Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"409ec168-5e84-47bb-9c1e-b13b5f781474","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A digitális média és a streaming megjelenése akár mindörökre el is törölhette volna az unalmat, azonban ennek éppen az ellenkezője történt – állítják kanadai kutatók.","shortLead":"A digitális média és a streaming megjelenése akár mindörökre el is törölhette volna az unalmat, azonban ennek éppen...","id":"20241228_digtalis-media-szorakoztato-szolgaltatasok-unatkozas-unalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/409ec168-5e84-47bb-9c1e-b13b5f781474.jpg","index":0,"item":"7614bd31-d4ea-4134-baa8-0ae1e8ffee5b","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_digtalis-media-szorakoztato-szolgaltatasok-unatkozas-unalom","timestamp":"2024. december. 28. 12:03","title":"Ömlenek ránk a filmek, a sorozatok, a zenék, és mégis többet unatkozik az emberiség, mint eddig bármikor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16e0fceb-bc16-4b34-8c1d-827004bf5ef0","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A mentést a hóvihar és a lavinaveszély hátráltatta.","shortLead":"A mentést a hóvihar és a lavinaveszély hátráltatta.","id":"20241227_olaszorszag-hegymaszok-meghaltak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16e0fceb-bc16-4b34-8c1d-827004bf5ef0.jpg","index":0,"item":"6babe018-043f-4a62-862a-18327ab60ac3","keywords":null,"link":"/vilag/20241227_olaszorszag-hegymaszok-meghaltak","timestamp":"2024. december. 27. 14:32","title":"Holtan találták a karácsony előtt eltűnt hegymászókat Olaszországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4b33141-8e7c-44d3-ae2e-efd44bd8d4b3","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Két, több, mint ötvenéves tartályhajó süllyedt el a Kercsi-szorosban. Folyamatosan szivárog belőlük az olaj.","shortLead":"Két, több, mint ötvenéves tartályhajó süllyedt el a Kercsi-szorosban. Folyamatosan szivárog belőlük az olaj.","id":"20241228_Moszkva-beismerte-okologiai-katasztrofat-okoz-a-ket-elsullyedt-tankermatuzsalem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4b33141-8e7c-44d3-ae2e-efd44bd8d4b3.jpg","index":0,"item":"08687fbd-0f3d-43d0-8040-3796a9baae3a","keywords":null,"link":"/vilag/20241228_Moszkva-beismerte-okologiai-katasztrofat-okoz-a-ket-elsullyedt-tankermatuzsalem","timestamp":"2024. december. 28. 15:30","title":"Moszkva beismerte: ökológiai katasztrófát okoz a két elsüllyedt tankermatuzsálem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3d4f11c-bd36-44f4-93db-40a21e66ce3b","c_author":"OTP Alapkezelő ","category":"brandcontent","description":"Az amerikai elnökválasztás eseményei nem csupán társadalompolitikai, de ezzel szoros összefüggésben gazdasági értelemben is felfordulást okoztak a világ nagy részén. Halas Zoltánt és Kovács-Kvotidián Mátét, az OTP USA Részvény Alap és az OTP CETOP ETF portfolió menedzsereit kérdeztük a várható tőkepiaci mozgásokról.","shortLead":"Az amerikai elnökválasztás eseményei nem csupán társadalompolitikai, de ezzel szoros összefüggésben gazdasági...","id":"20241209_amerikai-elnokvalasztas-donald-trump-piaci-valtozasok-2025-otp-alapkezelo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3d4f11c-bd36-44f4-93db-40a21e66ce3b.jpg","index":0,"item":"76c30fe7-0ed0-46c6-b268-e5bef3668a5b","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241209_amerikai-elnokvalasztas-donald-trump-piaci-valtozasok-2025-otp-alapkezelo","timestamp":"2024. december. 28. 11:30","title":"Az egész világ arra figyel, mit lép jövőre Amerika","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59b79797-2540-4213-a9a9-44e900f559de","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Ha már önt is zavarta a szomszédból átjövő vagy az utcáról feljövő zaj, akkor bizonyára értékelni fogja amerikai kutatók innovációját. Egy különleges anyagú függönyről van szó, amely kioltja a zajt a helyiségben.","shortLead":"Ha már önt is zavarta a szomszédból átjövő vagy az utcáról feljövő zaj, akkor bizonyára értékelni fogja amerikai...","id":"20241226_fuldugo-helyett-hajszalvekony-zajszuro-fuggony-zajszennyezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59b79797-2540-4213-a9a9-44e900f559de.jpg","index":0,"item":"45361452-1f71-48b5-8b19-131ffe2189b6","keywords":null,"link":"/tudomany/20241226_fuldugo-helyett-hajszalvekony-zajszuro-fuggony-zajszennyezes","timestamp":"2024. december. 26. 20:03","title":"Füldugó helyett: hajszálvékony függöny, amely kiszűri a zajokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"84bcc7af-1bc2-4cbd-b741-0b90af89b0ad","c_author":"Németh András","category":"elet","description":"A fosszilis üzemanyagok használata miatt levegőbe kerülő, üvegházhatást fokozó gázok miatt durvábbá váltak a hőhullámok és ezzel milliókat sújtanak egyre jobban a hosszabbá váló hőhullámok.","shortLead":"A fosszilis üzemanyagok használata miatt levegőbe kerülő, üvegházhatást fokozó gázok miatt durvábbá váltak a hőhullámok...","id":"20241227_A-klimavaltozas-miatt-hat-hettel-hosszabb-a-hohullamos-idoszak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84bcc7af-1bc2-4cbd-b741-0b90af89b0ad.jpg","index":0,"item":"2c13c9c5-7534-4359-b443-2981aef549b5","keywords":null,"link":"/elet/20241227_A-klimavaltozas-miatt-hat-hettel-hosszabb-a-hohullamos-idoszak","timestamp":"2024. december. 27. 16:05","title":"A klímaváltozás miatt hat héttel hosszabb a hőhullámos időszak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc220ea3-9874-46c6-9a63-28fc75df1064","c_author":"Németh András","category":"elet","description":"Egyéni módon kíván boldog új évet Oroszország polgárainak néhány helyi tartalomgyártó: egy propagandafilmben előbb lelövik a Moszkva fölé bemerészkedő nyugati Mikulást, majd az orosz Télapó – Gyed Moroz – bátorítólag odaveti a rakéták kilövő katonának: Ez az, nem kellenek nekünk külföldiek az orosz égben.","shortLead":"Egyéni módon kíván boldog új évet Oroszország polgárainak néhány helyi tartalomgyártó: egy propagandafilmben előbb...","id":"20241227_Igy-lovik-le-az-oroszok-a-nyugati-Mikulast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc220ea3-9874-46c6-9a63-28fc75df1064.jpg","index":0,"item":"bc7251db-0547-4bf8-bf43-a6d1d1e5e5de","keywords":null,"link":"/elet/20241227_Igy-lovik-le-az-oroszok-a-nyugati-Mikulast","timestamp":"2024. december. 27. 18:32","title":"Egy orosz propaganda-videóban rakétával lövik ki a nyugati Mikulást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74f9f7be-8702-4bb4-b9e6-6cb03e9775f6","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Szinghre az indiai gazdasági nyitás atyjaként is tekintenek.","shortLead":"Szinghre az indiai gazdasági nyitás atyjaként is tekintenek.","id":"20241226_Meghalt-Manmohan-Szingh-India-elso-szikh-miniszterelnoke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74f9f7be-8702-4bb4-b9e6-6cb03e9775f6.jpg","index":0,"item":"b5762069-ed9b-4214-912c-5b49c7764def","keywords":null,"link":"/vilag/20241226_Meghalt-Manmohan-Szingh-India-elso-szikh-miniszterelnoke","timestamp":"2024. december. 26. 21:27","title":"Meghalt Manmohan Szingh, India első szikh miniszterelnöke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
1967-es bevezetése óta világszerte több mint 13 millió példányban talált gazdára.
1967-es bevezetése óta világszerte több mint 13 millió példányban talált gazdára. A 2012-es modellévre új orrkialakítást kapott a Hilux. A nagy kocsi terepjárós karakterét hangsúlyozza az új első lökhárítóba vágott méretes légbeömlő, amit kétoldalt a beépített ködfényszórók határolnak.
Az utastér személyautókhoz mérhető kényelmet és praktikumot kínál, az elődnél jobb minőségben. A középkonzol dísze a Toyota 6,1 hüvelykes, érintőképernyős multimédia egysége, a Toyota Touch. A sötétebb színvilágot ezüst betétek egészítik ki, az ülések négyféle, strapabíró kárpitozással kérhetők. A vízszintes műszerfal új kialakítású alsó részen találhatók a manuális és automatikus klímaberendezés kezelőszervei. A vezető előtt elhelyezett műszeregységet is átdolgozták, így a számlapok jobban leolvashatók, az SR+ felszereltségi szinteken pedig új fejlesztésű - a Toyotákban megszokott - optitron műszereket építettek be. Modernebb a jó fogású kormánykerék, megtalálhatók rajta az audiorendszer és a bluetooth-os telefon vezérlői. Szintén ennek a felszereltségnek a jellemzője, hogy a tükörházakba irányjelzőket építettek.
Csicsás az autó, króm és kiegészítők mindenütt, a tolatókamera a hátsó támfalból figyel. Úgy néz ki, mintha pillanatragasztóval tették volna rá. Megnyugtattak, hogy gyári tartozék – mosóba azért nem mertem bemenni vele. A motorfedélre vágott méretes töltőlevegő-beömlő sportos jelleget is kölcsönöz a munkagépnek.
Az SR+ szinten alapáras Toyota touch rendszer AM/FM rádiót, CD/MP3 lejátszót, Bluetooth mobiltelefon-csatlakoztathatóságot és zenei streaming szolgáltatást, valamint a hordozható médialejátszók csatlakozására szolgáló USB aljzatot kínál, továbbá képes megjeleníteni az iPod albumborítókat. Mindezen felül a rendszer alapkiépítésben tartalmazza a tolatókamerát. Ennek képe a hátrameneti fokozat választásakor megjelenik a Toyota touch képernyőjén, elősegítve a manőverezést szűk helyen. Nélküle szűk utcákban elveszett - és nagy kárt okozni képes - tulkok vagyunk. Hangjelzés nincs, így ha elbambulunk, élőben nézzük, ahogy betolatunk a szomszéd kerítésébe. Olyan masszív a kocsi, hogy meg sem kottyan neki a drótháló.
Tesztautónkban ennél is fejlettebb, úgynevezett touch & go rendszer dolgozott. A rendszer a Bluetooth- és 3G-képes mobiltelefon segítségével kapcsolódhat a Google helyi keresés funkcióhoz. A Google térképek révén a célállomást a távolból, otthoni számítógépünkről is megadhatjuk – ehhez be kell jelentkezni egy online toyotás felületre. Emellett különféle érdekes pontok (POI) letölthetők, és úti célként beállíthatók.
A vezetőülés nem túl kényelmes, már rövidtávon is megfájdul a hátunk – cserében kakasülőn üldögélünk és fentről figyeljük a forgalmat. A váltóház széles, érződik, hogy a jobb oldali kormányzásra épült az autó (Dél-Afrikában gyártják) - emiatt kevés helye van a gázt taposó lábunknak. Ormótlanra méretezték a fűtő-hűtő-szellőző beömlő nyílást. Bezzeg a bal lábunk pihenhet – ötfokozatú az automatikus váltó. Van pár lassító, nyomatékátcsoportosító fokozata, tehetjük 4-be, 3-ba, 2-be, sőt 1-be is – ilyenkor maximum csak eddig vált fel. Lassú munkára, nehéz terepen való áthaladásra és mostoha körülmények közötti vontatásra alkalmasak ezek a fokozatok, felezővel még finomabban hasítunk át a legvadabb terepen is. Alapjáraton gázadás nélkül kúszik a Hilux.
A 2012-es Hilux kétféle Euro V-ös motorral rendelhető: az átdolgozott 2.5 D-4D erőforrással, illetve a 3.0 D-4D motorral. Mi ez utóbbit vittük el egy próbára. A Land Cruiserben a motor 190 lóerejével nem voltunk megelégedve, halvány volt a teljesítmény egy luxus terepjáróhoz képest. A Hiluxban azonban tökéletesen ellátta a feladatát a 171 lovas változata is, ennél nagyobb erőre nem volt szükség semmilyen helyzetben. A 2982 köbcentis, 16 szelepes, DOHC négyhengeres 3,0 D-4D közös nyomócsöves dízelmotor maximális forgatónyomatéka ötfokozatú automatikus sebességváltóval 360 Nm (1400-3200 fordulat/perc). A kizárólag összkerékhajtású kivitelben kapható 3,0 D-4D automatával 12 mp alatt éri el a 100 km/ó sebességet, a végsebesség 175 km/ó. Az EGR hűtő alkalmazása csökkenti a visszavezetett kipufogógázok hőmérsékletét, ezzel javítva az emissziós értékeket. A motort felszerelték koromrészecske-szűrővel, ami felfogja és regenerálja a kipufogógázban fellelhető koromrészecskéket, hatékonyan elégeti a szénmonoxidot és a szénhidrogéneket.
Bő tartalékkal bír a motor, padlógázra visszavált a váltó, nyomatékból könnyedén előzünk. Terepen amúgy sem a lóerők a legfontosabbak, hanem a megfelelő váltóáttételek, amelyből van dögivel a Hiluxban. A hátsókerékhajtás nem okoz meglepetést, csak laza, murvás, homokos talajon tudunk driftelni, az elektronika résen van, és ha szükséges, beavatkozik.
A motor hangjával elégedett voltam, nem recsegetett a reggeli mínuszokban sem, haladás közben pedig az elvárt zajszint alatt teljesített. Annyira halk volt a motor és a menetzaj - egy teherautós pickuphoz mérten - hogy sokkal inkább zavart az összerakás slendriánságából, illetve az olcsó anyagválasztás miatt egymáshoz súrlódó műanyagok visszafogott koncertje. Már 70 kilométer/órás állandó sebességnél nyomasztó a ciripelés. A kárpitok között megbújó rosszindulatú hangokat az okos navigációs- és zenelejátszó kütyü tiszta hangjaival oltottam ki.
A 600 kilométeres teszt során többnyire arra használtam az autót, amire az ilyen felszereltségű, közel 10 millió forintos pickupokat használni szokták: közúton és városban közlekedtem, terepet csak akkor látott alattam a kocsi, amikor kipróbáltam az offroad kapcsolóit. Hátsókerékhajtással 10 liter/100 kilométeres átlagfogyasztást mértem.
A terepváltó egyszerűen működtethető, összkerékhajtást menet közben, felezőt csak üresben kapcsolhatunk. Hepehupás úton érezzük a létravázas szerkezet hátrányát – terepen ezt áldjuk, a csavarodásokat ugyanis ez semlegesíti.
Az első kettős keresztlengőkaros felfüggesztés és a hagyományos hátsó laprugós híd együttes alkalmazásának köszönhetően a Hilux terheléstől függetlenül kiváló egyenesfutással, csekély oldaldőléssel és maximális kiegyensúlyozottsággal büszkélkedhet. 2,5 tonnás vontatmányt köthetünk utána, terepjáró-képességét szavatolja 292 milliméteres hasmagasság, és 30/19/25 fokos terepszögei.
A plató mérete nem változott, magassága 450 milliméter, hossza 1547, szélessége 1515 milliméter. Tesztautónkon látványos kiegészítőként platófedél volt, amelynek teleszkópos ajtaja külön zárható. A plató finom borítása láttán eltántorodtam attól, hogy trágyát szállítsak a Hilux-szal, de a toyotások megnyugtattak, vízhatlan a szövetborítás, úgyhogy rajta...
Csomagtartó egyébként nincs, azaz van, ha felhajtjuk a hátsó üléspadot, két fedhető lyukban találjuk a kötelező tartozékokat. Ezek mellé pár gomolyag zokni, pár doboz sör még befér.
Leghíresebb tévésorozatával a brit kormányt, második leghíresebb sorozatával az amerikait vette célba. Armando Iannucci kétszer nyert Emmy-díjat, egyszer Európai Filmdíjat, és jelölték Oscarra is.
Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg a magyar állampolgárságot, ám idén nyáron forró lett a lába alatt a talaj.