Miniatűr BKV járműveken érkezik az új street food őrület
Ha trolit, buszt vagy villamost toló street food árusokkal találkozik a VII. kerületben, ne lepődjön meg.
Ha trolit, buszt vagy villamost toló street food árusokkal találkozik a VII. kerületben, ne lepődjön meg.
Kivonnak a forgalomból ettől a héttől ötven légkondicionált, szinte új EURO 3-as buszt Budapesten, és helyettük régi, lestrapált járműveket küldenek vissza az utakra – írja a Blikk Online. A lap szerint a lepukkant veterán járművek éppen az első kánikulai napok térnek vissza.
Tarlós István a 4-es metrót inkább Budaörs fele hosszabbítaná a virágpiacig, Újpalota felé pedig villamost építene. A dugódíjat nem akarja bevezetni, de a jelenlegi költségvetési tervezet alapján meg kellene ritkítani a BKV járatait.
A kormány átveszi a BKV 52,3 milliárdos adósságát, beváltve ezzel egy 2011-es ígéretet. Ennek fejében a főpolgármester kész átadni az államnak a Dagály strandot és még egy további fővárosi ingatlant – értesült az Origo.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint a BKV olyan problémák elhárításában is hajthatatlan, amelyek "közvetlenül is veszélyeztethetik az utasok életét". Az érdekképviselet több ügyben is feljelentést tett, de közleményükben csak az elsőajtós felszállási rendet kifogásolják konkrétan. A BKV visszautasítja a vádakat, és egy béralkut célzó nyomásgyakorlás eszközének tekinti a feljelentéseket.
A pedagógusok 10 százalékos, míg a rendvédelmi és a fegyveres dolgozók 5 százalékos béremelkedésre számíthatnak. Jövőre 43 ezer ápoló és 18 ezer orvos részesülhet béremelésben, amelyre 15,8 milliárd forint jut - ígérte a nemzetgazdasági miniszter az Origónak adott interjúban. Beszélt arról is, hogy ellenzi a halálbüntetést, illetve hogy kirgúná a kormánypolitikát kritizáló MNB-dolgozót, ha ő lenne a főnöke.
Egy törvényjavaslat szerint az állam átvállalná a BKV 52,29 milliárd forint hitelét, amelyet idén kellene törleszteni. A közlekedési társaság ezzel nagy tehertől szabadulna ugyan meg, de a finanszírozásának hosszú távú rendezése még hátravan – derül ki a hétfői Napi Gazdaságból.
Ha a napokban fizetési felszólítást kap többéves BKV-s pótdíjtartozásával kapcsolatban, jól nézze meg, befizeti-e, ugyanis a közlekedési társaság olyan felszólításokat is postázott, amik már elévültek.
Mégsem nulla, hanem 2 százalékos béremelést adna dolgozóinak idén a BKV – értesült a VS.hu. Az emelés 1 milliárd forintba kerülne. Egy héten belül eldől, lesz-e sztrájk májusban, vagy elfogadják az ajánlatot a szakszervezetek.
Szemmel láthatóan rossz állapotban van a HÉV-alagút a Margit híd és a Batthyány tér között, a födém márciusi megerősítése nem segített megoldani a problémát. A BKV dolgozói attól tartanak, hogy fejükre szakad az alagút, ha a födémre rávezetik majd a villamosokat – írja a VS.hu. A HÉV most a végállomásig jár ugyan, de az alagútban sebességkorlátozást vezettek be.
Nem tárgyal a városüzemeltetési rendszerhez kapcsolódó korábbi döntések módosításáról a fővárosi közgyűlés szerdán. Tarlós István főpolgármester közölte, hogy leveszik a napirendről az előterjesztést, mert az hiányos. Májusban tárgyalhatnak újra a javaslatról.
A BKV Zrt.-nek jelentős kárt okozó takarítási szerződésre vonatkozó, korábban módosított vádpont bizonyítási eljárását folytatta kedden a Kecskeméti Törvényszék a Hagyó Miklós egykori szocialista főpolgármester-helyettes és társai ellen folyó perben.
A jövő hét vasárnapi üzemzárásig javíthatják ki a hibát és ekkor indulhat újra a H5-ös HÉV közlekedése a Batthyány tér és a Margit híd budai hídfő között. Az Index információi szerint a mérnök és a kivitelező vitába bonyolódott és ha nem sikerül megtalálni a kompromisszumot, a BKK vagy kockáztatja, hogy rászakad a fonódó villamos a HÉV-re, vagy kicsúszik az idei határidőből, és elúsznak az uniós milliárdok.
Jelentős, körülbelül ötven milliárd forintos pénzügyi tartalékkal rendelkezik jelenleg Budapest – erről a főpolgármester beszélt kedd este az Inforádió Aréna című műsorában. Tarlós István úgy fogalmazott: "a város pénzügyileg jelenleg jól áll".
Az Erste-részesedésre, az Iszlám Állam elleni harcra, a Városliget feltúrására és a kéményseprés fenntartására kell több pénz a kormánynak, de osztanak pár milliárdot néhány településnek is, ezért kell megemelni a költségvetés kiadásait. Eljött a nagy BKV-adósságátvállalás is, 52 milliárd forint tartozással lettünk gazdagabbak.
Közleményben jelentette be a Nemzetgazdasági Minisztérium, hogy módosítják a költségvetést, mert kell a pénz az állami bankvásárlásra, és kifizetik a BKV adósságát is.
A francia gyártó azzal indokolta döntését, hogy a felújítás mindössze 20 évre garantálná a 3-as metró régi járműveinek további működését.
A BKV szerint a megállóból felállva nekiszaladt a busz oldalának és beütötte a fejét, illetve elesett az az férfi, akit a korábbi hírek szerint elgázolt egy BKV-járat a XV. kerületben.
Újra felmerült a 3-as metró ferihegyi meghosszabbításának ötlete, de a Magyar Nemzet szerint most minden korábbinál nagyobb esély van a megvalósításra, mert az unió rábólintott a tervre. A lap pénteki számában azt írják: a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban vizsgálják, pontosan milyen formában építenék ki a 8-10 kilométer hosszú reptéri részt. Állítólag a káposztásmegyeri meghosszabbításról sem tettek le.
Keresztbe fordult egy BKV-busz az amúgy is leterhelt forgalmú Margit hídon, a sofőr korábban koccanásos baleset részese volt a Széll Kálmán térnek, amit nem vett észre, így arra kérte a menetirányító diszpécser, hogy álljon ki a forgalomból, ám szabálytalanul a hídon akart megfordulni. Az eset körülményeit a BKV Zrt. vizsgálja.