Elindult a világ első önvezető légitaxi-szolgáltatása Szaúd-Arábiában (videó)
Két utast tud szállítani, egy töltéssel 35 kilométert is meg tud tenni, az elméleti maximális sebessége pedig 130 km/h. Már tesztelik az EHang önvezető légi taxiját.
Két utast tud szállítani, egy töltéssel 35 kilométert is meg tud tenni, az elméleti maximális sebessége pedig 130 km/h. Már tesztelik az EHang önvezető légi taxiját.
Érdekes trollkodás, ami felvet néhány komolyabb kérdést is.
Döcög az önvezető-technológia terjedése, de egyes funkciók már most jól használhatók. Az önvezető autózással foglalkozó és vezetéstámogató rendszert fejlesztő magyar aiMotive 2022 óta a világ egyik legnagyobb autóipari konszernjének részeként dolgozik a fejlesztéseken.
Az amerikai ügyészség szerint a 35 éves Weibao Wang két éven át dolgozott az Apple-nek az önvezető technológia fejlesztésén, ám közben egy másik, szintén önvezető autók fejlesztésével foglalkozó kínai céghez is leszerződött. Miután lebukott, Kínába menekült.
Az Apple a kaliforniai törvények értelmében jelezte a hatóságok felé, hogy hány önvezető autója van, és hány emberrel teszteli azt. A két adat most a hírekbe is bekerült.
A Medium Robotic Combat Vehicle egy halálos fegyverzet, ami mindenféle terepviszonyok között elboldogul – ezt állítja legalábbis az izraeli védelmi minisztérium.
A legfrissebb pénzügyi eredmények közlése mellett az elkövező időszak tennivalóit is vázolta Elon Musk, a Tesla első embere.
Az automatizálásból eredő kényelem egyre több iparágat fenyeget. Most itt az újabb, és egy hatékony eszköz, ami a John Deere műhelyéből gurul ki.
A kínai Xpeng valószínűleg a Boston Dynamics robotkutyáját alapul véve építene egy különleges szerkezetet, ami többféle terepen is képes lenne közlekedni.
A MAS nevű jármű az Atlanti-óceánt készül keresztül szelni. Az IBM mesterséges intelligenciája fogja segíteni.
Egy maréknyi kutató érdekes elmélettel állt elő az úgynevezett utazási betegségek tüneteinek – pl. szédülés, hányinger – kezelésére, és a gyakorlati próbálkozásaik első eredményei is biztatók.
A 12 méteres USV-n egyetlen ember sem tartózkodott, mégis remekül haladt a munkával. Távolról, az űrből irányították.
Ezzel egyáltalán nem lesz szükség vezetőre, a jármű mindent magától csinál.
A fejlett vezetéstámogató technológiákat nem maga az AvtoVAZ fogja kifejleszteni.
A leginkább navigációiról és viselhető okoseszközeiről ismert Garmin ezúttal a kisrepülőgépekhez tervezett akár életmentésre is alkalmas funkciót. Az Autoland nem robotpilóta, de hasonlóan működik.
Az XC90-es divatterepjáró autonóm vezetésre kihegyezett új változatát a tetején lévő szenzorokról könnyű beazonosítani. És néhány éven belül minden harmadik Volvo teljesen önvezető lesz.
Attól, hogy a Tesla autói okosak, nem jelenti azt, hogy nem lehet őket egy fokkal még biztonságosabbá tenni. Elon Muskék két új dologgal is bővítik a kocsik rendszerét.
Egy új kutatás szerint az önvezető autók arcfelismerő rendszere kevésbé működik jól, ha színesbőrű járókelőket kell azonosítson, így pedig nagyobb valószínűséggel érheti őket baleset.