Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9ecec159-b1a7-48d2-bf8d-257cf2ab3638","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ez a hét páratlanul fontos a háború utáni történelemben, mert hosszú időkre meghatározza a földrész sorsát. Most derül ki ugyanis, hogy képes-e a kontinens a saját jogán geopolitikai tényező lenni, vagy pedig marad gazdasági tömörülés, tényleges politikai befolyás nélkül.","shortLead":"Ez a hét páratlanul fontos a háború utáni történelemben, mert hosszú időkre meghatározza a földrész sorsát. Most derül...","id":"20250304_lapszemle-newsweek-trump-ukrajna-eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ecec159-b1a7-48d2-bf8d-257cf2ab3638.jpg","index":0,"item":"8b9f690a-498a-48c5-aa4c-5f46d2cc2f26","keywords":null,"link":"/360/20250304_lapszemle-newsweek-trump-ukrajna-eu","timestamp":"2025. március. 04. 07:30","title":"Európa számára az igazság pillanata nem csupán Ukrajnáról szól – a Newsweek elemzése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"464243c9-5322-4fd9-b0b8-6430a14289ac","c_author":"Pavló Péter","category":"360","description":"Magyar kutatók olyan matematikai modellen dolgoznak, amellyel pontosabbá válhat az egészségügyi rendszert kiszolgáló mesterséges intelligencia. A fejlesztés nyertese a beteg lehet, aki jobb diagnózist és hatékonyabb kezelést kaphat. ","shortLead":"Magyar kutatók olyan matematikai modellen dolgoznak, amellyel pontosabbá válhat az egészségügyi rendszert kiszolgáló...","id":"20250304_hvg-egeszseg-plusz-renyi-matematikai-kutatas-mesterseges-intelligencia-eeszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/464243c9-5322-4fd9-b0b8-6430a14289ac.jpg","index":0,"item":"dc792f9c-939b-4bc9-88da-ca1a744f8ac6","keywords":null,"link":"/360/20250304_hvg-egeszseg-plusz-renyi-matematikai-kutatas-mesterseges-intelligencia-eeszt","timestamp":"2025. március. 04. 11:31","title":"Mit keres a matematikus a háziorvosi rendelőben, ha nincs panasza? Hatalmas változások jöhetnek az EESZT-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d087787-b7c5-41c6-94b2-1ad232795a0a","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A hárompárti koalícióval megalakult vezetés hivatalba lépésével véget ért az öt hónapja tartó politikai patthelyzet, Christian Stocker, az ÖVP elnöke lesz a miniszterelnök.","shortLead":"A hárompárti koalícióval megalakult vezetés hivatalba lépésével véget ért az öt hónapja tartó politikai patthelyzet...","id":"20250303_Beiktattak-az-uj-osztrak-kormanyt-fpo-ovp-spo-neos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d087787-b7c5-41c6-94b2-1ad232795a0a.jpg","index":0,"item":"69626a89-f1ca-4f61-b5ec-9dd4a9a8b6ec","keywords":null,"link":"/vilag/20250303_Beiktattak-az-uj-osztrak-kormanyt-fpo-ovp-spo-neos","timestamp":"2025. március. 03. 12:22","title":"Beiktatták az új osztrák kormányt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c7852dd-a89b-457a-8e3b-ebc348658221","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Barcelonában tartották meg a legdurvább Porsche Taycant is simán verő Xiaomi SU7 Ultra európai premierjét – ott voltunk, mutatjuk mit láttunk.","shortLead":"Barcelonában tartották meg a legdurvább Porsche Taycant is simán verő Xiaomi SU7 Ultra európai premierjét – ott...","id":"20250303_europaban-az-1548-loeros-csucs-Xiaomi-SU7-Ultra-teszt-velemeny-mwc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c7852dd-a89b-457a-8e3b-ebc348658221.jpg","index":0,"item":"76bd37de-b9e8-4f28-b169-7ddca22c9170","keywords":null,"link":"/cegauto/20250303_europaban-az-1548-loeros-csucs-Xiaomi-SU7-Ultra-teszt-velemeny-mwc","timestamp":"2025. március. 03. 09:49","title":"Európában az 1548 lóerős csúcs Xiaomi: Ultra mobillal fotóztuk körbe az Ultra autót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"936b8c09-7879-4e76-9d0f-dc3292d59a92","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az időskorral járó betegségek kockázatát is növelheti az, ha valaki melegebb régióban él – mutat rá egy friss kutatás.","shortLead":"Az időskorral járó betegségek kockázatát is növelheti az, ha valaki melegebb régióban él – mutat rá egy friss kutatás.","id":"20250303_extrem-hohullamok-biologiai-oregedes-betegsegek-kockazata-idosek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/936b8c09-7879-4e76-9d0f-dc3292d59a92.jpg","index":0,"item":"869a2c44-376b-4267-96bf-3ffa5142102b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250303_extrem-hohullamok-biologiai-oregedes-betegsegek-kockazata-idosek","timestamp":"2025. március. 03. 20:03","title":"Felgyorsíthatja a biológiai öregedést az extrém hőség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26665441-1a0a-4e81-838b-a1100c1544f5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Megúszta felfüggesztett büntetéssel az a férfi, aki igazoltatás közben visszaült a kocsijába, és elütött egy rendőrt.","shortLead":"Megúszta felfüggesztett büntetéssel az a férfi, aki igazoltatás közben visszaült a kocsijába, és elütött egy rendőrt.","id":"20250304_Igazoltatas-kozben-probalt-meglogni-autojaval-elutott-egy-rendort","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26665441-1a0a-4e81-838b-a1100c1544f5.jpg","index":0,"item":"a7005d42-910c-4c4a-b61c-ec4b3b0163b0","keywords":null,"link":"/itthon/20250304_Igazoltatas-kozben-probalt-meglogni-autojaval-elutott-egy-rendort","timestamp":"2025. március. 04. 12:21","title":"Igazoltatás közben próbált meglógni autójával, elütött egy rendőrt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f423037d-bb0d-455c-9d58-39c3f33e0623","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Jelentős teljesítménynövekedést, csendes működést és hosszabb akkus üzemidőt ígér egy újfajta notebook-hűtés. A Frore Systems Airjet technológiája szilárdtest légáramlási mechanizmust használ a hagyományos ventilátorok helyett, és megoldja az olyan gyakori problémákat, mint a hőeloszlás és a működési zaj, miközben a számára helyet adó eszköz kellően vékony maradhat.","shortLead":"Jelentős teljesítménynövekedést, csendes működést és hosszabb akkus üzemidőt ígér egy újfajta notebook-hűtés. A Frore...","id":"20250303_airjet-szilardtest-hutes-samsung-notebook","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f423037d-bb0d-455c-9d58-39c3f33e0623.jpg","index":0,"item":"588037ff-4229-4462-bd13-1fb4952402b6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250303_airjet-szilardtest-hutes-samsung-notebook","timestamp":"2025. március. 03. 12:03","title":"Sosem volt még ilyen laptop: hosszabb üzemidő, nagyobb teljesítmény – először bizonyít egy notebookban a szilárdtest hűtés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07d14a3f-a3d8-4655-9bda-16e712a55440","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A Kreml üdvözli Donald Trump békével kapcsolatos kijelentéseit, azonban még megvárnák, hogy milyen lépések követik ezt.","shortLead":"A Kreml üdvözli Donald Trump békével kapcsolatos kijelentéseit, azonban még megvárnák, hogy milyen lépések követik ezt.","id":"20250304_peszkov-amerikai-fegyverszallitasok-leallitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07d14a3f-a3d8-4655-9bda-16e712a55440.jpg","index":0,"item":"f987ffe9-59b0-4abd-86c1-928e64cdb17f","keywords":null,"link":"/vilag/20250304_peszkov-amerikai-fegyverszallitasok-leallitas","timestamp":"2025. március. 04. 12:01","title":"Peszkov az amerikai fegyverszállítások leállításáról: Ez a legjobb hozzájárulás a békéhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
1967-es bevezetése óta világszerte több mint 13 millió példányban talált gazdára. A 2012-es modellévre új orrkialakítást kapott a Hilux. A nagy kocsi terepjárós karakterét hangsúlyozza az új első lökhárítóba vágott méretes légbeömlő, amit kétoldalt a beépített ködfényszórók határolnak.
Az utastér személyautókhoz mérhető kényelmet és praktikumot kínál, az elődnél jobb minőségben. A középkonzol dísze a Toyota 6,1 hüvelykes, érintőképernyős multimédia egysége, a Toyota Touch. A sötétebb színvilágot ezüst betétek egészítik ki, az ülések négyféle, strapabíró kárpitozással kérhetők. A vízszintes műszerfal új kialakítású alsó részen találhatók a manuális és automatikus klímaberendezés kezelőszervei. A vezető előtt elhelyezett műszeregységet is átdolgozták, így a számlapok jobban leolvashatók, az SR+ felszereltségi szinteken pedig új fejlesztésű - a Toyotákban megszokott - optitron műszereket építettek be. Modernebb a jó fogású kormánykerék, megtalálhatók rajta az audiorendszer és a bluetooth-os telefon vezérlői. Szintén ennek a felszereltségnek a jellemzője, hogy a tükörházakba irányjelzőket építettek.
Csicsás az autó, króm és kiegészítők mindenütt, a tolatókamera a hátsó támfalból figyel. Úgy néz ki, mintha pillanatragasztóval tették volna rá. Megnyugtattak, hogy gyári tartozék – mosóba azért nem mertem bemenni vele. A motorfedélre vágott méretes töltőlevegő-beömlő sportos jelleget is kölcsönöz a munkagépnek.
Az SR+ szinten alapáras Toyota touch rendszer AM/FM rádiót, CD/MP3 lejátszót, Bluetooth mobiltelefon-csatlakoztathatóságot és zenei streaming szolgáltatást, valamint a hordozható médialejátszók csatlakozására szolgáló USB aljzatot kínál, továbbá képes megjeleníteni az iPod albumborítókat. Mindezen felül a rendszer alapkiépítésben tartalmazza a tolatókamerát. Ennek képe a hátrameneti fokozat választásakor megjelenik a Toyota touch képernyőjén, elősegítve a manőverezést szűk helyen. Nélküle szűk utcákban elveszett - és nagy kárt okozni képes - tulkok vagyunk. Hangjelzés nincs, így ha elbambulunk, élőben nézzük, ahogy betolatunk a szomszéd kerítésébe. Olyan masszív a kocsi, hogy meg sem kottyan neki a drótháló.
Tesztautónkban ennél is fejlettebb, úgynevezett touch & go rendszer dolgozott. A rendszer a Bluetooth- és 3G-képes mobiltelefon segítségével kapcsolódhat a Google helyi keresés funkcióhoz. A Google térképek révén a célállomást a távolból, otthoni számítógépünkről is megadhatjuk – ehhez be kell jelentkezni egy online toyotás felületre. Emellett különféle érdekes pontok (POI) letölthetők, és úti célként beállíthatók.
A vezetőülés nem túl kényelmes, már rövidtávon is megfájdul a hátunk – cserében kakasülőn üldögélünk és fentről figyeljük a forgalmat. A váltóház széles, érződik, hogy a jobb oldali kormányzásra épült az autó (Dél-Afrikában gyártják) - emiatt kevés helye van a gázt taposó lábunknak. Ormótlanra méretezték a fűtő-hűtő-szellőző beömlő nyílást. Bezzeg a bal lábunk pihenhet – ötfokozatú az automatikus váltó. Van pár lassító, nyomatékátcsoportosító fokozata, tehetjük 4-be, 3-ba, 2-be, sőt 1-be is – ilyenkor maximum csak eddig vált fel. Lassú munkára, nehéz terepen való áthaladásra és mostoha körülmények közötti vontatásra alkalmasak ezek a fokozatok, felezővel még finomabban hasítunk át a legvadabb terepen is. Alapjáraton gázadás nélkül kúszik a Hilux.
A 2012-es Hilux kétféle Euro V-ös motorral rendelhető: az átdolgozott 2.5 D-4D erőforrással, illetve a 3.0 D-4D motorral. Mi ez utóbbit vittük el egy próbára. A Land Cruiserben a motor 190 lóerejével nem voltunk megelégedve, halvány volt a teljesítmény egy luxus terepjáróhoz képest. A Hiluxban azonban tökéletesen ellátta a feladatát a 171 lovas változata is, ennél nagyobb erőre nem volt szükség semmilyen helyzetben. A 2982 köbcentis, 16 szelepes, DOHC négyhengeres 3,0 D-4D közös nyomócsöves dízelmotor maximális forgatónyomatéka ötfokozatú automatikus sebességváltóval 360 Nm (1400-3200 fordulat/perc). A kizárólag összkerékhajtású kivitelben kapható 3,0 D-4D automatával 12 mp alatt éri el a 100 km/ó sebességet, a végsebesség 175 km/ó. Az EGR hűtő alkalmazása csökkenti a visszavezetett kipufogógázok hőmérsékletét, ezzel javítva az emissziós értékeket. A motort felszerelték koromrészecske-szűrővel, ami felfogja és regenerálja a kipufogógázban fellelhető koromrészecskéket, hatékonyan elégeti a szénmonoxidot és a szénhidrogéneket.
Bő tartalékkal bír a motor, padlógázra visszavált a váltó, nyomatékból könnyedén előzünk. Terepen amúgy sem a lóerők a legfontosabbak, hanem a megfelelő váltóáttételek, amelyből van dögivel a Hiluxban. A hátsókerékhajtás nem okoz meglepetést, csak laza, murvás, homokos talajon tudunk driftelni, az elektronika résen van, és ha szükséges, beavatkozik.
A motor hangjával elégedett voltam, nem recsegetett a reggeli mínuszokban sem, haladás közben pedig az elvárt zajszint alatt teljesített. Annyira halk volt a motor és a menetzaj - egy teherautós pickuphoz mérten - hogy sokkal inkább zavart az összerakás slendriánságából, illetve az olcsó anyagválasztás miatt egymáshoz súrlódó műanyagok visszafogott koncertje. Már 70 kilométer/órás állandó sebességnél nyomasztó a ciripelés. A kárpitok között megbújó rosszindulatú hangokat az okos navigációs- és zenelejátszó kütyü tiszta hangjaival oltottam ki.
A 600 kilométeres teszt során többnyire arra használtam az autót, amire az ilyen felszereltségű, közel 10 millió forintos pickupokat használni szokták: közúton és városban közlekedtem, terepet csak akkor látott alattam a kocsi, amikor kipróbáltam az offroad kapcsolóit. Hátsókerékhajtással 10 liter/100 kilométeres átlagfogyasztást mértem.
A terepváltó egyszerűen működtethető, összkerékhajtást menet közben, felezőt csak üresben kapcsolhatunk. Hepehupás úton érezzük a létravázas szerkezet hátrányát – terepen ezt áldjuk, a csavarodásokat ugyanis ez semlegesíti.
Az első kettős keresztlengőkaros felfüggesztés és a hagyományos hátsó laprugós híd együttes alkalmazásának köszönhetően a Hilux terheléstől függetlenül kiváló egyenesfutással, csekély oldaldőléssel és maximális kiegyensúlyozottsággal büszkélkedhet. 2,5 tonnás vontatmányt köthetünk utána, terepjáró-képességét szavatolja 292 milliméteres hasmagasság, és 30/19/25 fokos terepszögei.
A plató mérete nem változott, magassága 450 milliméter, hossza 1547, szélessége 1515 milliméter. Tesztautónkon látványos kiegészítőként platófedél volt, amelynek teleszkópos ajtaja külön zárható. A plató finom borítása láttán eltántorodtam attól, hogy trágyát szállítsak a Hilux-szal, de a toyotások megnyugtattak, vízhatlan a szövetborítás, úgyhogy rajta...
Csomagtartó egyébként nincs, azaz van, ha felhajtjuk a hátsó üléspadot, két fedhető lyukban találjuk a kötelező tartozékokat. Ezek mellé pár gomolyag zokni, pár doboz sör még befér.
Az idei évet tekintve 2,6 ezer milliárd forint plusz kiadást jelentene, ha Magyarország a GDP-je 5 százalékát védelmi kiadásokra fordítaná, ahogy Donald Trump követeli.