-be, sőt 1-be is – ilyenkor maximum csak eddig vált fel. Lassú munkára, nehéz terepen való áthaladásra és mostoha körülmények közötti vontatásra alkalmasak ezek a fokozatok, felezővel még finomabban hasítunk át a legvadabb terepen is. Alapjáraton gázadás nélkül kúszik a Hilux.
A 2012-es Hilux kétféle Euro V-ös motorral rendelhető: az átdolgozott 2.5 D-4D erőforrással, illetve a 3.0 D-4D motorral. Mi ez utóbbit vittük el egy próbára. A Land Cruiserben a motor 190 lóerejével nem voltunk megelégedve, halvány volt a teljesítmény egy luxus terepjáróhoz képest. A Hiluxban azonban tökéletesen ellátta a feladatát a 171 lovas változata is, ennél nagyobb erőre nem volt szükség semmilyen helyzetben. A 2982 köbcentis, 16 szelepes, DOHC négyhengeres 3,0 D-4D közös nyomócsöves dízelmotor maximális forgatónyomatéka ötfokozatú automatikus sebességváltóval 360 Nm (1400-3200 fordulat/perc). A kizárólag összkerékhajtású kivitelben kapható 3,0 D-4D automatával 12 mp alatt éri el a 100 km/ó sebességet, a végsebesség 175 km/ó. Az EGR hűtő alkalmazása csökkenti a visszavezetett kipufogógázok hőmérsékletét, ezzel javítva az emissziós értékeket. A motort felszerelték koromrészecske-szűrővel, ami felfogja és regenerálja a kipufogógázban fellelhető koromrészecskéket, hatékonyan elégeti a szénmonoxidot és a szénhidrogéneket.
Bő tartalékkal bír a motor, padlógázra visszavált a váltó, nyomatékból könnyedén előzünk. Terepen amúgy sem a lóerők a legfontosabbak, hanem a megfelelő váltóáttételek, amelyből van dögivel a Hiluxban. A hátsókerékhajtás nem okoz meglepetést, csak laza, murvás, homokos talajon tudunk driftelni, az elektronika résen van, és ha szükséges, beavatkozik.
A motor hangjával elégedett voltam, nem recsegetett a reggeli mínuszokban sem, haladás közben pedig az elvárt zajszint alatt teljesített. Annyira halk volt a motor és a menetzaj - egy teherautós pickuphoz mérten - hogy sokkal inkább zavart az összerakás slendriánságából, illetve az olcsó anyagválasztás miatt egymáshoz súrlódó műanyagok visszafogott koncertje. Már 70 kilométer/órás állandó sebességnél nyomasztó a ciripelés. A kárpitok között megbújó rosszindulatú hangokat az okos navigációs- és zenelejátszó kütyü tiszta hangjaival oltottam ki.
A 600 kilométeres teszt során többnyire arra használtam az autót, amire az ilyen felszereltségű, közel 10 millió forintos pickupokat használni szokták: közúton és városban közlekedtem, terepet csak akkor látott alattam a kocsi, amikor kipróbáltam az offroad kapcsolóit. Hátsókerékhajtással 10 liter/100 kilométeres átlagfogyasztást mértem.
A terepváltó egyszerűen működtethető, összkerékhajtást menet közben, felezőt csak üresben kapcsolhatunk. Hepehupás úton érezzük a létravázas szerkezet hátrányát – terepen ezt áldjuk, a csavarodásokat ugyanis ez semlegesíti.
Az első kettős keresztlengőkaros felfüggesztés és a hagyományos hátsó laprugós híd együttes alkalmazásának köszönhetően a Hilux terheléstől függetlenül kiváló egyenesfutással, csekély oldaldőléssel és maximális kiegyensúlyozottsággal büszkélkedhet. 2,5 tonnás vontatmányt köthetünk utána, terepjáró-képességét szavatolja 292 milliméteres hasmagasság, és 30/19/25 fokos terepszögei.
A plató mérete nem változott, magassága 450 milliméter, hossza 1547, szélessége 1515 milliméter. Tesztautónkon látványos kiegészítőként platófedél volt, amelynek teleszkópos ajtaja külön zárható. A plató finom borítása láttán eltántorodtam attól, hogy trágyát szállítsak a Hilux-szal, de a toyotások megnyugtattak, vízhatlan a szövetborítás, úgyhogy rajta...
Csomagtartó egyébként nincs, azaz van, ha felhajtjuk a hátsó üléspadot, két fedhető lyukban találjuk a kötelező tartozékokat. Ezek mellé pár gomolyag zokni, pár doboz sör még befér.